Πανελλήνιες 2020: "Τα παιδιά να έχουν τα δικά τους όνειρα" - Μια ψυχολόγος εξηγεί το γιατί

Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες εξετάσεις EUROKINISSI

Η κλινική ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια, Εύη Καραγεώργου εξηγεί στο News 24/7 πώς μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο το άγχος των παιδιών τους την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η μέρα για την οποία χιλιάδες παιδιά σε όλη την Ελλάδα προετοιμάζονταν έφτασε. Σήμερα, Δευτέρα 15/6 οι μαθητές της τρίτης Λυκείου αναμένεται να εξεταστούν στο πρώτο μάθημα των Πανελλαδικών για φέτος, στη Νεοελληνική Γλώσσα (Έκθεση) και Λογοτεχνία.

Το άγχος πριν τις εξετάσεις είναι μια φυσιολογική κατάσταση. Παρ' όλα αυτά, όταν γίνεται έντονο έχει ως βασική επίπτωση τη δημιουργία συναισθημάτων, όπως η αγωνία και ο φόβος. Αυτά με τη σειρά τους γεννούν σκέψεις αποτυχίας. Ακόμα, το έντονο άγχος, μπορεί να δυσκολεύει τον μαθητή κατά την προσπάθεια συγκέντρωσης ή ύπνου.

Το News 24/7 ήρθε σε επικοινωνία με την κλινική ψυχολόγο - ψυχοθεραπεύτρια, Εύη Καραγεώργου, η οποία παρέχει συμβουλές προκειμένου οι γονείς να διαχειριστούν όσο το δυνατόν καλύτερα το άγχος των παιδιών τους.

  • Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται οι γονείς να είναι καθησυχαστικοί, όταν τα παιδιά τους εκφράζουν φόβους και ανησυχίες. Να είναι ενθαρρυντικοί και να προσπαθούν να εκφράζουν την στήριξη και την αποδοχή τους προς οποιαδήποτε πιθανή αποτυχία.
  • Πολλές φορές τα παιδιά "κουβαλούν" προσδοκίες των γονιών, γι΄αυτό και ένα από τα βασικά άγχή τους είναι πως οποιαδήποτε αποτυχία θα τους απογοητεύσει.
  • Συστήνεται οι γονείς να μην φορτώνουν τα παιδιά με δικές τους προσδοκίες. Πρόκειται για ένα επιπλέον και πολύ μεγάλο βάρος. Πρέπει να αποδέχονται τις επιλογές τους και τη δυσκολία τους σε αυτή την ιδιαίτερα αγχογόνο περίοδο.
  • Η κυρία Καραγεώργου, τονίζει ακόμα πως οι γονείς πρέπει να αποφεύγουν να μπαίνουν σε διαδικασία συγκρίσεων με άλλα παιδιά, είτε αδέρφια είτε συμμαθητές. Κάτι τέτοιο, όπως εξηγεί, αποθαρρύνει το παιδί.
  • Ακόμα, σημαντικό είναι να αφιερώνει ο γονέας χρόνο στο παιδί προκειμένου να ακούσει τους φόβους, τις ανησυχίες και το άγχος του, αλλά και μαζί να καταφέρουν να εκλογικεύσουν οποιαδήποτε πιθανόν αρνητική σκέψη.
  • Πολύ συχνά τα παιδιά βρίσκουν βοηθητικό το να μοιράζονται οι γονείς δικές τους εμπειρίες από παρόμοιες περιστάσεις αλλά και δικές τους απογοητεύσεις, κρίσιμες στιγμές της ζωής τους, τις σκέψεις τους για το πως διαχειρίστηκαν κάποια αποτυχία, αλλά και πως αυτή ενδεχομένως επηρέασε τη ζωή τους.
  • Ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας είναι ο γονέας να ρωτήσει το παιδί τι ανάγκες έχει το ίδιο.
  • Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με την κρίση της ψυχολόγου είναι να υπάρχουν ρεαλιστικές προσδοκίες.

Τα παιδιά πρέπει να έχουν τα δικά τους όνειρα, επισημαίνει η κυρία Εύη Καραγεώργου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Πανελλήνιες 2020, Πανελλήνιες
SHARE:

24Media Network