Black Friday: Μια εβδομάδα νωρίτερα το μπαράζ προσφορών

Black Friday: Μια εβδομάδα νωρίτερα το μπαράζ προσφορών
Black Friday ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS

Ξεκίνησε επισήμως από το βράδυ της Πέμπτης ο εμπορικός θεσμός που τείνει πλέον να εξελιχθεί σε εκπτωτικό δεκαήμερο. Προετοιμασία για καλύτερη παράδοση προϊόντων σε φυσικό και ψηφιακό κανάλι επικαλούνται οι έμποροι.

Λίγο η διαταραχή στη ζήτηση που φέρνουν τα νέα μέτρα προσέγγισης του λιανεμπορίου από εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, λίγο ο ανταγωνισμός των επιχειρήσεων ως προς τη διεκδίκηση του καταναλωτικού εισοδήματος έφεραν τον θεσμό της Black Friday πολύ νωρίτερα το 2021.

Από χθες το βράδυ, τα ψηφιακά κανάλια των μεγάλων αλυσίδων λανσάρουν προσφορές προϊόντων με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, γεφυρώνοντας μάλιστα το διάστημα μεταξύ των ενδιάμεσων εκπτώσεων και της 26 ης Νοεμβρίου, ημερομηνίας που επισήμως θεωρούνταν η έναρξη του θεσμού της Black Friday. Η εμπορική πρακτική έχει ούτως ή άλλως αποκτήσει μεγαλύτερη διάρκεια τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, φέτος οι επιχειρήσεις διάλεξαν να επιμηκύνουν ακόμη περισσότερο το διάστημα εκδήλωσης προσφορών, που τείνει πλέον στο 10ήμερο.

Πέραν του ανταγωνισμού που παρασύρει τον έναν μετά τον άλλο λιανέμπορο, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως από την αρχή του μήνα, όταν δηλαδή επεβλήθη η προϋπόθεση διενέργειας rapid test στους ανεμβολίαστους πριν την επίσκεψη τους στα καταστήματα λιανικής, παρατηρήθηκε μία κάμψη των πωλήσεων των φυσικών καταστημάτων γύρω στο 20% με παράλληλη όμως αύξηση στον τζίρο των e-shops των αλυσίδων. Προκειμένου λοιπόν να εκτονώσουν τη ζήτηση και την εξυπηρέτηση από τις εταιρείες ταχυμεταφορών προχώρησαν σε επιμήκυνση της περιόδου.

Οι προσφορές

Οι αλυσίδες Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Public, MediaMrkt έκοψαν πρώτες το νήμα της εκκίνησης των προσφορών με εκπτώσεις, που σε κάποιες περιπτώσεις υπερβαίνουν το 50%. Πέραν του χώρου της τεχνολογίας και των ηλεκτρικών ειδών, πολλά διαδικτυακά καταστήματα, ειδικά στον κλάδο του φαρμακείου, των καλλυντικών και των ειδών υγείας και περιποίησης προσφέρουν επίσης εκπτώσεις που για κάποια είδη αγγίζουν το 80%.

Ειδικές καμπάνιες για προσφορές διαθέτουν επίσης οι Praktiker, Leroy Merlin και άλλες εταιρείες οικιακού εξοπλισμού, καμπάνια για χριστουγεννιάτικα με εκπτώσεις ως 60% τρέχει η Jysk ενώ δικό της κατάλογο για τις γιορτές προωθεί η ΙΚΕΑ. Παράλληλα, πολυκαταστήματα (Attica, Hondos Center κ.α.) αλλά και διαδικτυακά καταστήματα ένδυσης που έχουν ενεργοποιηθεί από το φθινόπωρο στην Ελλάδα, τρέχουν επίσης καμπάνιες προσφορών (Aboutyou.gr, CCC, epapoutsia κ.α.) με ποσοστά από 60%-70% σε επιλεγμένα είδη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο τζίρος της Black Friday (ή έστω της διευρυμένης περιόδου προσφορών) αντιστοιχεί σε 2,5 δις.ευρώ για την ελληνική αγορά, και αποτελεί μαζί με το τζίρο της επικείμενης εορταστικής περιόδου, το διάστημα των υψηλότερων επιδόσεων για το λιανεμπόριο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα