Μεικτό πανεπιστήμιο προτείνει ο Στυλιανίδης

Μεικτό πανεπιστήμιο προτείνει ο Στυλιανίδης
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΡ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟ// ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΡΟΔΟΥ ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΣΟΥΡΝΑ.(EUROKINISSI-ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ) Eurokinissi

Τι περιλαμβάνει η πρόταση του υπουργού Εσωτερικών, Ευρ. Στυλιανίδη, για την ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ. Τι δήλωσε από το βήμα του συνεδρίου του "Economist"

Το ζητημα για τη δημιουργία μεικτού πανεπιστημίου-δημόσιου και ιδιωτικού- με συμμετοχή των επιχειρηματιών κατά 49%, τέθηκε μετά από πρόταση του υπουργού εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στο διεθνές συνέδριο «Education and Innovation in the 21st century» του περιοδικού «The Economist» που διεξάγεται από το πρωί της Πέμπτης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σύμφωνα με το “Βήμα”, ο υπουργός παρουσίασε την πρόταση του ως έξυπνο τέχνασμα για να προσπεράσει το άρθρο 16 του Συντάγματος που προβλέπει ότι τα πανεπιστήμια θα πρέπει να βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο του κράτους, ξεπερνώντας τον σκόπελο της συνταγματικής αναθεώρησης.

Μάλιστα, ο  κ. Στυλιανίδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “για να μπορέσει η Ελλάδα να προλάβει τις εξελίξεις, δεν αρκεί πλέον να αλλάξει το εμπόδιο του Συντάγματος, αλλά πρέπει έξυπνα να το ξεπεράσει”, υπερβαίνοντας την άποψη “μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά” πανεπιστήμια.

Συγκεκριμένα η πρόταση περιλαμβάνει αρχικά την πιλοτική αξιολόγηση της υλικής και άυλης αξίας των πανεπιστημίων και στη συνέχεια, το 49% αυτής της περιουσίας θα μετοχοποιείται και θα διατίθεται σε ελληνικά ιδρύματα, επιχειρηματίες, εφοπλιστές που θέλουν πραγματικά να επενδύσουν στην Παιδεία.

Αυτό που αναλαμβάνει ο ιδιώτης επενδυτής, είναι το διοικητικό και αναπτυξιακό μάνατζμεντ του Ιδρύματος, “περιορίζοντας τον πρύτανη στην επιστημονική εκπροσώπηση και στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα”, όπως επισημαίνει ο υπουργός.

Στα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης πρόσθεσε, ότι με τον τρόπο αυτό τα νέα μεικτά πανεπιστήμια που δημιουργούνται αποκτούν ρευστότητα πόρων, οι οποίοι έρχονται πια εκτός κρατικού προϋπολογισμού.

Πρόκειται λοιπόν για ένα σημαντικό γεγονός, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή ο κρατικός προϋπολογισμός αρκεί για την χρηματοδότηση μόλις των 15 από τα 25 συνολικά ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα να υποχρηματοδοτούνται και να κινδυνεύουν με κλείσιμο. “Αυτό έχει ως συνέπεια να απειλούνται τα υπόλοιπα με κλείσιμο – όπως βλέπουμε να γίνεται – ή μαρασμό και να διακυβεύεται στην πράξη η συνταγματική επιταγή για δημόσια και δωρεάν παιδεία”, δήλωσε ο υπουργός.

Με αυτήν την πρόταση του ο υπουργός ελπίζει στη δημιουργία ευκαιριών για την επένδυση ξένων κεφαλαίων στην Ελλάδα και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά και στην προσέλκυση νέων επιστημόνων, Ελλήνων και ξένων, που θα εισαγάγουν στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση φρέσκια τεχνογνωσία και νέα νοοτροπία, χαρακτηριστικά που είναι πια απαραίτητα όχι μόνο στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά στην αγορά εργασίας, τη βιομηχανία, τη ναυτιλία, τη δημόσια διοίκηση κι εν τέλει την ίδια την κοινωνία. Παράλληλα αυτή η εξέλιξη θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αφού προσδοκάται και η προσέλκυση ξένων φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια, οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα.

Κάνοντας λόγο για “μια ιδέα που μπορεί να αλλάξει την Ελλάδα, βάζοντάς τη στο κέντρο του παγκόσμιου εκπαιδευτικού χάρτη”, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε την ανάγκη να μη χάσουμε άλλο χρόνο, όσον δηλαδή απαιτείται για να γίνει μια ακόμη απόπειρα Συνταγματικής Αναθεώρησης. Όπως τόνισε, την ίδια στιγμή άλλες χώρες όπως η Βρετανία, η Τουρκία, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Κύπρος άδραξαν νωρίς την ευκαιρία. Δημιούργησαν έτσι μια νέα πηγή πλούτου για τις οικονομίες τους, απελευθερώνοντας την εκπαιδευτική τους αγορά. “Το στοίχημα για την Ελλάδα είναι να καλύψει αυτό το κενό”,κατέληξε.

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version