Κατέρρευσε γέφυρα στη Γένοβα - Τουλάχιστον 22 νεκροί

Γέφυρα κατέρρευσε στη Γένοβα
Γέφυρα κατέρρευσε στη Γένοβα AP

Δεκάδες αυτοκίνητα βρέθηκαν στο κενό από ύψος 50 μέτρων - Για "τεράστια τραγωδία" μιλάει ο Υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας.

Κομμάτι, 200 μέτρων, της οδογέφυρας Morandi κατέρρευσε στις 13.00, ώρα Ελλάδος, στο σημείο που είναι λίγο έξω από τη Γένοβα. Διασχίζει αστική περιοχή, στην οποία υπάρχουν εμπορικά κέντρα, πολυκατοικίες και βιομηχανική περιοχή, έχει μήκος 1.182 μέτρα και προσχωρεί στον αυτοκινητόδρομο Α10, που συνδέει τη Γαλλία με την Ιταλία και τα τουριστικά θέρετρα. Συνδέει και την πόλη με το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με τον πρώτο απολογισμό του υπουργείου Εσωτερικών, υπάρχουν τουλάχιστον 22 νεκροί.


ADVERTISING


Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τις οποίες παρείχαν οι πυροσβέστες που έσπευσαν στο σημείο, σειρά δέκα αυτοκινήτων φέρεται να έπεσε στο κενό, από ύψος 50 μέτρων.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι κατά την κατάρρευση καταπλακώθηκαν τουλάχιστον δέκα αυτοκίνητα και πέντε φορτηγά. Υπάρχουν φόβοι για δεκάδες θύματα, όπως είπαν, στο Reuters, τα πληρώματα των ασθενοφόρων που βρίσκονται στο σημείο. Εκεί είναι και διασώστες με εκπαιδευμένους σκύλους. Η τοπική ιστοσελίδα LL Secolo XIX έγραψε πως τουλάχιστον 20 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους. Πηγές του BBC από την αστυνομία, κάνουν λόγο για 10 νεκρούς.

Ο Υπουργός Υποδομών, Danilo Toninelli ενημέρωσε μέσω Twitter πως η κατάσταση αντιμετωπίζεται ως "τεράστια τραγωδία"

Αιτία της κατάρρευσης, όπως αναφέρει η RAI, μπορεί να είναι και η ισχυρή νεροποντή που έπληξε την περιοχή. Η Corriere della Sera επισήμανε πως "η κατάρρευση μπορεί να οφείλεται σε δομική αποτυχία". Η αστυνομία επισήμανε ότι η αιφνίδια και εξόχως έντονη καταιγίδα ήταν η αιτία του κακού.

Η γέφυρα χτίσθηκε από το 1963 έως το 1967. Εγκαινιάστηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1967 με την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Giuseppe Saragat. Έχει ύψος 50 μέτρων και τρεις προβλήτες, από ενισχυμένο σκυρόδερμα, που φτάνουν στα 90 μέτρα. Από την παράδοση είχαν τεθεί θέματα. Τον Ιούλιο του 2016, ο Antonio Brencich, αναπληρωτής καθηγητής κτιρίων, από ενισχυμένο σκυρόδεμα, στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας είχε δηλώσει στο Ingegneri.info πως "η οδογέφυρα παρουσίασε αμέσως διάφορες προβληματικές πτυχές, εκτός της αύξησης του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής. Από τα πρώτα χρόνια, 80 άνθρωποι που διέσχισαν τη γέφυρα είχαν επισημάνει δυσκολίες, λόγω των καθυστερημένων μετατοπίσεων των εξεδρών που ήταν διαφορετικές από αυτές που προβλέπονταν στο σχέδιο. Μετά επαναλαμβανόμενες διορθώσεις επιπέδου αποκτήσαμε τις επιτρεπτό ημιοριζόντιες συνθήκες".


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ιταλία
SHARE:

24Media Network