Από κόσκινο τα φορολογικά πλεονεκτήματα της Cosco στην Ελλάδα

Από κόσκινο τα φορολογικά πλεονεκτήματα της Cosco στην Ελλάδα
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ο ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ-SOSCO// ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ.(EUROKINISI-ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ) Eurokinissi

Επίσημη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονται από την Ελλάδα στην Cosco Pacific. Τι απαντά η εταιρεία

Εκ νέου στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι ναυτιλιακές δραστηριότητες που ασκούνται με βάση την Ελλάδα.

Μετά την έρευνα που έχει αρχίσει για το φορολογικό καθεστώς των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, αυτή τη φορά επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στον λιμενικό τομέα.

Η Κομισιόν, σύμφωνα με την “Ημερησία”, αποφασίζει να αρχίσει επίσημη έρευνα σχετικά με πιθανά φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονται από την Ελλάδα στην Cosco Pacific -η οποία διαχειρίζεται τον εμπορευματικό σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά- παρά τα ισχύοντα στο ελληνικό φορολογικό πλαίσιο και παρά τα όσα προβλέπονται σε σχετικούς Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ε.Ε. είχε εξετάσει και το 2009 ύστερα από καταγγελίες τις πιθανότητες οι διαφορές που υπήρχαν μεταξύ της διακήρυξης του διαγωνισμού για την παραχώρηση του τέρμιναλ του Πειραιά και της σύμβασης παραχώρησης που είχε τελικά υπογραφεί μεταξύ ΟΛΠ – Cosco να αποτελούσαν μορφές κρατικών ενισχύσεων και είχε αποφανθεί ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει τελικά.

Ωστόσο, τώρα η Επιτροπή επανέρχεται και όπως ανακοινώνει στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρεί ότι υπάρχουν άλλα φορολογικά πλεονεκτήματα -εκτός αυτών που είχε ελέγξει με βάση τις καταγγελίες του 2009- τα οποία συνιστούν κρατική ενίσχυση και επομένως πρέπει να γίνει έρευνα.

Συγκεκριμένα η Επιτροπή αναφέρει ότι “υπάρχουν αμφιβολίες κατά πόσο αυτά τα μέτρα απορρέουν απευθείας από τις βασικές αρχές του ελληνικού φορολογικού συστήματος και κατά πόσο δικαιολογούνται από το γενικό σχήμα του ελληνικού φορολογικού συστήματος”.

Επίσης διατηρεί αμφιβολίες κατά πόσο αυτές οι κρατικές ενισχύσεις μπορούν να θεωρηθούν συμβατές με συγκεκριμένα άρθρα και με επιστολή της ζητά τα σχόλια της κυβέρνησης καθώς και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις που παρέχει.

Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς με βάση αυτή τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΛΠ με την Cosco είναι πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης φορτίων για τους Κινέζους στην Ευρώπη, εξοβελίζοντας μέσα σε μία διετία περίπου από αυτή τη θέση τα λιμάνια της Νάπολης και της Αμβέρσας όπου επίσης διατηρεί container terminal o κινεζικός όμιλος.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2012 η Cosco είχε διακινήσει μέσω του Πειραιά 1,4 εκατομμύρια κοντέινερ έναντι 700.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Αξιωματούχος Cosco: Καμία παράνομη ενίσχυση

Οι φορολογικές διατάξεις δεν αποτελούν εξαίρεση που ισχύει μόνο για την επένδυση της COSCO, αλλά σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης έργων υποδομής στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, στις οποίες ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να κατασκευάσει και μετά να εκμεταλλευθεί τη συγκεκριμένη υποδομή μέσω ΣΔΙΤ τονίζει ανώτερο στέλεχος της COSCO.

Αφορμή αποτέλεσαν οι πληροφορίες, που αναφέρουν, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε στην ελληνική κυβέρνηση πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων σε έρευνα καταγγελιών που που προέβαλαν τον ισχυρισμό ότι το ελληνικό Δημόσιο χορήγησε παράνομη κρατική ενίσχυση προς την νέα παραχωρησιούχο ενός μέρους του Λιμένος Πειραιώς, την Piraeus Container Terminal S.A. («PCT»), μία θυγατρική ειδικού σκοπού της COSCO Pacific Limited («COSCO»).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διερεύνηση της ευρωπαϊκής επιτροπής, αφορά καταγγελίες του πρώην Νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα και του Σωματείου Λιμενεργατών το 2009, σε σχέση με τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης της COSCO, που παρότι τις χαρακτήρισε αβάσιμες, ζήτησε επιπλέον διερεύνηση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα