Αττική Οδός: Μέσα στο 2021 ξεκινά ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λ. Κύμης

Ο κόμβος της Αττικής Οδού στη Λ. Κηφισίας.
Ο κόμβος της Αττικής Οδού στη Λ. Κηφισίας. EUROKINISSI

Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λ. Κύμης που θα δώσει ανάσα στο τμήμα Μεταμόρφωση - Δουκίσσης Πλακεντίας της Αττικής Οδού.

Μέχρι το τέλος του έτους φιλοδοξεί το ΥΠΟΜΕ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, που είναι η διάνοιξη της Λ.Κύμης και η επέκταση της μέχρι την Εθνική Οδό. Το έργο πέρα από την μεγάλη του αξία για την περιοχή καθώς δημιουργείται ένας επιπλέον σημαντικός οδικός άξονας, είναι και ένα φυσικό bypass στην έξοδο των οχημάτων προς την Εθνική Οδό. Είναι καθημερινό άλλωστε φαινόμενο το μποτιλιάρισμά των αυτοκινήτων στην έξοδο της Μεταμόρφωσης. Η νέα αυτή έξοδος θα δώσει ανάσες στο "δύσκολο" τμήμα μεταξύ Μεταμόρφωσης και Δουκίσσης Πλακεντίας.

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία του διαγωνισμού με την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου θα βοηθήσει τις υπηρεσίες μέχρι και στην σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Αυτό που θα χρειαστεί είναι να τρέξουν οι μελέτες και να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις (περιβαλλοντικές κ.α.). Στα θετικά σημεία είναι πως οι απαλλοτριώσεις έχουν στο μεγαλύτερο μέρος τους ολοκληρωθεί μιας και το έργο αυτό είχε υπολογιστεί από την πρώτη γενιά έργων της Αττικής Οδού.

Τι περιλαμβάνεται

Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ. Η επέκταση θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά). Περιλαμβάνει:

- Ανοικτό τμήμα μήκους 360 μέτρων, στο νότιο άκρο του οποίου συμπληρώνονται τα έργα του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου της Αττικής Οδού.

- Στη συνέχεια, τμήμα σήραγγας υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων.

- Ακολούθως, σήραγγα που κατασκευάζεται με ανοικτή εκσκαφή μήκους 1.160 μέτρων, η οποία εκτείνεται μέχρι το ρέμα της Πύρνας.

- Ανοικτό τμήμα μήκους 1.000 μέτρων, στο νότιο άκρο του οποίου κατασκευάζεται ανισόπεδος κόμβος, που προσφέρει την άμεση πρόσβαση στον Δήμο Λυκόβρυσης και στο υφιστάμενο Βιοτεχνικό Πάρκο. Αυτό το τμήμα καταλήγει στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στη θέση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη, όπου και ολοκληρώνεται η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου όπου κουμπώνει η Λ.Κύμης με την Εθνική Οδό.

Στο έργο προβλέπεται στην περιοχή του ρέματος Πύρνας έργα διευθέτησης για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής αλλά και αποκατάσταση σε μήκος 2 χιλιομέτρων των τοπικών οδικών δικτύων, αποχετευτικά και έργα πρασίνου 30 στρεμμάτων.

Δημόσιο έργο η επέκταση της Κύμης

Το έργο της διάνοιξης και επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, πρόκειται να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ως εκ τούτου στο τμήμα αυτό δεν πρόκειται να τοποθετηθούν διόδια. Αυτό βέβαια σημαίνει πως οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν στη συνέχεια εισερχόμενοι στο υφιστάμενο τμήμα της Αττικής Οδού.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει άλλωστε συμπεριλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και – κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές
SHARE:

24Media Network