Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια την Τρίτη και την Τετάρτη

Η ΠNO συμμετέχει στην 48ωρη γενική απεργία της ΓΣΕΕ

Δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας την Τρίτη 6 και την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου λόγω της συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην 48ωρη γενική απεργία της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ.

Επίσης κατά τις εργασίες του ετήσιου Τακτικού και Προσυνεδριακού Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ συζητήθηκαν τα προβλήματα που απασχολούν τους ναυτικούς.

Μεταξύ άλλων έγινε "ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην συνεχιζόμενη για δύο χρόνια πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών, απαιτώντας την άμεση άρση του αντιδημοκρατικού και αντικοινωνικού αυτού μέτρου και την κατάργηση της νομοθεσίας που την επιβάλλει", όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ακόμη ότι "το Γενικό συμβούλιο ενημερώθηκε για την συνεχιζόμενη συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου, με αποτέλεσμα την μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών, όταν η δεσπόζουσα θέση των σημαιών ευκαιρίας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς".

Εν τω μεταξύ, σε σημερινή επιστολή του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης καλεί όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους για το θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα, έως στις 5 Δεκεμβρίου, και τονίζει:

"Με γνώμονα τη στήριξη των θαλάσσιων ενδομεταφορών για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκπλήρωσης του σκοπού τους, την τρέχουσα οικονομική συγκυρία που επηρεάζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να επανεξετασθούν οι ισχύουσες διατάξεις που αφορούν: 

- Διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεις για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως: τροποποίηση- διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων, αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως.

- Στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.

- Λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών".

 Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

"Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο, που αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα -σήμερα- μέτρα, καθώς αυτήν τη στιγμή υπάρχει περιορισμός της ρευστότητας, που θα καταλήξει κάποια στιγμή στην αδυναμία των εταιρειών για κάλυψη των εξόδων λειτουργικότητας και κίνησης των πλοίων", δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλης.

Τα βασικά θέματα που θέτουν οι ακτοπλόοι ως πρώτη προτεραιότητα, είναι αυτό της τιμής του καυσίμου, που επιβαρύνει, όπως επισημαίνουν, το κόστος λειτουργίας του πλοίου κατά περίπου 60%, και αλλαγές στην κοστολόγηση επιδότησης για τις άγονες γραμμές.

Στο θέμα των καυσίμων, οι ακτοπλόοι ζητούν να μην επιβαρύνεται η τιμή του με το κόστος των στρατηγικών αποθεμάτων, ενώ για τις άγονες γραμμές, πηγές αναφέρουν ότι πρέπει να γίνει είναι αύξηση στα μισθώματα των πλοίων, καθώς η μείωση της κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, έχουν επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες. Αναφέρουν, επίσης, ότι μηχανολόγοι και στελέχη της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων, θα μπορούσαν να κοστολογήσουν το καύσιμο με τα νέα δεδομένα στην κάθε άγονη γραμμή ξεχωριστά.

Οι θέσεις των ναυτεργατών

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος τονίζει, σε ανακοίνωσή του, ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετος στις επιλογές της κυβέρνησης και της τρόικας που "υιοθετούν πλήρως τις εφοπλιστικές θέσεις σχετικά με: την κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί επάνδρωσης των πλοίων, τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας του ξενοδοχειακού προσωπικού -και γενικότερα των πληρωμάτων- με την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, την καταστρατήγηση της 10μηνης ναυτολόγησης και δρομολόγησης των επιβατηγών πλοίων".

Εξάλλου, στη συνάντηση που είχαν, την Τρίτη το απόγευμα, τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ζήτησαν από τον κ. Μουσουρούλη να εφαρμοστούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να δεσμευτεί το υπουργείο ότι οι προωθούμενες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας δεν θα θίξουν για πολλοστή φορά τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών.

SHARE: