Διόδια: Αυξήσεις το 2024 εν μέσω γενικευμένης ακρίβειας

Διαβάζεται σε 3'
Διόδια: Αυξήσεις το 2024 εν μέσω γενικευμένης ακρίβειας
EUROKINISSI

“Λευκός καπνός” για την αύξηση των διοδίων από το νέο έτος, η οποία δεν θα ξεπεράσει το 8%. Οι σκέψεις για την επόμενη διετία.

Σε μονοψήφιο ποσοστό, όπως ήδη είχε καταγράψει το NEWS 24/7,  αναμένεται να “κλειδώσει” η αύξηση στα διόδια στους αυτοκινητόδρομους της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραχωρησιούχοι μετά από συνάντηση που είχαν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προ ημερών, ήρθαν σε καταρχήν συμφωνία για τις αυξήσεις και έκαναν ένα βήμα πίσω σε σχέση με τις αρχικές τους διεκδικήσεις.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι νέες αυξήσεις είναι καλοδεχούμενες από τους πολίτες, που υποφέρουν από το κύμα ακρίβειας, αν και όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (ΥΠΟΜΕ) η αύξηση “πάει” για το νέο έτος, καθώς ήταν βούληση της πολιτικής ηγεσίας, όπως τονίζεται, η “εξεύρεση ρεαλιστικής λύσης, χωρίς επιβαρύνσεις των πολιτών για το 2023”.Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο, όπως σημειώνουν πηγές του ΥΠΟΜΕ, δεν πρόκειται να προβεί σε “καμιά αποζημίωση προς τους παραχωρησιούχους, εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel”.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση των διοδίων αναμένεται τελικά να κλείσει σε ποσοστό από 6-8%. Αυτή η εκτιμώμενη μονοψήφια αύξηση στα διόδια είναι αρκετά μικρότερη από την αύξηση που ζητούσαν οι παραχωρησιούχοι και που για το 2022 έφτανε το 12% ενώ περίπου στο 1,8% ήταν για το 2023.

Αν εφαρμόζονταν αυτές οι αυξήσεις θα μιλούσαμε για μια συνολική επιβάρυνση στα κόμιστρα των διοδίων σχεδόν 14% αυξάνοντας πολύ το κόστος διέλευσης στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Οι αυξήσεις για το 2025 και το 2026 θα αποφασιστούν αν θα έχουν και ένα παραπάνω ποσοστό από τη διανομή της αύξησης του 2022.

Το καλοκαίρι είχε γίνει μια πρώτη άκαρπη συνάντηση στο Υποδομών και εκεί ξεκίνησε και το σήριαλ με τις διεκδικούμενες αυξήσεις των εταιρειών παραχώρησης.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είχε ξεκαθαρίσει σε κάθε τόνο πως δεν θα συμφωνούσε στις αυξήσεις που είχαν προταθεί για το 2022 και οι οποίες θα αυξάνονταν έτι περαιτέρω με τις αυξήσεις του 2023.

Ακολούθησε ακόμα μια συνάντηση με νέα πρόταση των παραχωρησιούχων η οποία επίσης δεν ολοκληρώθηκε και στη συνέχεια με τις πλημμύρες και τις καταστροφές που έφερε η κακοκαιρία Daniel το θέμα έμεινε σε εκκρεμότητα και πάγωσε ουσιαστικά λόγω των συνθηκών.

Τελικά ακολούθησε η συνάντηση πριν από λίγες ημέρες όπου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, βγήκε λευκός καπνός, αποφασίστηκε σημαντικό ψαλίδι στο ποσοστό αύξησης και πλέον αναμένεται να κλείσει το θέμα και με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ.

Αυτό που επίσης είναι σημαντικό για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων που έχουν παραχωρηθεί, τελικά το 2023 θα είναι μια χρονιά που δεν θα υπάρξει μεταβολή στα διόδια της χώρας και η εφαρμογή των νέων τιμών (που θα πρέπει να ανακοινωθεί και από τους παραχωρησιούχους στον τύπο την 1η Δεκεμβρίου) θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2024.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η κίνηση των παραχωρησιούχων για τις αυξήσεις δεν γίνεται αυθαίρετα καθώς είναι στα πλαίσια των όσων ορίζονται στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο. Τυχόν αυξήσεις ή μειώσεις στην τιμή διοδίων καθορίζεται από τον εκάστοτε δείκτη τιμών καταναλωτή (τον πληθωρισμό δηλαδή). Σε αυτό το πλαίσιο στο παρελθόν έχουμε δει και μειώσεις (στην περίοδο της οικονομικής κρίσης) αλλά και αυξήσεις.

Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα