Τράπεζες: Τηλεφωνικό κέντρο για να “τρέξουν” 44.000 ρυθμίσεις χρεών από κόκκινα δάνεια

Τράπεζες: Τηλεφωνικό κέντρο για να “τρέξουν” 44.000 ρυθμίσεις χρεών από κόκκινα δάνεια
Κόσμος σε τράπεζα iStock

Τέλος Φεβρουαρίου θα λειτουργήσει τηλεφωνικό help desk για να προσφέρει βοήθεια σε όσους συναντούν δυσκολία η προβλήματα στην υποβολή των αιτήσεων τους για την ρύθμιση των χρεών τους μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Ένα ακόμη σημαντικό “όπλο” στη μάχη των ρυθμίσεων χρεών από κόκκινα δάνεια, μέσω του νέου εξωδικαστικού μηχανισμού, ετοιμάζονται να ρίξουν άμεσα οι τράπεζες και το Υπουργείο Οικονομικών.

Πρόκειται για το νέο τηλεφωνικό help desk που θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου από κοινού οι εμπορικές τράπεζες και η Ιδιωτική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους για να προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια σε όσους συναντούν δυσκολία η προβλήματα στην υποβολή των αιτήσεων τους (επιχειρήσεις, ιδιώτες, δικηγόρους, λογιστές κ.α.). Το νέο τηλεφωνικό help desk θα παρέχει βοήθεια στους δανειολήπτες και τους εν γένει ενδιαφερόμενους σε κάθε βήμα για τη συμπλήρωση της αίτησης για εξωδικαστική ρύθμιση. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των αιτήσεων και οι οφειλέτες θα παραινεθούν στην αναγκαία άρση του τραπεζικού απορρήτου.

Όπως έχει γράψει το NEWS 24/7 η πλατφόρμα του εξωδικαστικού άνοιξε τον περασμένο Νοέμβριο με μικρά αρχικά αποτελέσματα σε επίπεδο ρυθμίσεων. Ωστόσο η τάση βαίνει σταθερά αυξητική και στο τέλος Ιανουαρίου οι εγκρίσεις ξεπέρασαν τις 300 (αύξηση 500%) και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να διπλασιαστούν, φτάνοντας ή ξεπερνώντας τις εξακόσιες.

Οι Τράπεζες και οι Εταιρείες Διαχείρισης υποστηρίζουν την πλατφόρμα για τη ρύθμιση των οφειλών και πιστεύουν στα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει στο άμεσο μέλλον παρά την αρχική διστακτικότητα των ενδιαφερομένων. Ήδη τα πρώτα δείγματα γραφής του νέου πτωχευτικού νόμου, καταδεικνύουν την αύξηση των περιπτώσεων επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων που κατέφυγαν στην πτώχευση προκειμένου να απαλλαγούν από τα χρέη τους ή στη διαδικασία της εξυγίανσης προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία:

-Πάνω από 650 φυσικά και νομικά πρόσωπα είχαν καταθέσει έως τα τέλη Δεκεμβρίου αίτηση πτώχευσης. Η πλατφόρμα άνοιξε τον περασμένο Μάρτιο για τις μεγάλες επιχειρήσεις και τον Ιούνιο για τα φυσικά πρόσωπα και τις ατομικές επιχειρήσεις και ήδη 82 περιπτώσει βρίσκονται στην τελική έγκριση από τα δικαστήρια.

– Πάνω από 650 επιχειρήσεις επίσης υπέβαλαν αίτηση ρύθμισης των οφειλών τους μέσω της διαδικασίας της εξυγίανσης. Η πλατφόρμα άνοιξε τον περασμένο Μάρτιο και ήδη 24 επιχειρήσει έχουν συμφωνήσει με τους πιστωτές τους στο πρόγραμμα εξυγίανσης και δύο συμφωνίες έχουν λάβει τη δικαστική έγκριση.

– 44.000 επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα ξεκίνησαν τη διαδικασία ρύθμισης των οφειλών τους μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Η πλατφόρμα άνοιξε επίσης τον περασμένο Ιούνιο και ήδη έχουν υποβληθεί στους πιστωτές 1.200 αιτήσει εξωδικαστικής ρύθμισης και 350 υποθέσεις ολοκλήρωσαν τη ρύθμιση των οφειλών τους προς το Δημόσιο και τις τράπεζες.

– 15.000 αιτήσεις περίπου δανειοληπτών έχουν εκκινήσει αλλά δεν έχουν προχωρήσει τη διαδικασία, καθώς είναι κολλημένες στο στάδιο της άρσης του τραπεζικού απορρήτου. Πρόκειται κυρίως για συνοφειλέτες και εγγυητές που δεν πατούν το κουμπί για την άρση του τραπεζικού απορρήτου τους ώστε να προχωρήσει η αίτηση του πρωτοφειλέτη και να προταθεί η λύση ρύθμισης της οφειλής από τους πιστωτές.

Για όσους μπήκαν στην πλατφόρμα ετοιμάζεται ειδικό help desk με στελέχη από τις τράπεζες, το οποίο θα βοηθά να ξεμπλοκάρουν όσοι συναντούν δυσκολίες για να ολοκληρώσουν την αίτηση. Με την καθοδήγησή τους οι οφειλέτες και κυρίως οι δικηγόροι και οι λογιστές που έχουν αναλάβει τη συμπλήρωση των αιτήσεων μαζικά θα μπορέσουν βήμα προς βήμα να βρουν λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη χρήση της πλατφόρμας του νέου εξωδικαστικού για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας.

Οι αιτίες της καθυστέρησης

Γενικά, πάντως, η πλατφόρμα δεν πάσχει από κάποιο οριζόντιο τεχνικό πρόβλημα και από τη διερεύνηση των προβλημάτων έως τώρα ανακύπτουν μια σειρά δυσκολιών όπως:

– Τεχνικό πρόβλημα στο δίκτυο Ιντερνετ του χρήστη.

– Τεχνικό πρόβλημα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη.

– Ο χρήστης δεν έχει προβεί σε όλα τα βήματα που απαιτούνται σύμφωνα με τον νόμο.

– Δεν έχει προβεί ο η σύζυγος ή συνοφειλέτης ή εγγυητής κ.λπ. σε συναίνεση για την άρση απορρήτου των δεδομένων του.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί αν η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού εμφανίζει εσφαλμένα στοιχεία ή δεδομένα του οφειλέτη. Αυτά αντλούνται απευθείας από υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (δηλαδή ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων). Για οποιαδήποτε προβλήματα σχετικά με τα δεδομένα (π.χ. καθυστέρηση στην άντληση, ελλείψεις, σφάλματα κ.ά.) ο χρήστης θα μπορεί και μέσω του help desk να απευθύνεται απευθείας στον πάροχο των δεδομένων, δηλαδή στον πιστωτή, αντί στην Ειδική Γραμματεία Διαχείριση Ιδιωτικού Χρέους του υπουργείου Οικονομικών.

Άλλα συχνά λάθη που παρατηρούνται είναι:

– Αντιστοίχιση περιουσιακών στοιχείων απαιτείται για όλα τα περιουσιακά στοιχεία και όχι μόνο για τα ακίνητα (π.χ. και για καταθέσεις, ομόλογα κ.λπ.).

– Αντιστοίχιση περιουσιακών στοιχείων απαιτείται και για τα περιουσιακά στοιχεία των συνοφειλετών, δηλαδή συζύγου, εξαρτώμενων μελών τέκνων, συγγενών, λοιπών ιδιωτών, καθώς και του εγγυητή.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα