Σε ράγες υλοποίησης η ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος

Σε ράγες υλοποίησης η ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος
Σιδηροδρομική γραμμή (φωτογραφία αρχείου) Eurokinissi

Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο πόλεις της Θεσσαλίας. Τα τέσσερα σχήματα που το διεκδικούν.

Σε ράγες υλοποίησης περνάει το έργο για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος. Συνολικά τέσσερα σχήματα θα διεκδικήσουν αύριο το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, τα σχήματα που κατέβηκαν είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου και αύριο (5.2) το μεσημέρι θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών για να αποκαλυφθεί αρχικά ο μειοδότης του έργου. Η ΑΒΑΞ συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία με την Alstom καθώς μαζί έχουν πάρει τα μεγάλα έργα Μετρό για την επέκταση προς Πειραιά και τη νέα γραμμή 4. Αίσθηση προκαλεί η απουσία της Άκτωρ που ανελλιπώς κατέβαινε σε όλους τους μεγάλους σιδηροδρομικούς διαγωνισμούς εδώ και αρκετά χρόνια.

Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.

Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η ΕΡΓΟΣΕ το οποίο θα δημοπρατηθεί στις 18 Ιανουαρίου 2021 ενώ στις 22 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε ποσό με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ).

Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα