Καμπότζη: Οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να διαφημίζουν προϊόντα με “προκλητικό ντύσιμο”

Καμπότζη: Οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να διαφημίζουν προϊόντα με “προκλητικό ντύσιμο”
Ακτιβίστριες της Ένωσης Ινδιών Δημοκρατικών Γυναικών AP

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, δεν επιτρέπεται οι γυναίκες να διαφημίζουν προϊόντα στο Facebook, με προκλητικό ντύσιμο. Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις στο γυναικείο φύλο.

Την αντίδραση των οργανώσεων για τα δικαιώματα των γυναικών έχει προκαλέσει η εκστρατεία των αρχών στην Καμπότζη κατά των γυναικών με προκλητικό ντύσιμο όταν διαφημίζουν προϊόντα προς πώληση στο Facebook σε ζωντανή μετάδοση, καταγγέλλοντάς την ως επικίνδυνη και αβάσιμη.

Ο πρωθυπουργός Χουν Σεν δήλωσε πως οι μπλούζες με χαμηλά ντεκολτέ δεν συνάδουν με τον πολιτισμό της χώρας και διέταξε τις αρχές να εντοπίσουν τις πωλήτριες στο Facebook, που πωλούν ρούχα και προϊόντα ομορφιάς φέροντας τέτοια προκλητική αμφίεση.

«Να πηγαίνετε στα σπίτια τους και να τις διατάσσετε να σταματήσουν αμέσως τη ζωντανή μετάδοση (Live streaming) έως ότου φορέσουν ευπρεπή ρούχα», δήλωσε τη Δευτέρα ο πρωθυπουργός στο κυβερνητικό Εθνικό Συμβούλιο Γυναικών.

«Αυτό αποτελεί μία παραβίαση της κουλτούρας και των παραδόσεών μας», υποστήριξε προσθέτοντας πως αυτού του είδους η συμπεριφορά ενθαρρύνει τη σεξουαλική κακοποίηση και τη βία κατά των γυναικών.

Σήμερα η αστυνομία δημοσίευσε βίντεο στο Facebook στο οποίο Καμποτζιανές απολογούνται δημοσίως γιατί κηλίδωσαν «την παράδοση και την τιμή των Καμποτζιανών γυναικών» φορώντας «ιδιαίτερα κοντά και σέξι ρούχα» στις διαδικτυακές πωλήσεις τους.

Ο διευθυντής της περιφερειακής δομής της Διεθνούς Αμνηστίας Νικολά Μπεκελέν τόνισε πως τα σχόλια του πρωθυπουργού συνιστούν «ένα επικίνδυνο παράδειγμα κατακραυγής του θύματος». «Η ρητορική τούτη το μόνο που προσφέρει είναι να διαιωνίζει τη βία κατά των γυναικών και να στιγματίζει τις επιζήσασες από τη βία κατά των γυναικών», τονίζει στη σημερινή του ανακοίνωση.

‘Ενας στους πέντε Καμποτζιανούς έχει παραδεχθεί σε έρευνα του ΟΗΕ το 2013 πως έχει βιάσει κάποια γυναίκα.

Από την πλευρά του, ο Ρος Σοπχίπ της φιλανθρωπικής οργάνωσης «Φύλο και Ανάπτυξη για την Καμπότζη», επεσήμανε πως η κυβέρνηση καλά θα κάνει να εξετάσει για ποιο λόγο οι γυναίκες είναι αναγκασμένες να πωλούν προϊόντα στο διαδίκτυο, αντί να τους υπαγορεύει τι είδους ρούχα θα πρέπει να φορούν: «όλο μιλούν για κουλτούρα, κουλτούρα, κουλτούρα. Γιατί όμως όχι για δουλειές; Γιατί όχι για εκπαίδευση; Αυτά λείπουν στην Καμπότζη. Και τι γίνεται με το δικαίωμα του κόσμου να κερδίζει τα προς το ζην;».

Άλλες επτά γυναικείες οργανώσεις στη χώρα υπογράμμισαν πως οι γυναίκες πωλήτριες στο διαδίκτυο δεν παραβιάζουν κανέναν νόμο και δεν υπάρχει κάποιο εμπειρικά διαπιστωμένο στοιχείο πως «οι ενδυματολογικές τους επιλογές αποτελούν βασικό λόγο για την υποβάθμιση των ηθών της κοινωνίας».

Παρότι αυξάνεται διαρκώς το ποσοστό της νεολαίας της Καμπότζης που μορφώνεται, πολλοί απαιτούν από τις γυναίκες να είναι υπάκουες και αφανείς, σύμφωνα με τον καταπιεστικό κώδικα Chbab Srey για τη συμπεριφορά των γυναικών, ο οποίος σε μορφή ποιήματος αποτελούσε αναπόσπαστο ανάγνωσμα στα σχολικά προγράμματα έως το 2007.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα