Πέντε παραστάσεις στις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου μέχρι το τέλος του χρόνου

Πέντε παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο μέχρι το τέλος του χρόνου

Εξαιρετικά αξιόλογες είναι οι επιλογές των έργων που απαρτίζουν το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου μέχρι το τέλος του 2021.

Με την ελπίδα πως η πανδημία του κορωνοϊού δε θα “χτυπήσει” άλλη μία παύση στον χώρο του πολιτισμού, η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα θεατρική σεζόν έχει ξεκινήσει για τα καλά. Πέντε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες παραστάσεις θα παρουσιαστούν μέχρι το τέλος του χρόνου στις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου με πολύ γερά ονόματα σκηνοθετών (Ελένη Ευθυμίου, Θανάσης Σαράντος, Τάκης Τζαμαργιάς, Άρης Μπινιάρης και Σοφία Μαραθάκη) να κρατούν τα ηνία τους.

Αναλυτικότερα:

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Η αυλαία της Κεντρικής Σκηνής του Κτιρίου Τσίλλερ σηκώνεται τον Οκτώβριο του 2021 με το έργο “Φουέντε Οβεχούνα” της Λόπε δε Βέγα σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου και μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Θυμίζουμε πως στην παράσταση αυτή θα λάβει μέρος η Λωξάνδρα Λούκας, η πρώτη ηθοποιός με σύνδρομο Down που θα λάβει μέρος σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου.

Με τόσα βιβλία που έχουν τυπωθεί, όλοι περηφανεύονται πως έγιναν σοφοί.

Αντιπροσωπευτικό έργο του ισπανικού Μπαρόκ, το Φουέντε Οβεχούνα, -που σημαίνει «Προβατοπηγή»-, δημοσιεύτηκε το 1619. Πηγή του ήταν το Χρονικό του Fray Franciscode Rades y Andrada, το οποίο γραμμένο τέσσερις δεκαετίες πριν από το έργο του Λόπε δε Βέγα, περιγράφει ένα ιστορικό γεγονός του 1476 με πρωταγωνιστή ολόκληρο το χωριό Φουέντε Οβεχούνα. Σε μια περίοδο μεγάλης πολιτικής αναταραχής, όπου η ισπανική αριστοκρατία συγκρούεται με την εξουσία των καθολικών βασιλέων του Φερδινάνδου και της Ισαβέλλας, ο Λόπε δε Βέγα στηλιτεύει την αυθαιρεσία του φεουδαρχικού συστήματος, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει την αποδοχή του βασιλιά και της εξουσίας του από τον λαό.

Στην Ελλάδα το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το 1959 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη από το Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη ο οποίος ερμήνευσε τον Φροντόσο, σε μια παράσταση που γνώρισε τεράστια επιτυχία και έκανε το έργο ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό, ενώ θρυλική έμεινε η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου για την παράσταση του ΚΘΒΕ (1977). Το έργο παρουσιάστηκε από το Εθνικό Θέατρο το 1990, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη.

ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

Στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος τον Οκτώβριο του 2021 η αυλαία θα σηκωθεί με το κλασικό “Λεωφορείον ο Πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς σε μετάφραση και σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου.

Το έργο, που καθιέρωσε τον Τενεσί Ουίλιαμς ως έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς του κόσμου, γράφτηκε το 1947 και έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Ethel Barrymore στη Νέα Υόρκη, σε σκηνοθεσία Ηλία Καζάν, κερδίζοντας το βραβείο Πούλιτζερ. Το 1951 γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με τη μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον ίδιο σκηνοθέτη και με πρωταγωνιστές την Βίβιαν Λη (Μπλανς) και τον Μάρλον Μπράντο (Στάνλεϊ). Έκτοτε έχει γνωρίσει αναρίθμητες αναβιώσεις στις σκηνές όλου του κόσμου, εντούτοις είναι η πρώτη φορά που το έργο ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο.

Όποιος και αν είστε, εγώ βασιζόμουν πάντα στην καλοσύνη των ξένων...

Νέα Ορλεάνη, τέλη της δεκαετίας του 1940. Η Στέλλα και ο Στάνλεϊ Κοβάλσκι, δύο άνθρωποι από διαφορετικούς κόσμους – η Στέλλα κόρη μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας του Νότου, ο Στάνλεϊ ένας τραχύς Πολωνός μετανάστης δεύτερης γενιάς – ζουν έναν παθιασμένο έρωτα σε μια γοητευτικά παρηκμασμένη συνοικία της πόλης υπό τους μελαγχολικούς ήχους της τζαζ. Αυτό μέχρι τη στιγμή που στο σπίτι τους φτάνει η Μπλανς Ντυμπουά, η αδελφή της Στέλλας. Η Μπλανς στις αποσκευές της φέρνει όλη την απελπισία της χαμένης ζωής της, τα οικογενειακά βάρη που την τσάκισαν, έναν εύθραυστο ψυχισμό που την κάνει να προτιμά να ζει στη φαντασία αντί στην οδυνηρή πραγματικότητα. Η ματαίωση, η αποτυχία και ο χρόνος που περνά αδυσώπητα στοιχειώνουν το πολυδιάστατο έργο του Ουίλιαμς, που αντανακλά έναν σκληρό κόσμο ο οποίος αποβάλλει ή καταστρέφει όποιον δεν μπορεί να ενσωματωθεί.

ΚΤΙΡΙΟ REX


ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

Στο Κτίριο Rex στη σκηνή “Μαρίκα Κοτοπούλη” τον Δεκέμβριο του 2021 ο Τάκης Τζαμαργιάς θα σκηνοθετήσει την “Αιολική Γη “ του Ηλία Βενέζη σε μία διασκευή του Σάββα Κυριακίδη σε συνεργασία με τον Δημήτρη Χαλιώτη.

Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη παραγωγή με 22 ηθοποιούς που ακροβατεί ανάμεσα στον ρεαλισμό και την ποίηση. Στην "Αιολική Γη" ο Ηλίας Βενέζης, καταγράφει με νοσταλγία τις παιδικές αναμνήσεις του στις Κυδωνίες της Μικράς Ασίας από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι το 1914, όταν άρχισαν οι πρώτοι διωγμοί. Η παράσταση -αναπόληση της παιδικής αθωότητας και μνήμης του αποχωρισμού από τη γενέθλια γη, αποτελεί ένα διορατικό προοίμιο του τι ακολούθησε με τη Μικρασιατική Καταστροφή. Γι΄αυτό και αποτελεί την πρόταση του Εθνικού Θεάτρου για την επέτειο της.


ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»

Στη σκηνή “Ελένη Παπαδάκη” πρεμιέρα θα κάνει τον Νοέμβριο του 2021 “Η φάρμα των ζώων” του Τζωρτζ Όργουελ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη και διασκευή του Βύρωνα Θεοδωρόπουλου και της Έλενας Τριανταφυλλοπούλου..

Είδα σ’ ένα όνειρο τη γη όπως θα είναι όταν ο άνθρωπος θα έχει εξαφανιστεί.

Τα ζώα μιας φάρμας ξεσηκώνονται ενάντια στο σύστημα εξουσίας του ιδιοκτήτη της, του Κυρίου Τζόουνς, και επιβάλλουν μια αυτοδιαχειριστική διοίκηση με επικεφαλής τα γουρούνια, τα πιο έξυπνα ζώα της φάρμας. Πολύ γρήγορα, οι παλιοί καταπιεζόμενοι γίνονται οι νέοι δυνάστες υιοθετώντας όλες τις κατακριτέες μεθόδους του προηγούμενου καθεστώτος. Έτσι, η προεπαναστατική ουτοπία μετατρέπεται σε μια αβίωτη δυστοπία.

Ο Τζωρτζ Όργουελ στο πιο γνωστό, ίσως, έργο του, τη Φάρμα των ζώων, που εκδόθηκε στα 1945, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και στην αυγή του Ψυχρού Πολέμου, μας καταθέτει μια αλληγορία για τις συνέπειες μιας ελλιπούς πολιτικής επανάστασης και διερευνά πώς το όραμα για μια κοινωνία δικαιοσύνης και αλληλεγγύης εκτροχιάζεται και μετατρέπεται σε ένα εφιαλτικό απολυταρχικό καθεστώς που βλέπει παντού εχθρούς.

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ


ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Στο Μικρό Εθνικό, στη Κεντρική Σκηνή του Τσίλλερ τον Οκτώβριο του 2021 θα δούμε το έργο της Αγγελικής Δαρλάση “Το αγόρι στο θεωρείο” σε διασκευή Άνδρης Θεοδότου και σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.

Οι τοίχοι είναι τόσο λεπτοί που ακόμα και τα όνειρα μας μπερδεύονται με τα όνειρα των άλλων.

Ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας για παιδιά, Το αγόρι στο θεωρείο της πολυβραβευμένης συγγραφέα Αγγελικής Δαρλάση, που κυκλοφόρησε το 2017, ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή, σε διασκευή για το θέατρο από την Άνδρη Θεοδότου. Μια ιστορία σαν άγριο και τρυφερό συνάμα παραμύθι με αφορμή ένα ιστορικό γεγονός: τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον Σεπτέμβριο του 1922. Τότε που πάνω από 1.500.000 Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν για πάντα τα σπίτια και την πατρίδα τους και να προσπαθήσουν να χτίσουν μια νέα ζωή στην Ελλάδα.

Μια ιστορία για τη δύναμη της ψυχής, την αντιμετώπιση μικρών και μεγάλων καταστροφών, τους εφιάλτες της ζωής, την ενηλικίωση, τα όνειρα, την «πραγματικότητα» της φαντασίας, την Αλήθεια που κρύβει ο άνθρωπος μέσα στην καρδιά του.

Η παράσταση, με όχημα όλα τα πρωτογενή υλικά του θεάτρου, το ανθρώπινο σώμα και τη φωνή, τη δράση και την αφήγηση, το τραγούδι, τον χορό, την κίνηση και τη μουσικότητα και κυρίως το παιχνίδι και τη δύναμη της μεταμόρφωσης, θα ζωντανέψει έναν κόσμο μαγικό και αληθινό. Μια παράσταση που εξυμνεί τον άνθρωπο και την πίστη του στη ζωή!

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Εθνικό Θέατρο, Θέατρο
SHARE:

24Media Network