Δραγασάκης: Κάποιες τράπεζες γκρινιάζουν για τη διαφάνεια

Στιγμιότυπο από την πολιτική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ "ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ",για τον ένα χρόνο διακυβέρνησης,στο κλειστό γήπεδο του ταε κβο ντο,Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
Στιγμιότυπο από την πολιτική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ "ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ",για τον ένα χρόνο διακυβέρνησης,στο κλειστό γήπεδο του ταε κβο ντο,Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ) EUROKINISSI

Απεκάλυψε, όμως, ότι οι περισσότεροι τραπεζίτες συμφωνούν με τη ρύθμιση για διαφανει στις διαφημίσεις. Κατήγγειλε περιπτώσεις ΜΜΕ που ζουν χάρη στις τράπεζες και τάχθηκε υπέρ της επέκτασης της διαφάνειας σε ΟΠΑΠ, ΔΕΚΟ

Τις υπόγειες και ανώνυμες διαμαρτυρίες τραπεζικών στελεχών για τη ρύθμιση που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή και επιβάλλει διαφάνεια στη διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών προς ΜΜΕ αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης αλλά ξεκαθάρισε ότι η πλειονότητα των τραπεζιτών συμφωνεί με τη ρύθμιση.

«Αν κρίνω από κάποια ανώνυμα δημοσιεύματα, ορισμένοι γκρινιάζουν ότι αυτή η ρύθμιση τους δημιουργεί κάποιο πρόβλημα και ότι δυσκολεύει τον ανταγωνισμό» είπε ο κ. Δραγασάκης και διερωτήθηκε ρητορικά: «γιατί τον δυσκολεύει τον ανταγωνισμό; η αδιαφάνεια είναι που δυσκολεύει τον ανταγωνισμό». «Το μέτρο που εισάγουμε διευκολύνει τον ανταγωνισμό και τον μεταθέτει εκεί που πρέπει να πάει δηλαδή στην ποιότητα των υπηρεσιών . Όχι σε υπόγεια και σε μυστικά κονδύλια» είπε ο κ. Δραγασάκης. Σημείωσε μάλιστα ότι σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία του 2014 οι τράπεζες έδωσαν διαφημιστική δαπάνη χωρίς διαφανή κριτήρια.«Το ένα συγκρότημα πήρε 1,5 εκ. ευρώ, στο άλλο 1 εκ. ευρώ, στο άλλο 800.000 ευρώ και στο άλλο τίποτε. Με ποιο κριτήριο γίνονται αυτά;» διερωτήθηκε χαρακτηριστικά. 

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ξεκαθάρισε, πάντως, ότι η πλειοψηφία των στελεχών των τραπεζών θεωρεί τη ρύθμιση θετική. «Μάλιστα ένας τραπεζίτης μου είπε ότι τους απαλλάσσει και αυτούς από έναν μπελά. Εννοώντας ότι τους απαλλάσσει από πιέσεις, “τι έδωσες εκεί και όχι αλλού..”» ανέφερε ο κ. Δραγασάκης και ξεκαθάρισε: «εμείς δεν παρεμβαίνουμε στην πολιτική των τραπεζών, αν μια τράπεζα θέλει να βάλει όλη τη διαφημιστική δαπάνη σε ένα έντυπο ή σε ένα μέσο είναι δικαίωμά της. Αυτό που ζητούμε είναι να γίνει γνωστό. Και αν θέλει η τράπεζα να δώσει εξηγήσεις για την πολιτική της».«Όσοι γκρινιάζουν μάλλον θέλουν να κάνουν άλλα πράγματα και γι' αυτό γκρινιάζουν» κατήγγειλε.

ΜΜΕ που ζουν μόνον από τις τράπεζες

Αίσθηση προκάλεσαν, όμως, οι αποκαλύψεις του κ. Δραγασάκη ότι κάποια Μέσα Ενημέρωσης ζουν από τις τράπεζες καθώς παίρνουν δάνεια από αυτές και στη συνέχεια τα εξυπηρετούν με τις διαφημίσεις που τους δίνουν οι ίδιες ! «Έκανα μια ενδεικτική προσεγγιστική προσπάθεια για ένα έτος και προκύπτει το εξής ενδιαφέρον εύρημα: σε πολλές περιπτώσεις η τράπεζα που έδινε τα δάνεια σε ένα συγκρότημα κάλυπτε με τη διαφημιστική δαπάνη και μεγάλο μέρος των τόκων των δανείων ή σε ορισμένες περιπτώσεις και πλήρως» είπε και πρόσθεσε:  «μια τράπεζα δίνει δάνειο σε κάποιο Μέσο, ταυτόχρονα όμως έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του δανείου γιατί αν η διαφήμιση δεν επαρκεί, τότε το Μέσο δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί το δάνειο. Άρα δημιουργείται κίνητρο για την τράπεζα να δίνει διαφήμιση στο ίδιο μέσο για  να εξυπηρετεί το δάνειο του». Σημείωσε, μάλιστα, ότι όλο αυτό αποτελεί στρέβλωση της τραπεζικής λειτουργίας. Έκανε, όμως, λόγο και για περιπτώσεις αθέμιτου πλουτισμού από κάποια ΜΜΕ μέσω των τραπεζών. «Οι τράπεζες μπορούν να επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά μια ολόκληρη αγορά που είναι η αγορά των ΜΜΕ. Επομένως να  αλλοιώνουν και τον ανταγωνισμό σε αυτή την αγορά» συμπλήρωσε.

Επέκταση ρύθμισης σε ΟΠΑΠ, εταιρείες στοιχημάτων και ΔΕΚΟ

Ο κ. Δραγασάκης αποδέχτηκε, μάλιστα, εκ μέρους της κυβέρνησης την πρόταση για  επέκταση της υποχρέωσης δημοσίευσης της διαφημιστικής δαπάνης που δίνουν οι ΔΕΚΟ και πρότεινε να ενταχθεί οικειοθελώς και ο ΟΠΑΠ καθώς και οι εταιρείες ιντερνετικού στοιχήματος. «Υπάρχουν και φορείς πέραν των τραπεζών που λόγω όγκου της διαφήμισής τους σίγουρα επηρεάζουν την αγορά και τον τομέα των ΜΜΕ. Πχ ο ΟΠΑΠ θα μπορούσε να το κάνει και με δική του πρωτοβουλία, ή οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού στοιχήματος ή οι ΔΕΚΟ» είπε.

SHARE: