ΒΟΑΚ: Προχωρά ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη
Αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη EUROKINISSI

Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο μεγάλος διαγωνισμός για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου του ΒΟΑΚ που θα συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο.

Ακόμα ένα βήμα στην πορεία ωρίμανσης του μεγάλου διαγωνισμού του ΒΟΑΚ είχαμε σήμερα με την κατάθεση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Αφορά το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ., κατασκευαστικού κόστους 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο περιλαμβάνει:

-2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

-26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.

-10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

-20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και

-αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Όπως αναφέρεται από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

-Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

-Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

-Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

-Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.

-Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι ανεπτυγμένη τουριστικά.

Στη Β`φάση το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Παράλληλα στις 24 του μήνα ξεκινά η Β`φάση για το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη όπου τα 5 ενδιαφερόμενα σχήματα θα ριχθούν στη μάχη του διαλόγου.

Σε αυτό το τμήμα έχει κατατεθεί η Περιβαλλοντική Μελέτη από τις αρχές του έτους και αναμένεται να εγκριθεί επίσης από το ΥΠΕΝ.

Το δεύτερο τμήμα δημοπρατείται (ήδη από το 2018) ως ΣΔΙΤ και το ενδιαφέρον των τεχνικών ομίλων είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

Παράλληλα προς την προκήρυξη οδεύει και το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος το οποίο θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κρήτη, Υποδομές
SHARE:

24Media Network