Συντριβή Boeing στην Κίνα: Τα στοιχεία που ερευνούν οι αρχές για τη μυστηριώδη τραγωδία

Συντριβή Boeing στην Κίνα: Τα στοιχεία που ερευνούν οι αρχές για τη μυστηριώδη τραγωδία
Πυροσβεστικές δυνάμεις κατευθύνονται προς το αεροπορικό δυστύχημα AP

Προβληματίζει τους ειδικούς το ασυνήθιστο δυστύχημα με το αεροσκάφος Boeing 737 στην Κίνα. Τι συνέβη με προηγούμενα δυστυχήματα των Boeing, τη "βουτιά" της μετοχής και την επαναγορά των 737 MAX από την Κίνα.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια των αρχών για αναζήτηση επιζώντων του αεροσκάφους Boeing 737-800 που συνετρίβη σε βουνοπλαγιά σε μια απομακρυσμένη γωνία της νοτιοδυτικής επαρχίας Γκουανγκσί της Κίνας τη Δευτέρα.

Οι εμπειρογνώμονες κάνουν λόγο για ασυνήθιστο δυστύχημα, ενώ οι ελπίδες εξανεμίζονται όσο περνάνε οι ώρες για τους 132 επιβαίνοντες.

Η πτήση MU5735, που εκτελούσε η China Eastern Airlines, ήταν καθ’ οδόν μεταξύ των δύο νότιων πόλεων Κουνμίνγκ και Γκουανγκζού όταν, γύρω στις 2:20 μ.μ. ώρα Κίνας, το αεροσκάφος άρχισε μια απότομη και ασυνήθιστη κάθοδο.

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Χωρίς να υπάρχει ακόμη πρόσβαση στα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στα λεγόμενα καταγραφικά μαύρου κουτιού του αεροπλάνου, οι ερευνητές δεν μπορούν να προσδιορίσουν ακριβώς πώς και γιατί συνετρίβη το τζετ.

Ωστόσο, τα προκαταρκτικά δεδομένα από τον ιστότοπο Flightradar24 για τον εντοπισμό πτήσεων δείχνουν, σύμφωνα με το fortune.com ότι, σε απόσταση περίπου 100 μιλίων από τον προορισμό του και ακριβώς τη στιγμή που το Boeing 737 θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει μια ελεγχόμενη κάθοδο, το αεροσκάφος έκανε βουτιά, πέφτοντας από το ύψος πλεύσης των 29.100 ποδιών στα 3.225 πόδια σε λίγο περισσότερο από ενάμιση λεπτό. Αυτό ήταν και το τελευταίο σήμα του.

Τα δεδομένα του Flightradar24 υποδηλώνουν ότι η πτήση MU5735 εκτινάχθηκε προς τη γη με ρυθμό άνω των 30.000 ποδιών ανά λεπτό. Σε μια ανεξήγητη ακόμα συστροφή, τα δεδομένα του Flightradar24 δείχνουν ότι, μετά από πτώση για περισσότερα από 40 δευτερόλεπτα, το αεροπλάνο σταμάτησε την πτώση και άρχισε να σκαρφαλώνει ξανά, ανακτώντας τα 1.000 πόδια σε περίπου 10 δευτερόλεπτα, πριν συνεχίσει τη “βουτιά”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δυνάμεις που δημιουργήθηκαν από την τροχιά του αεροπλάνου πρέπει να εκτίναξαν αρχικά τους επιβάτες στην οροφή του αεροσκάφους και στη συνέχεια να τους έριξαν πάλι κάτω στις θέσεις τους, λόγω της απότομης αυτής αλλαγής στη φορά του.

Κάμερες ασφαλείας κοντινού ορυχείου φαίνεται να δείχνουν την πτήση MU5735 σε σχεδόν κατακόρυφη πτώση πριν από τη στιγμή της πρόσκρουσης. Σύμφωνα με το κινεζικό The Paper, επιβεβαιώνεται ότι το υλικό – που κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – καταγράφηκε από τις κάμερες CCTV του ορυχείου, αλλά η εικόνα είναι πολύ θολή για να επαληθευτεί ότι το αντικείμενο στο πλάνο είναι η πτήση MU5735.

Καθηλωμένα όλα τα μοντέλα Boeing 737-800

Ειδικοί στην ασφάλεια πτήσεων λένε ότι είναι πολύ νωρίς για εικασίες για το τι προκάλεσε τη συντριβή, αλλά η China Eastern έχει καθηλώσει όλες τις άλλες πτήσεις με τα μοντέλα Boeing 737-800, αφήνοντας 100 αεροσκάφη “κολλημένα” στο έδαφος.

Η γενική απαγόρευση του αεροσκάφους, ωστόσο, φαίνεται απίθανη. Το Boeing 737-800 είναι ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα του κατασκευαστή αεροπλάνων με έδρα το Σικάγο, όσον αφορά την αναλογία πτήσης/συντριβής, και είναι διαφορετικό από το 737 MAX που βρέθηκε στο επίκεντρο ενός μεγάλου σκανδάλου πριν από τρία χρόνια.

Οι θανατηφόρες συντριβές των 737 MAX και η βουτιά της μετοχής

Το σκάνδαλο 737 MAX ξέσπασε τον Μάρτιο του 2019, όταν οι παγκόσμιες ρυθμιστικές αρχές πτήσεων καθήλωσαν όλα τα αεροσκάφη σε λειτουργία μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές που φαινόταν ότι προκλήθηκαν από σφάλμα στο λογισμικό αυτόματου πιλότου του 737 MAX. Το λογισμικό ανάγκασε τα αεροπλάνα σε απρόσμενη βουτιά.

Η μετοχή της Boeing δεν έχει ανακάμψει ποτέ πλήρως από τις συνέπειες αυτού του σκανδάλου – η τιμή της μετοχής της έπεσε 18% τον Μάρτιο του 2019, όταν οι ρυθμιστικές αρχές άρχισαν να γειώνουν τα μοντέλα 737 MAX, φτάνοντας τα 362 δολάρια από το υψηλό των 440 δολαρίων.

Κατά την έναρξη της πανδημίας το 2020, η μετοχή της Boeing έκανε μια ακόμη μεγαλύτερη βουτιά, βυθίζοντας στο χαμηλό των 95 δολαρίων τη μετοχή. Μετά τη πτώση του 7% στην είδηση της συντριβής τη Δευτέρα, οι μετοχές της Boeing βρίσκονται τώρα στα 185,90 δολάρια.

Η Κίνα ήταν ο τελευταίος από τους σημαντικότερους πελάτες της Boeing

Η Boeing έχει επιδιορθώσει σταδιακά τη φήμη της μετά το σκάνδαλο 737 MAX και ξανάρχισε τις πωλήσεις του νέου τζετ. Ωστόσο, η Κίνα ήταν ο τελευταίος από τους σημαντικότερους πελάτες του κατασκευαστή αεροπλάνων που δέχτηκε τις παραδόσεις του 737 MAX. Το Πεκίνο είχε άρει την απαγόρευσή του για αγορές 737 MAX μόλις τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους και η Boeing παρέδωσε το πρώτο της 737 MAX στη χώρα μόλις την περασμένη εβδομάδα.

Το αεροπορικό δυστύχημα της Δευτέρας μπορεί να έβαλε σε παύση την αποκατάσταση της Boeing στην Κίνα, αλλά ο όμιλος λέει ότι «συνεργάζεται με τους πελάτες των αεροπορικών εταιρειών και είναι έτοιμος να τους υποστηρίξει» στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα