Μεγάλος Περίπατος: Τα επόμενα βήματα και η ταλαιπωρία των οδηγών

Μεγάλος Περίπατος: Τα επόμενα βήματα και η ταλαιπωρία των οδηγών
Κίνηση στο κέντρο της Αθήνας Eurokinissi

Οι εργασίες και η ταλαιπωρία των οδηγών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες - Οδηγίες για όσους κινούνται με ΙΧ.

Δρόμους για πεζούς και ποδήλατα, 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ταχύτερη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, 12 νέες πιάτσες ταξί και συνολικά 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου στοχεύσει να “δώσει” στο κέντρο της Αθήνας ο Μεγάλος Περίπατος.

Μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις για το φιλόδοξο αυτό έργο ωστόσο, οι οδηγοί καλούνται να οπλιστούν με γαϊδουρινή υπομονή: Την Κυριακή καθώς και χθες, Δευτέρα, σημειώθηκε μεγάλο μποτιλιάρισμα στο κέντρο της Αθήνας, κυρίως στην οδό Πανεπιστημίου – από την Πλατεία Συντάγματος μέχρι και τα Προπύλαια- στη βασιλίσσης Αμαλίας, στη Βασιλίσσης Σοφίας και στη Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Αυτό κυρίως γιατί οι λωρίδες που είναι διαθέσιμες για τα ΙΧ και τα λεωφορεία είναι πλέον δύο, καθώς οι υπόλοιπες έχουν αρχίσει να μετατρέπονται σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου, έχουν τοποθετηθεί κώνοι προκειμένου οι οδηγοί να μην περνάνε στις λωρίδες στις οποίες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τη μετατροπή τους, ενώ ούτε τα λεωφορεία πλησιάζουν στην δεξιά πλευρά του δρόμου όπου βρίσκονται οι στάσεις.

Οι εργασίες θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες, αφού στο κομμάτι του δρόμου που θα μετατραπεί σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και ζαρντινιέρες.

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας Eurokinissi

Μπακογιάννης: “Ζητούμε την ανοχή των οδηγών”

Με ανάρτησή του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης το βράδυ της Δευτέρας, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ζήτησε την ανοχή των οδηγών και παρέθεσε χρήσιμες οδηγίες από την επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ για την χρήση του ΙΧ κατά την πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου.

Όπως αναφέρεται στις οδηγίες που έδωσε στη δημοσιότητα ο Δήμος, η πιλοτική εφαρμογή, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών.

Ήδη, οι πιλοτικές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας, αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΙΧ

Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

1. Από Νότια Προάστια:

Προς Ομόνοια

Χαμοστέρνας – Πειραιώς

Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους

α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

Προς Πλάκα

Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)

2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:

α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)

β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)

3. Από Βόρεια προς Κέντρο

α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων

β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος

γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους

4. Από Βόρεια προς Νότια

Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)

5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι

α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη

β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)

Τα επόμενα βήματα

Οι παρεμβάσεις ξεκίνησαν από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας και την Ηρώδου Αττικού, ενώ χθες, Δευτέρα, ξεκίνησε η “μεταμόρφωση” της πλατείας Συντάγματος και της Πανεπιστημίου. Οι παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο – εμπορικό τρίγωνο αναμένεται να αρχίσουν στις αρχές Ιουλίου, με την πρώτη φάση για τη δημιουργία του “Μεγάλου Περιπάτου” να ολοκληρώνεται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Στις οδούς και τις λεωφόρους όπου θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις και θα τεθούν περιορισμοί στην κυκλοφορία, θα επιτρέπεται η διέλευση μέσων μαζικής μεταφοράς, οχημάτων μονίμων κατοίκων, οχημάτων ατόμων με αναπηρία, ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς, οχημάτων που κινούνται από και προς τους χώρους στάθμευσης, οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, οχημάτων τροφοδοσίας και αποστολών εμπορικών καταστημάτων, οχημάτων ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης, οχημάτων πελατών εμπορικών καταστημάτων οι οποίοι έχουν να μεταφέρουν βαριά προϊόντα, οχημάτων έκτακτης ανάγκης, οχημάτων δημοσίων υπηρεσιών και τραπεζών, καθώς και οχημάτων εξυπηρέτησης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας. Να σημειωθεί ότι εξαιρέσεις θα γίνονται και σε ειδικές περιστάσεις, όπως γάμοι κ.λπ.

Ο ευκολότερος τρόπος πρόσβασης του κέντρου κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεων είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα… πόδια και το ποδήλατο, ωστόσο, εφόσον κάποιος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το Ι.Χ. του, τότε θα πρέπει να το παρκάρει σε μία από τις 2.500 θέσεις πάρκινγκ που βρίσκονται στο εμπορικό τρίγωνο. Κατά την είσοδο σε περιοχή περιορισμένης κυκλοφορίας, θα υπάρχει ενημέρωση από τη Δημοτική Αστυνομία για τους όρους εισόδου, ενώ κατά την έξοδο θα γίνεται έλεγχος – για παράδειγμα, επίδειξη απόδειξης πάρκινγκ.

Επίσης, ως προς την πρόσβαση στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου, ενόψει των παρεμβάσεων, και πάλι η Δημοτική Αστυνομία θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να φθάσουν στον προορισμό τους. Ως προς τα ταξί, εφόσον εισέρχονται στη ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας, θα ελέγχονται για την επιβίβαση και την αποβίβαση του πελάτη τα τελευταία πέντε λεπτά, εντός της περιοχής από την οποία εξέρχονται.

Νέες θέσεις στάθμευσης

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς και τις μελέτες, έχει προβλεφθεί επαρκής αριθμός θέσεων στάθμευσης εντός των περιοχών για τις κατηγορίες που εξαιρούνται, δηλαδή για κατοίκους, οχήματα τροφοδοσίας κ.λπ. Οι σημερινές θέσεις μονίμων κατοίκων θα διατηρηθούν και οι θέσεις επισκεπτών θα μετατραπούν είτε σε χώρους πεζών είτε σε θέσεις στάθμευσης μοτοσικλετών.

Ακόμη, προβλέπεται να δημιουργηθεί σημαντικός αριθμός θέσεων στάθμευσης επί της οδού εντός των περιοχών για τις κατηγορίες που εξαιρούνται, δηλαδή για τους κατοίκους, την τροφοδοσία και τις άλλες κατηγορίες εξαιρέσεων. Οι σημερινές θέσεις μονίμων κατοίκων αναμένεται, μάλιστα, να αυξηθούν, καθώς οι θέσεις επισκεπτών θα μειωθούν σημαντικά και θα ανακατανεμηθούν σε θέσεις κατοίκων, ατόμων με αναπηρίες, τροφοδοσίας καταστημάτων και ειδικών κατηγοριών οχημάτων.

Επιπλέον, θα λειτουργούν κανονικά όλοι οι υφιστάμενοι δημόσιοι και ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης, με δυνατότητα πρόσβασης από όλους τους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγάλων υπόγειων χώρων στις πλατείες Κοτζιά και Κλαυθμώνος και στη Βαρβάκειο Αγορά.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν 12 πιάτσες ταξί με σχεδόν 100 επίσημες θέσεις αναμονής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τόσο το Σύνταγμα και το εμπορικό τρίγωνο, όσο και ο άξονας της Πανεπιστημίου (Ομήρου, Ιπποκράτους, Κωστή Παλαμά).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα