Προς ολοκλήρωση ο διαγωνισμός Καλαμάτα-Μεθώνη – ΑΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι ανάδοχοι

Προς ολοκλήρωση ο διαγωνισμός Καλαμάτα-Μεθώνη – ΑΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι ανάδοχοι
Εθνική Οδός Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας Eurokinissi

Είναι ένα έργο στο οποίο τα 4 πρώτα χρόνια θα αφιερωθούν στην κατασκευή του και τα υπόλοιπα 26 στην λειτουργία και συντήρηση του. Το συνολικό κόστος του έργου φτάνει τα 312 εκατομμύρια ευρώ.

Εξελίξεις αναμένονται για το μεγάλο οδικό έργο της Πελοποννήσου που αφορά στον δρόμο Καλαμάτα-Μεθώνη στην περιοχή της Μεσσηνίας. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση ο διαγωνισμός πλέον κινείται σε προσυμβατικούς ρυθμούς.

Άλλωστε και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην επίσκεψη του στην Πελοπόννησο, ανέφερε πως το έργο σύντομα θα υπογραφεί.

Τελευταία βήματα είναι η ανακήρυξη του αναδόχου, η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τελικά η υπογραφή της σύμβασης. Το έργο θεωρείται το σημαντικότερο στην περιοχή της Νότιας Πελοποννήσου καθώς θα συνδέσει ανερχόμενες τουριστικές περιοχές με την Καλαμάτα και το αεροδρόμιο.

Με την αναβάθμιση του ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά τον υφιστάμενο κόμβο της παλαιάς Εθνικής Οδού Καλαμάτας-Μεσσήνης, ο οποίος κατά τις ώρες αιχμής λειτουργεί σε μη ανεκτό επίπεδο εξυπηρέτησης έχοντας μεγάλες καθυστερήσεις και ανάσχεση της κυκλοφορίας.

Θα εξασφαλίσει επίσης καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη και τους δυτικούς από αυτή οικισμούς μέχρι τη Μεθώνη. Τέλος βελτιώνει την οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Το έργο θα υλοποιηθεί με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και θα αποπληρώνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας από το Δημόσιο. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει από το 2019 και στις αρχές του έτους η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακατ ήταν αυτή που κέρδισε τελικά τον διαγωνισμό.

Είναι ένα έργο στο οποίο τα 4 πρώτα χρόνια θα αφιερωθούν στην κατασκευή του και τα υπόλοιπα 26 στην λειτουργία και συντήρηση του. Το συνολικό κόστος του έργου φτάνει τα 312 εκατομμύρια ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου

Συνολικά ο δρόμος Καλαμάτα-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.

Στο εργο περιλαμβάνεται: η βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, η κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, η προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου, η κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ, η κατασκευή 12 γεφυρών, συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α. και κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.

Πιο αναλυτικά ανά τμήμα εργασίες:

Τμήμα 1: Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ (Καλαμάτα-Ασπρόχωμα-Είσοδος Μεσσήνης, Παράκαμψη Μεσσήνης, Έξοδος Μεσσήνης-Βελίκα σύνδεση με την εγκεκριμένη μελέτη για το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος).

Η χάραξη κινείται γενικά σε πεδινό και τοπικά σε λοφώδες ανάγλυφο, έχοντας ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μήκος της. Το υπόψη τμήμα περιλαμβάνει: βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, αποκατάσταση του τοπικού δικτύου, παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης με νέα χάραξη, ανάπτυξη ισόπεδων κόμβων, ανάπτυξη γεφύρωσης του ποταμού Πάμισου και τριών γεφυρώσεων ρεμάτων που διασταυρώνονται με την αρτηρία, ανάπτυξη κάτω διαβάσεων, κατασκευή κιβωτοειδών οχετών, ανάπτυξη έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης.

Τμήμα 2: Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ (Ριζόμυλος-Σουληνάρι και Σουληνάρι-Πύλος).

Το τμήμα αυτό αποτελεί μέρος της Εθνικής Οδού 82 “Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος” με αρχή την υφιστάμενη οδό προς Πύλο ευρισκόμενη σε απόσταση 600 μέτρα περίπου νοτιοδυτικά της διασταύρωσης προς Γιάλοβα. Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος (τμήμα 1). Η χάραξη αποτελεί έργο οδοποϊίας μεταξύ επαρχιών/οικισμών. Η χάραξη έχει ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μέρος της.

Τμήμα 3: Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9χλμ (Πύλος-Κόμβος Φοινικούντας-Μεθώνη).

Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος του έργου “ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.

Η χάραξη αποτελεί έργο οδοποϊίας μεταξύ επαρχιών/οικισμών και έχει ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μέρος της.

Συνολικός στόχος του έργου είναι η βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου, καθώς επίσης και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Η οδική παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης και των υπολοίπων οικισμών μέχρι την Πύλο, θα γίνει με χάραξη συμβατή με τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα