Η αίθουσα του Αττικόν από τον εξώστη. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΤΟ ΑΤΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ Ν’ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΞΑΝΑ

Μπηκαμε μέσα στους κινηματογράφους και διαπιστώσαμε πως οι αίθουσες παραμένουν άθικτες και αναμένουν εδώ και πολλά χρόνια το υπόλοιπο κτίριο να επισκευαστεί.

Μια από τις πιο θλιβερές λεπτομέρειες της καθημερινότητας πολλών από εμάς που κινούμαστε τακτικά στο κέντρο, είναι ότι συνηθίσαμε στη θέα τους. Στις περιφραγμένες, καμένες προσόψεις των κτιρίων στη γωνία της Σταδίου και της Χρήστου Λαδά, εκεί που για δεκαετίες στεγάζονταν και λειτουργούσαν οι δύο κινηματογράφοι-συνώνυμο της σινεφίλ Αθήνας: Το Αττικόν και το Απόλλων.

Δεν είναι παράλογο. Μια δεκαετία κοντεύει να κλείσει από τη νύχτα της 12ης Φεβρουαρίου του 2012 όταν τα κτίρια ήρθαν αντιμέτωπα με τις φλόγες αφήνοντας μετέπειτα τις δύο ιστορικές αίθουσες σε μια limbo παρά το γεγονός πως, όπως έχει κατά καιρούς αναφερθεί στη διάρκεια αυτών των χρόνων, στο εσωτερικό τους παραμένουν πρακτικά ανέγγιχτες.

Υπήρξαν αρκετές φορές στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας που πιστέψαμε πως ήμασταν κοντά σε μια λύση όμως πάντα εμφανιζόταν κάποιο εμπόδιο. Τώρα όμως, το αποφασιστικό βήμα επιτέλους έγινε. Η προ λίγων ημερών συγχώνευση του Ιδρύματος Σταματίου Δεκόζη Βούρου (ΙΣΔΒ) στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία (Μουσείο), ουσιαστικά λύνει το ζήτημα της πολεμικής της τελευταίας Δ.Ε. του ΙΣΔΒ, που το εγκατέλειψε, κατά του Μουσείου και μας βάζει στην οριστική τελική ευθεία για το άνοιγμά τους, ακόμα και πιο σύντομα από όσο μπορεί να περιμένουμε.

Καθώς λοιπόν τα Αττικόν και Απόλλων μοιάζουν επιτέλους έτοιμα να ξυπνήσουν από αυτόν τον δεκαετή ύπνο και να επιστρέψουν στην ζωή της πρωτεύουσας, θελήσαμε να κάνουμε ένα μεγάλο τουρ πίσω τις λαμαρίνες. Σε κάθε γνώριμη είσοδο, σε κάθε εξώστη, κάθε διάδρομο, κάθε σκάλα, κάθε γωνιά των δύο αιθουσών που για πολλούς και πολλές από εμάς αποτέλεσαν συνώνυμο της κινηματογραφικής μας ενηλικίωσης. Είναι όλα εκεί.

Ο Αντώνιος Γ. Βογιατζής, πρόεδρος του Δ.Σ. του Μουσείου, στο οποίο έχει πλέον περιέλθει ως «ειδικός λογαριασμός» το ΙΣΔΒ και η διαχείριση και των κινηματογράφων, μας ξενάγησε σε αυτή την συγκινητική διαδρομή. Τον ευχαριστούμε θερμά.

Η ΚΑΜΕΝΗ ΠΡΟΣΟΨΗ

Η πρόσοψη των Αττικών - Απόλλων από το απέναντι πεζοδρόμιο επί της Σταδίου. Οι διάσημες εικόνες των δύο κινηματογράφων βρίσκονται ακόμα κρεμασμένες πάνω από αυτό που ήταν κάποτε η είσοδος. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Οι δύο εικόνες που θυμίζουν ακόμα πώς ήταν οι θρυλικές αίθουσες. Και, απρόσμενα, πώς είναι ακόμα. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Η κατεστραμμένη από τις φλόγες πρόσοψη των κτιρίων επί της Σταδίου. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

H γωνία Σταδίου και Χρήστου Λαδά με τις προστατευτικές λαμαρίνες στη θέση τους εδώ και σχεδόν 10 χρόνια. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Μια λεπτομέρεια από το καμένο φουαγιέ του Αττικόν, όπως φαίνεται από το εσωτερικό του χώρου. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΥΑΓΙΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ

