Ιταλία: Κλείνει η Alitalia - έρχεται η 'Ιta'

Ιταλία: Κλείνει η Alitalia - έρχεται η 'Ιta'

Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στη θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο (με τα χρώματα της ιταλικής σημαίας) και με αποχωρήσεις τουλάχιστον 6.000 εργαζομένων.

Ο θρυλικός κρατικός αερομεταφορέας της Ιταλιάς, η Alitalia φτάνει στο τέλος της διαδρομής της. Η Deutche Welle κατέγραψε τις πρώτες πληροφορίες από το σχέδιο διαπραγμάτευσης της ιταλικής κυβέρνησης με την Κομισιόν για την οικονομική επιβίωση του κρατικού αερομεταφορία, το οποίο διαχειρίζεται ο πρωθυπουργός της χώρας, Μάριο Ντράγκι.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ιταλικός αερομεταφορέας αλλάζει όνομα, λογότυπο και δομή αλλά διατηρεί τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας.

Η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Ο Τύπος αναφέρεται στα κύρια σημεία, στα οποία θα πρέπει να βασίζεται εκτός απροόπτου η τελική συμφωνία.

Το σχέδιο

Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στη θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.

Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια. Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.

Διαφορετική περίπτωση από την Air France και τη Lufthansa

Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air Franceκαι της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους.

Σε ό,τι αφορά το κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%. Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν.

Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ιταλία, Αερομεταφορές, Κομισιόν
SHARE:

24Media Network