Εμβόλιο κορονοϊού: Πώς οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζονται για την "ψυχρή" διανομή του

Ερευνήτρια βγάζει κουτιά στελεχών από ιό γρίπης από έναν καταψύκτη στο Ερευνητικό Κέντρο Εμβολίων, 19 Δεκεμβρίου 2017, στην 100ή επέτειο της πανδημίας της Ισπανικής Γρίπης.
Ερευνήτρια βγάζει κουτιά στελεχών από ιό γρίπης από έναν καταψύκτη στο Ερευνητικό Κέντρο Εμβολίων, 19 Δεκεμβρίου 2017, στην 100ή επέτειο της πανδημίας της Ισπανικής Γρίπης. AP

Οι αεροπορικές προσπαθούν να ετοιμάσουν παγωμένες εγκαταστάσεις για τη μεταφορά εμβολίων COVID-19. Μόνο το 15% εξ αυτών είναι έτοιμες να μεταφέρουν εμπορεύματα στους -70 °C.

Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να ετοιμάσουν εξαιρετικά κρύες εγκαταστάσεις αποστολής και αποθήκευσης για τη μεταφορά εμβολίων COVID-19 που αναπτύχθηκαν από την Pfizer και τη Moderna, των οποίων οι δόσεις που απαιτούν βαθιά κατάψυξη, είναι πιθανότατα από τις πρώτες που θα διανεμηθούν.

Μια πρόσφατη έρευνα μιας ένωσης μεταφοράς αεροπορικών φορτίων και μιας ομάδας φορτωτών φαρμάκων διαπίστωσε ότι μόνο το 15% των αεροπορικών είναι έτοιμες να μεταφέρουν εμπορεύματα στους -70 °C που απαιτούνται από το εμβόλιο Pfizer, ενώ περίπου το 60% θα μπορούσε να ικανοποιήσει την Moderna, με την λιγότερο αυστηρή απαίτηση των -20 °C .

Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν εμπορευματοκιβώτια με ψυκτικά υλικά όπως ξηρό πάγο για τη μεταφορά φαρμακευτικών προϊόντων, αλλά ορισμένες δεν έχουν έλεγχο θερμοκρασίας, καθιστώντας τα προϊόντα ευαίσθητα σε απρόβλεπτα γεγονότα όπως καθυστερήσεις πτήσεων.

Αερομεταφορά εμπορευμάτων
Αερομεταφορά εμπορευμάτων SHUTTERSTOCK

Οι αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν τώρα επιλογές που κυμαίνονται από έναν μεγάλο καταψύκτη που μπορεί να κοστίσει περίπου ένα μικρό αυτοκίνητο έως ένα δοχείο πολλαπλών στρωμάτων που χρησιμοποιεί υγρό άζωτο για τη μεταφορά εμβολίων που απαιτούν βαθύ πάγωμα.

"Με άμεσες συμβάσεις με πέντε κατασκευαστές εμπορευματοκιβωτίων ελεγχόμενης θερμοκρασίας, η Korean Air έχει εξασφαλίσει επαρκείς ποσότητες εμπορευματοκιβωτίων. Προς το παρόν, είμαστε στη διαδικασία υπογραφής συμβάσεων με κατασκευαστές", δήλωσε εκπρόσωπος της Korean Air 003490.

Η Air France-KLM δήλωσε ότι προετοιμάζεται για μια δοκιμή με μία από τις εταιρείες φαρμάκων που έχουν το εμβόλιο - αρνήθηκε να πει με ποια - όπου εικονικά δείγματα θα αποστέλλονται σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, πιθανώς μέσω του αεροδρομίου Schiphol του Άμστερνταμ. Θα χρησιμοποιήσει κουτιά που θα φέρουν έως και 5.000 δόσεις το καθένα, διατηρούμενα με ψυχρό πάγο.

Αλλά μια επιπλέον δυσκολία με τη μεταφορά εμβολίων είναι ότι τα αεροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν περιορισμένη ποσότητα ξηρού πάγου - κατεψυγμένου διοξειδίου του άνθρακα - καθώς μετατρέπεται σε αέριο με την πάροδο του χρόνου, μετατοπίζοντας τον αναπνεύσιμο αέρα στην καμπίνα.

Όλα τα αεροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν το πολύ 1 τόνο ξηρού πάγου σε ψυγεία και μονωμένα δοχεία, σύμφωνα με την μεταφορική DHL , αναφορικά με τη μεταφορά εμβολίων.

Η Pfizer, η οποία συνεργάζεται με την DHL, την FedEx και την UPS.N για την διανομή εμβολίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου ότι ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα παράδοσης σε τέσσερις πολιτείες για να βελτιώσει με βάση αυτό το σχέδιο αποστολής σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Η Pfizer έχει επίσης αναπτύξει κιβώτια ελεγχόμενης θερμοκρασίας και με δυνατότητα GPS που χρησιμοποιούν ξηρό πάγο για να διατηρήσουν το εμβόλιο στους περίπου -70C για έως και 10 ημέρες, σύμφωνα με το Reuters.

Το μόνο σίγουρο πλέον είναι πως οι αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται κατά βάση από τις μεταφορές εμπορευμάτων προκειμένου να δούνε έσοδα φέτος, καθώς οι αριθμοί των επιβατών βυθίστηκαν λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Εμβόλιο κορονοϊού, Κορονοϊός, Covid-19, Αερομεταφορές
SHARE:

24Media Network