Ο διάδρομος που περπατούσαμε αμέσως μετά τα εκδοτήρια εισιτηρίων, με την αίθουσα στο βάθος. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Ο επιβλητικός διάδρομος με καθρέφτες που ενώνει το φουαγιέ με την αίθουσα του Αττικόν. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Ο χώρος του «κάτω μπαρ» του Αττικόν, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά πλευρά στην κορυφή των κεντρικών σκαλοπατιών. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Σε ένα τραπεζάκι στον χώρο ακριβώς μπροστά από τις μεγάλες πόρτες του Αττικόν, υπάρχουν ακόμα τα προγράμματα για κάποιες από τις τελευταίες διοργανώσεις που έγιναν εκεί, ανάμεσά τους οι Νύχτες Πρεμιέρας του 2012. Οι αίθουσες Αττικόν και Απόλλων υπήρξαν παραδοσιακά το σπίτι των Νυχτών από την πρώτη τους κιόλας διοργάνωση το 1995. Θα τις δούμε να επιστρέφουν εκεί; Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟΝ

Η αίθουσα του Αττικόν σε όλο της το μεγαλείο. Σχεδόν μια δεκαετία μετά, παραμένει ένα στολίδι. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Καθίσματα και τραπεζάκια στη δεξιά πλευρά της αίθουσας. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Η αριστοτεχνική οροφή του Αττικόν, φωτίζει ξανά. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Άλλη μια οπτική του Αττικόν, από την πίσω δεξιά γωνία της αίθουσας. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Το μόνο που προδίδει το ότι αυτή είναι μια εκτός λειτουργίας αίθουσα, είναι κάποιες λιγοστές ξεκολλημένες ταπετσαρίες από τους τοίχους. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Μια οπτική του Αττικόν από την οθόνη προς τα πίσω. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΑΝΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΞΩΣΤΗ

Οι σκάλες που οδηγούν προς τον εξώστη. Στο μέσον τους βλέπουμε καλυμμένη την είσοδο προς το «πάνω μπαρ», ένας από τους χώρους που επηρεάστηκαν από την καταστροφή. Η αφίσα της ταινίας του Τόμας Άλφρεντσον Κι Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι, που θα άνοιγε στο Αττικόν στις 16 Φεβρουαρίου, βρίσκεται ακόμα εκεί. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Η οθόνη του Αττικόν από τους πάνω αριστερά εξώστες. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Τα τρομερά βολικά καθίσματα του εξώστη του Αττικόν, παραμένουν φροντισμένα και σε άψογη κατάσταση. Το να καθίσεις σε ένα από αυτά είναι σαν ένα ταξίδι στο χρόνο. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Μια οπτική της αίθουσας από την πίσω δεξιά γωνία του εξώστη. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Ο πίσω τοίχος του εξώστη, μπροστά από την αίθουσα της μηχανής προβολής. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Μέσα στην αίθουσα μηχανικού προβολής του Αττικόν. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Απομεινάρια στο γραφείο της αίθουσας. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Στο δωμάτιο του μηχανικού προβολής με την οθόνη να φαίνεται στο βάθος. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΠΟΛΛΩΝ

Κατεβαίνοντας προς τον Απόλλωνα από τις εσωτερικές σκάλες που ενώνουν τις εισόδους των δύο αιθουσών. Εδώ βρισκόμαστε κοντά στο κατεστραμμένο γωνιακό μαγαζί του οικοδομικού τετραγώνου. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Η σφραγισμένη πόρτα του διαδρόμου μπροστά από τον Απόλλωνα. Μέσα, στο βάθος, υπήρχε το μπαρ. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Ανοίγοντας τις πόρτες του Απόλλωνα. Πίσω τους, η αίθουσα βρίσκεται σε εντυπωσιακή κατάσταση. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Τα καθίσματα του Απόλλωνα είναι ακόμα όσο άνετα φαίνονται. Η αίθουσα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Στον τοίχο του Απόλλωνα υπάρχουν ακόμα, σε άψογη κατάσταση, τα διάσημα εκείνα εικαστικά progressions. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Ο Απόλλωνας, σε μια οπτική από την οθόνη προς τα πίσω. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΞΟΔΟΥ

Ο διάδρομος της εξόδου κι από τις δύο αίθουσες. Όταν στην είσοδο βρισκόταν ήδη πολύς κόσμος που περίμενε την επόμενη προβολή, η έξοδος γινόταν από εδώ, επί της Χρήστου Λαδά. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Στον διάδρομο της εξόδου προς Χρήστου Λαδά, κάποιες μπομπίνες περιμένουν ακόμα εκεί, 10 χρόνια μετά. Photo by Georgia Panagopoulou / Tourette Photography

Η στιγμή που οι πόρτες των ιστορικών αιθουσών θα ανοίξουν ξανά, μοιάζει πιο κοντά από ποτέ. Το Αττικόν και το Απόλλων είναι ολοζώντανα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα