Πρόσω ολοταχώς για αποκρατικοποίηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης

The Japanese Peace Boat in the port of Piraeus, Athens, on 13 May, 2015 /    ''  ''    . , 13 , 2015
The Japanese Peace Boat in the port of Piraeus, Athens, on 13 May, 2015 / '' '' . , 13 , 2015 SOOC

Επιτάχυνση των διαδικασιών για την αποκρατικοποίηση του λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης φέρνει η συμφωνία με τους δανειστές. Ποια τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης. Τα επενδυτικά σχήματα, που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση τους

Τις επόμενες δύο εβδομάδες, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να ανακοινωθούν από κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ οι ημερομηνίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώ έως τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των δύο λιμανιών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο για το θέμα, εκτίμησε ότι εκτός της διαδικασίας που θα ακολουθεί για τα λιμάνια, οι δεσμευτικές προσφορές και για τις επιχειρήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αναμένεται να έχουν υποβληθεί έως τέλος Δεκεμβρίου.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατίθεται

Έως τέλος Σεπτεμβρίου και πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών αρχικά του 51% του λιμανιού του Πειραιά από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, (COSCO, AMP TERMINALS MAERSK, ICTSI), θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί - σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα - και το σχέδιο νόμου που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ Α.Ε.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που θα πρέπει να περάσει από τη βουλή, θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών ενώ θα αφαιρεθούν από τον οργανισμό λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority) που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.

Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της COSCO.

Οι δεσμευτικές προσφορές των τριών υποψηφίων επενδυτών όταν υποβληθούν θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ.

Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή στη συνέχεια θα διατεθεί επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.

Οι εταιρίες που ενδιαφέρονται για εξαγορά

Σημειώνεται ότι οχτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε

Πρόκειται για τις εταιρείες

1. APM Terminals, B.V.

2. Deutsche Invest Equity Partners, GmbH

3. Duferco Participations Holding S.A.

4. International Container Terminal Services, Inc

5. Mitsui & Co., Ltd.

6. P&O Steam Navigation Company (DP World)

7. Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.

8. Yilport Holding Inc

Πηγή: ΑΠΕ/Φωτογραφία sooc.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κοινωνική Συμφωνία, ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
SHARE:

24Media Network