Τζεφ Μπέζος: Ιστορική γέφυρα του Ρότερνταμ θα διαλυθεί για τη διέλευση του γιοτ του

Τζεφ Μπέζος
Τζεφ Μπέζος AP

Η εμβληματική γέφυρα που χρονολογείται από το 1878 είναι πολύ χαμηλή για τη διέλευση του πλοίου του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου, μιας πολυτελούς θαλαμηγού αξίας 430 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο δήμος του Ρότερνταμ ανακοίνωσε σήμερα ότι μια ιστορική γέφυρα της ολλανδικής πόλης-λιμάνι θα διαλυθεί προσωρινά για να καταστεί δυνατή η διέλευση ενός πλοίου, ενός τεράστιου ιστιοφόρου που ναυπηγείται για τον πρώην πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon Τζεφ Μπέζος, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Η εμβληματική γέφυρα που χρονολογείται από το 1878, η οποία επισκευάστηκε μετά τον βομβαρδισμό της το 1940 κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, είναι πολύ χαμηλή για τη διέλευση του πλοίου του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου, που είναι μια πολυτελής θαλαμηγός αξίας 430 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

ADVERTISING

Η ναυπηγική εταιρία ζήτησε από τον δήμο του Ρότερνταμ να αποσυναρμολογήσει προσωρινά τη γέφυρα, αφαιρώντας το κεντρικό της τμήμα, ώστε το πλοίο να μπορέσει να περάσει από κάτω.

"Αυτό είναι το μόνο πέρασμα προς τη θάλασσα", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του δήμου του Ρότερνταμ, προσθέτοντας ότι τα έξοδα της επιχείρησης θα καταβληθούν από τη ναυπηγική εταιρία.

Η θαλαμηγός ναυπηγείται επί του παρόντος στο Αλμπλάσερνταμ, κοντά στο Ρότερνταμ, και αναμένεται να περάσει φέτος το καλοκαίρι κάτω από τη γέφυρα Κόνινγκσαβενμπρουγκ, που είναι πολύ χαμηλή για το τρικάταρτο ιστιοφόρο.

Ο δήμος δέχτηκε να διαλύσει τη γέφυρα παρότι είχε υποσχεθεί μετά μια μεγάλη ανακαίνιση το 2017 να μην διαλυθεί ποτέ πλέον αυτό το τεχνούργημα.

Ο δήμος του Ρότερνταμ επισήμανε την οικονομική σημασία και τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν από τη ναυπήγηση της θαλαμηγού και διαβεβαίωσε ότι η γέφυρα θα αποκτήσει ξανά τη σημερινή της μορφή.

Η "Koningshavenbrug", γνωστή και ως "De Hef"

Η "Koningshavenbrug", γνωστή και ως "De Hef", κομμάτι της οποίας χρονολογείται από το μακρινό 1878, βρίσκεται στο Ρότερνταμ και αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως σιδηροδρομική γέφυρα που ένωνε την πόλη με την Αμβέρσα και τις Βρυξέλλες, αποτελώντας την πρώτη γέφυρα τέτοιους είδους στη Δυτική Ευρώπη.

Πρόκειται για ιστορική γέφυρα, με σημαντική συμβολή στο δίκτυο μεταφορών και στην γενικότερη ανάπτυξη του μεγαλύτερου σε έκταση δήμου της Ολλανδίας. Ήταν, όμως, και "πολύπαθη", όπως μαρτυρούν τουλάχιστον τα γεγονότα.

Ο αρχικός της σχεδιασμός δημιούργησε πρόβλημα στη ναυτιλία, γεγονός που διαπιστώθηκε όταν ένα γερμανικό πλοίο χτύπησε σε αυτή τον Νοέμβριο του 1918.

Έτσι, το μεσαίο της τμήμα σχεδιάστηκε εκ νέου από τον μηχανικό Pieter Joosting και δόθηκε προς χρήση στις 31 Οκτωβρίου του 1927.

Τον Μάιο του 1940 υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του Ρότερνταμ, ενώ το 1978 σημειώθηκε ακόμα μία σύγκρουση πλοίου (Nedlloyd Bahrain) κατά τη ρυμούλκησή του από το ναυπηγείο Van der Giessen-De Noord.

Από το 1993 και έπειτα, όταν δηλαδή ολοκληρώθηκε η σιδηροδρομική σήραγγα "Willemsspoor", η γέφυρα θεωρήθηκε περιττή για τις μεταφορές, ωστόσο, οι όποιες σκέψεις για κατεδάφιση "γκρεμίστηκαν" από τις διαμαρτυρίες των κατοίκων του Ρότερνταμ.

Σήμερα, έναν σχεδόν αιώνα μετά τον σχεδιασμό της, η εν λόγω γέφυρα αποτελεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς για τους Ολλανδούς, όπως προκύπτει και από την καταχώρησή της μεταξύ των "εθνικών μνημείων" της χώρας το 2000.

Το 2014 μάλιστα, ξεκίνησαν οι διαδικασίες ανακαίνισης, με τα έργα να ολοκληρώνονται το 2017 και τους αξιωματούχους του Ρότερνταμ, εκτός από το κόστος, να αναλαμβάνουν και την ευθύνη ώστε να μην υπάρξει καμία νέα παρέμβαση σε αυτή.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ολλανδία, Ιστορία
SHARE:

24Media Network