Με βαριά καρδιά υπογράφει ο Σπίρτζης την παραχώρηση των αεροδρομίων

Με βαριά καρδιά υπογράφει ο Σπίρτζης την παραχώρηση των αεροδρομίων
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΡΚ. ΝΤΒΟΡΚΟΒΙΤΣ (EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ) Eurokinissi

Κύκλοι του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επισημαίνουν στο News247 ότι παραμένει η διαφωνία του για τον τρόπο παραχώρησης, αλλά όπως έχει πει εξαρχής η κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη να τηρήσει αυτή τη δέσμευση

Η διαφωνία του Χρήστου Σπίρτζη όσον αφορά στον τρόπο παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Fraport, παραμένει, επισημαίνουν κύκλοι του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο News247.

Οι ίδιοι κύκλοι ωστόσο υπενθυμίζουν ότι η κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη να τηρήσει αυτή τη δέσμευση που ανέλαβε στο πλαίσιο της συμφωνίας, με γνώμονα την παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη.

Ειδικότερα, κύκλοι του κ.Σπίρτζη επισήμαναν στο news247 πως το τελευταίο διάστημα έγιναν παρεμβάσεις για να υπάρξουν κάποιες βελτιώσεις στη σύμβαση. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές είναι αυτή που αφορά τη διαδικασία πιστοποίησης των αεροδρομίων.

Η πιστοποίηση των αεροδρομίων, εξηγούσαν οι συγκεκριμένες πηγές, θα γίνει με βάση τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό σημαίνει ότι δε θα επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο με ποσό από 350 έως 500 εκατομμύρια ευρώ, που θα κόστιζε η διαδικασία της εκ νέου πιστοποίησης με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ποσό το οποίο θα αφαιρούνταν από το τίμημα των 1,2 δισ, που θα πάρει από την παραχώρηση.

Επίσης, διασφαλίζονται πλήρως οι εργαζόμενοι στην πολιτική αεροπορία και τα δικαιώματα τους.

Από εκεί και πέρα οι ίδιοι κύκλοι τόνιζαν πως ο υπουργός διαφωνεί με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, μένοντας σταθερός στη θέση που έχει εκφράσει από την αρχή. Προσέθεταν όμως ότι όπως έχει πει ο ίδιος ο κ.Σπίρτζης στο παρελθόν, η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων συγκαταλέγεται στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα, καθώς είχε προετοιμαστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τα προηγούμενα μνημόνια.

Η κυβέρνηση, συνέχιζαν, είναι επομένως υποχρεωμένη να τηρήσει αυτή τη δέσμευση, αν και θα επιθυμούσε να είχε περάσει μία διαφορετική δική της πρόταση. Προχώρησε ωστόσο σε αυτή την παραχώρηση, καθώς ετίθετο σε κίνδυνο η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη. Παραχώρηση που γνώριζαν οι πολίτες που ψήφισαν στις εκλογές του Σεπτεμβρίου προσέθεταν οι ίδιες πηγές.

Ο κ.Σπίρτζης επικροτεί μάλιστα την ενέργεια του περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θόδωρου Γαλιατσάτου να προχωρήσει σε δημοψήφισμα για την παραχώρηση των τοπικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους.

Υπενθυμίζεται ότι οι αντιδράσεις στη σύμβαση με τη Fraport αφορούσαν:

Πρώτον στο ότι δεν συμμετέχει κανένας φορέας ή εκπρόσωπος των τοπικών κοινωνιών στην κοινοπραξία, ενώ αντίθετα πχ στις κοινοπραξίες υπό την ίδια εταιρεία στη Γερμανία συμμετέχουν το δημόσιο, το επιμελητήριο ή ο δήμος της περιοχής.

Δευτέρον, στο ότι ενώ αρχικά στο διαγωνισμό τα αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες, τελικά η κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Fraport παίρνει την εκμετάλλευση όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με κίνδυνο μονοπωλιακών καταστάσεων κατά τους διαφωνούντες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα