AVIS: Αποτελέσματα ρεκόρ και προοπτικές ανάπτυξης

AVIS: Αποτελέσματα ρεκόρ και προοπτικές ανάπτυξης

Ο Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, αποκάλυψε τις κινήσεις του 2019.

«Το 2018, ήταν μια χρονιά θετική για τον τουρισμό, το αυτοκίνητο, για τη χώρα γενικότερα. Η Ελλάδα μπαίνει σε μια τροχιά ανάπτυξης του 2% και το μισό προέρχεται από τον τουρισμό. Η κατανάλωση που σχετίζεται με το αυτοκίνητο παρέμεινε σταθερή κι αυτό είναι θετικό, επειδή τις προηγούμενες χρονιές είχε πτωτική πορεία.»

Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την τοποθέτησή του για την περσινή χρονιά, ο Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της Avis. H μεγαλύτερη εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έκλεισε το 2018 με εξαιρετικά αποτελέσματα, ενισχύοντας περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά και αποδεικνύοντας στην πράξη την αναπτυξιακή τροχιά που διαγράφει τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Avis για το 2018 έκλεισε στα €180 εκατομμύρια με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα €82,05 εκατομμύρια και κέρδη προ φόρων (PBT) στα €27,18 εκατομμύρια, σημειώνοντας ρεκόρ σε όλους τους τομείς δράσης της. Χάρις στην υψηλή κερδοφορία και την αξία της επιχείρησης, η Avis διακρίνεται σταθερά και σε διεθνές επίπεδο, καθώς κατατάσσεται στο Top 5% σε σύνολο 1.000 περίπου ομοειδών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Plimsoll Analysis.

Το 2018, η Avis προχώρησε σε επενδύσεις υποδομών ύψους €200 εκατομμυρίων, δίνοντας έμφαση στη διαρκή ανανέωση του στόλου της, ο οποίος σήμερα φτάνει τα 35.000 οχήματα, αλλά και των συστημάτων της. Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά η Avis προχώρησε στην αγορά 10.000 νέων οχημάτων, αριθμός που αναλογεί περίπου στο 10% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς.

Εξάλλου, δίνοντας έμφαση στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της, η Avis διακρίθηκε στην αγορά ως η Εταιρία με την υψηλότερη αξία για τους πελάτες (best-value-for-money) επιτυγχάνοντας για μια ακόμη χρονιά τον υψηλότερo δείκτη ικανοποίησης των πελατών της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στην Ελλάδα (ετήσια έρευνα TNS, επίτευξη 83%) και μεταξύ των 5 πρώτων χωρών στην περιοχή ΕΜΕΑ.

Τώρα, όσον αφορά τη χρονιά που διανύουμε, σύμφωνα με τον Ανδρέα Ταπραντζή, «οι εξελίξεις που έρχονται μας κάνουν να είμαστε επιφυλακτικοί για το μέλλον. Το 2019 θα χαρακτηριστική από αρκετή αβεβαιότητα παγκοσμίως, κάτι που μας ενδιαφέρει λόγω του τουρισμού. Στην Avis το 40% έχει σχέση με τον τουρισμό, λόγω των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Μάλιστα, η Avis πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατομμύρια ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2018, ενώ αύξησε κατά 20% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (Leasing).

Η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού έφθασε στο 11% για 5η συνεχόμενη χρονιά. Είναι συγκλονιστικές οι μεταβολές αυτές. Όμως ο ελληνικός τουρισμός έχει ιδιαιτερότητες. Εξαρτάται από πολύ λίγες χώρες στην Ευρώπη (Γερμανία, Αγγλία. κ.ά). Η Ευρώπη στήριξε την Ελλάδα στον τουρισμό, όμως τώρα έχουμε το Brexit και άλλες εξελίξεις που επηρεάζουν την παγκόσμια ανάπτυξη η οποία είναι σε συνάρτηση με τον τουρισμό.

Επίσης, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα και με τον ανταγωνισμό, κυρίως λόγω της Τουρκίας και η Ανατολική Μεσόγειος που είναι πιο φθηνή. Η Ελλάδα αύξησε γενικώς τις τιμές κι αυτό σημαίνει ότι ένας Γερμανός συνταξιούχος μπορεί να κάνει διπλάσιες διακοπές αλλού. Είναι κάτι που το βλέπουμε ήδη και έρχεται. Βέβαια, οι εκτιμήσεις δείχνουν αύξηση τουριστών το 2019, αλλά υπάρχουν τα παραπάνω θέματα που θα μας απασχολήσουν.»

Κι ο Ανδρέας Ταπραντζής, συνέχισε: «Ένα άλλο θέμα είναι το leasing, οι μακροχρόνιες μισθώσεις που έχουν να κάνουν με το οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας και αφορά έναν μεγάλο όγκο της δουλειάς μας. Παράλληλα, είναι και οι καταναλωτικές τάσεις, που αλλάζουν γρήγορα. Εχουμε τώρα ανθρώπους πάνω από 35 ετών, που δεν θέλουν να έχουν τίποτα δικό τους. Αν το δούμε σε συνδυασμό με την αδυναμία των τραπεζών για καταναλωτικά δάνεια, μας ανοίγει ουσιαστικά ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό στην κατηγορία του leasing. Είναι ευκαιρία να μπούμε σε αυτό το κομμάτι.

Στην Ευρώπη το 78% αγοράζει μέσω leasing, ενώ στην Ελλάδα μόνο το 26%. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι σε αυτό. Ηδη φτιάξαμε την πλατφόρμα www.myAvis και ο καθένας μπορεί να φτιάξει το αυτοκίνητο που θέλει, να πάρει προσφορά, μέχρι και να το παραλάβει. Ηδη το 2018 το επισκέφθηκαν 300.000 άτομα και 2.000 απέκτησαν αυτοκίνητο και συνεχώς έχουμε αυξητική τάση. Ο μέσος όρος leasing είναι στα 4 χρόνια και επειδή πολλοί στα 10 χρόνια της κρίσης δεν άλλαξαν αυτοκίνητο, δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να προσελκύσουν τέτοιους πελάτες.»

Θα υπάρξει πίεση στις μικρές εταιρείες.

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ταπραντζή, το renat a car στην Ελλάδα είναι στις 100.000 και με την αύξηση του τουρισμού και τις μειώσεις στις τιμές, ίσως μερικές μικρές εταιρείες να μην αντέξουν και εκεί θα υπάρξουν ευκαιρίες εξαγορών. Ο χώρος του αυτοκινήτου είναι μεγάλος και δεν έχει εξαντληθεί.

Θα επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση

Μολονότι οι υποδομές στην ηλεκτροκίνηση είναι σχεδόν ανύπαρκτες στη χώρα μας, δημιουργείται μια τάση και θα υπάρξει ζήτηση. Ο Ανδρέας Ταπραντζής ανέφερε ότι ήδη «έχουμε σχεδιάσει να ξεκινήσουμε συνεργασία με κάποιους πελάτες μας, κάνοντας πιλοτικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση, με κάποιο στόλο οχημάτων.

Ανοιγμα στο car sharing

Η Avis είναι έτοιμη να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα, με το car sharing, όπου θα μπορείς να έχεις αυτοκίνητο πληρώνοντας με την ώρα και να το βρεις εύκολα και γρήγορα, 10 λεπτά της ώρας από το μέρος που βρίσκεσαι. Επίσης, διεθνώς αναπτύσσεται και το self driving, με το Σαν Φραντσίσκο να είναι η πρώτη πόλη παγκοσμίως που δημιουργεί τέτοιες εφαρμογές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα