Μιλένα Αποστολάκη: Η πρόταση της ΝΔ συνιστά προσβολή στην μνήμη των 57 νεκρών

Διαβάζεται σε 11'
Μιλένα Αποστολάκη: Η πρόταση της ΝΔ συνιστά προσβολή στην μνήμη των 57 νεκρών
Μιλένα Αποστολάκη ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Για συγκάλυψη στην υπόθεση των Τεμπών “με ενορχηστρωτή τον Κυριάκο Μητσοτάκη” έκανε λόγο η Μιλένα Αποστολάκη από το βήμα της Βουλής, στην συζήτηση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

Τα πυρά εναντίον της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μιλένα Αποστολάκη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την τραγωδία των Τεμπών.

Η κ. Αποστολάκη μίλησε για την ανάγκη απόδοσης ευθυνών, λέγοντας πως: «Η απόδοση ευθυνών στους υπαίτιους της τραγωδίας των Τεμπών, είναι η μόνη συνθήκη που μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτηση της κοινωνίας για αλήθεια και δικαιοσύνη και την ανάγκη ανάκτησης της εμπιστοσύνης στη λειτουργία των θεσμών και του κράτους δικαίου».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στον Κυριάκο Μητσοτάκη ως “ενορχηστρωτή της συγκάλυψης”: «Τα θεμέλια της τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας διαβρώνονται καθημερινά από την εδραιωμένη πεποίθηση της συγκάλυψης, την οποία όχι μόνο επέτρεψε, αλλά ενορχήστρωσε ο Πρωθυπουργός».

Ειδική αναφορά έκανε στον πρώην υπουργό Κώστα Καραμανλή, τονίζοντας ότι:

«Ο Πρωθυπουργός εξασφάλισε το ακαταδίωκτο στον κ. Καραμανλή, ενώ σήμερα 16 φυσικά πρόσωπα διώκονται ως συνεργοί σε απιστία. Ο δε Εισαγγελέας έχει κατονομάσει ως ηθικό αυτουργό σε αυτή την απιστία τον κ. Καραμανλή».

Ολόκληρη η ομιλία της Μιλένας Αποστολάκη:

«Η απόδοση ευθυνών στους υπαίτιους της τραγωδίας των Τεμπών, είναι η μόνη συνθήκη που μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτηση της κοινωνίας για αλήθεια και δικαιοσύνη και την ανάγκη ανάκτησης της εμπιστοσύνης στη λειτουργία των θεσμών και του κράτους δικαίου.

Γιατί τα θεμέλια της τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας διαβρώνονται καθημερινά από την εδραιωμένη πεποίθηση της συγκάλυψης, την οποία όχι μόνο επέτρεψε, αλλά ενορχήστρωσε ο Πρωθυπουργός.

Γιατί ο Πρωθυπουργός εξασφάλισε το ακαταδίωκτο στον κ. Καραμανλή, ενώ σήμερα 16 φυσικά πρόσωπα διώκονται ως συνεργοί σε απιστία ο δε Εισαγγελέας έχει κατονομάσει ως ηθικό αυτουργό σε αυτή την απιστία τον κ. Καραμανλή. Γιατί ο Πρωθυπουργός αποφάσισε να απαγορευτεί σε κρίσιμους μάρτυρες να κληθούν στην Εξεταστική Επιτροπή, ανάμεσα σε αυτούς και ο Υπουργός του κ. Τριαντόπουλος. Γιατί ο Πρωθυπουργός αποφάσισε, καταστρατηγώντας το Σύνταγμα, να απαγορεύσει τη λειτουργία της προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνούσε τις τυχόν ευθύνες του κ. Τριαντόπουλου, με μια πρωτοφανή «ερμηνεία» που λέει ότι ο εγκαλούμενος μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θα ελεγχθεί. 

Το ΠΑΣΟΚ με επίγνωση της ιστορικής του ευθύνης και του καθήκοντος απέναντι στην κοινωνία καταθέτει προς ψήφιση την στοχειοθετημένη πρόταση του για τη σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να διερευνηθούν οι τυχόν ευθύνες για αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση των καθηκόντων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών στο κρίσιμο για την τραγωδία χρονικό διάστημα.

Η πρότασή μας είναι απόρροια των επιταγών του Συντάγματος, της κείμενης νομοθεσίας και αποκλειστικά των κατηγορητηρίων που συνέταξε Εφέτης ανακριτής κ, Μπακαϊμης .  Αποτελεί την αναγκαία ενέργεια για να προχωρήσει η ποινική δίωξη όσων πολιτικών εμπλέκονται, τη στιγμή που ιεραρχικά υφιστάμενα τους πρόσωπα, ήδη διώκονται για κακουργήματα.

Στον αντίποδα αυτής της θεσμικής επιταγής αντιπαραβάλλεται το καινοφανές δόγμα της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, σύμφωνα με το οποίο η χώρα κυβερνάται από ανεύθυνους Υπουργούς! 

Το δόγμα αυτό αποτυπώνεται στην πρόταση που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία συνιστώντας  προσβολή στην μνήμη των 57 νεκρών και τον σπαρακτικό πόνο των οικογενειών τους, αλλά και πρωτοφανή νομική ακροβασία, που ενδυναμώνει την εδραιωμένη πεποίθηση της συγκάλυψης και υπηρετεί  το εσωκομματικό δούναι και λαβείν των κ. Μητσοτάκη και Καραμανλή. 

Στην πρότασή της η ΝΔ αναφέρει ότι ο κ. Καραμανλής είχε «απλή διοικητική εποπτεία» και καμία ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Οι συντάκτες της παρέλειψαν να αναφέρουν ότι σύμφωνα με το Π.Δ. 123/2017 αποστολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η προαγωγή της ασφάλειας στις υποδομές και στις μεταφορές.

Παρέλειψαν ακόμη να αναφέρουν το άρθρο 60 του ν. 4632/2019, στο οποίο προβλέπεται ότι με απόφαση του Υπουργού …θεσπίζονται νέοι εθνικοί κανόνες για ειδικούς λόγους, όπως: γ) ως επείγον προληπτικό μέτρο, ιδίως ύστερα από ατύχημα ή συμβάν.

Στις δημοκρατίες οι Υπουργοί δεν είναι ανεύθυνοι. Ο κ. Καραμανλής λόγω της θέσης  και των αρμοδιοτήτων του είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και όπως προκύπτει από τη δικογραφία και τις ποινικές διώξεις που άσκησε σε διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου, ο Εφέτης ανακριτής, παρότι γνώριζε τους ενδεχόμενους κινδύνους, όχι μόνο δεν μερίμνησε αλλά αντίθετα παρέλειψε να προβεί σε κρίσιμες και αναγκαίες για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου ενέργειες.

 Και θα πρέπει να μας απαντήσει ο Πρωθυπουργός πώς ο κ. Καραμανλής ενώ δεν ευθυνόταν για την ασφάλεια εμφανίστηκε στη Βουλή διαβεβαιώνοντας για την ασφάλεια, λέγοντας «Είναι ντροπή η ανησυχία για την ασφάλεια των τρένων» Αν είχε μόνο διοικητική εποπτεία  κακώς τότε διαβεβαίωνε για την ασφάλεια. Και αν ο Υπουργός είναι  ανεύθυνος, οι δεσμεύσεις του διαδόχου του, του κ. Κυρανάκη  στις 16/3 στις 10/4, στις 11/4, στις 2/5 για έναν ασφαλή σιδηρόδρομο με μηδενική πιθανότητα σύγκρουσης σε ποια βάση αρμοδιοτήτων εδράζεται;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το χρονικό των γεγονότων στον ΟΣΕ είναι το χρονικό πολλαπλών προαναγγελθέντων θανάτων.

Τόσο οι υπηρεσιακοί παράγοντες όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τους κινδύνους ασφαλείας. Υπογράφοντας δε ο Υπουργός συνεχείς παρατάσεις της 717, και επιτρέποντας τη λειτουργία της γραμμής δίχως  συστήματα ασφαλείας και δίχως υποκατάστατα μέτρα, παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι υπήρχε ζήτημα ασφαλείας, αποδεχόταν την κρίσιμη διακινδύνευση της ασφαλούς μεταφοράς των επιβατών. 

Η τηλεδιοίκηση ήταν μόνο ένας από τους παράγοντες που θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα αν λειτουργούσε. Υπήρχαν μια σειρά από συστήματα και δικλείδες ασφαλείας που αν λειτουργούσαν δεν θα μπορούσε να συμβεί το δυστύχημα, ακόμα και με δεδομένη την ενέργεια του σταθμάρχη. 

Τα παραπάνω αποτελούν αυτούσια συμπεράσματα που εμπεριέχονται στη δικογραφία, στα κατηγορητήρια του εφέτη ανακριτή.

Παρά τις πολλαπλές ελλείψεις στη λειτουργία  κρίσιμων συστημάτων ασφάλειας ουδέποτε επιβλήθηκε από το Υπουργείο στον ΟΣΕ ο περιορισμός της ταχύτητας των αμαξοστοιχιών με την επιβολή εγκυκλίου βραδυπορίας, καθώς η μείωση της ταχύτητας θα συνέτεινε αποφασιστικά στην αποφυγή σύγκρουσης ή σε κάθε περίπτωση στη μείωση των συνεπειών αυτής.

Είναι ο περιβόητος Νέος Εθνικός Κανόνας που ουδέποτε εφαρμόστηκε, ενώ ανήκε στις αρμοδιότητες του κ. Καραμανλή. Ένα προσωρινό – επείγον προληπτικό μέτρο αμέσου εφαρμογής που θα μπορούσε να προβλέπει ακόμη και προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας ή αλλιώς , μείωση ταχυτήτων αμαξοστοιχιών, χρήση επιπλέον προσωπικού σταθμαρχών σε όλες τις βάρδιες και έλεγχο καταλληλότηταςσταθμαρχών.

Ισχυρίζεται η πλειοψηφία ότι ο ανεύθυνος Υπουργός δεν ήξερε τίποτα και ότι ο ΟΣΕ είχε εθνικό και ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ασφάλειας.

Λένε ψέματα. Και δεν τους διαψεύδει το ΠΑΣΟΚ. Τους διαψεύδει ο Εφέτης Ανακριτής και τα έγγραφα από τη δικογραφία της Λάρισας. 

Στις 6.9.2021 ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, με επιστολή του διατυπώνει σαφή προειδοποίηση για πιθανό συμβάν «μεγίστης σοβαρότητας». 

Στις 10.9.2021 ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών κ.Πολάκης με έγγραφο αναφέρει ότι το έλλειμμα χρηματοδότησης του ΟΣΕ έχει οδηγήσει σε περιορισμένη συντήρηση της υποδομής, με επιπτώσεις στην ασφάλεια .

Στις 13.12.2021 η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με έγγραφό  αναφέρεται στην βαθύτατη ανησυχία της για την ασφάλειά των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας». 

Η ανησυχία αυτή επαναλαμβάνεται στο από 23.12.2021 νέο έγγραφο της Ρ.Α.Σ.

Στις 7.2.2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών» κοινοποιεί στην πολιτική ηγεσία ανακοίνωση, καταλήγοντας «Δεν θα περιμένουμε το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έρχεται για να σας δούμε να χύνετε δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Το επείγον και προειδοποιητικό περιεχόμενο των εγγράφων αυτών που είχαν όλα κοινοποιηθεί στην πολιτική ηγεσία,  προοικονομεί μια επικείμενη εθνική τραγωδία. 

Κατά συνέπεια η πολιτική ηγεσία παρότι τελούσε σε πλήρη γνώση, του κινδύνου από την έλλειψη των δικλείδων ασφαλείας τον αποδέχτηκε και δεν μερίμνησε προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής σιδηροδρομική κυκλοφορία.

Πρόκειται περί αξιόποινης συμπεριφοράς τελεσθείσας με ενδεχόμενο δόλο, καθώς προέβλεψαν την πραγμάτωση της αντικειμενικής υπόστασης του άρθρου 291 ΠΚ, περί διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, δηλαδή αντιλαμβάνονταν πλήρως την επικινδυνότητα της αξιόποινης συμπεριφοράς τους, και, παρά τούτο, αδιαφόρησαν, αν και όφειλαν και μπορούσαν να έχουν πράξει διαφορετικά.

Και αποδέχθηκαν τον κίνδυνο αυτό για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Αρνήθηκαν να πάρουν επείγοντα και επώδυνα μέτρα όπως το κλείσιμο του σιδηροδρόμου ή την βραδυπορία, προκειμένου να αποφύγουν το πολιτικό κόστος. Η λειτουργία του σιδηροδρόμου αφέθηκε στην τύχη. Η διακινδύνευση αποτέλεσε συνειδητή πολιτική επιλογή! 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ουδείς δικαιούται να κρίνει  τις αποφάσεις των οικογενειών των συνανθρώπων μας που χάθηκαν, ενώ τα προβλήματα ασφάλειας στη λειτουργία του σιδηροδρόμου ήταν ήδη γνωστά. Ο πόνος τους είναι αφόρητος και έχουν τον απεριόριστο σεβασμό μας.

Σε ότι αφορά την πρόταση που συνυπογράφουν κόμματα της αντιπολίτευσης και ανεξάρτητου βουλευτές, οι διευρύνσεις της κατηγορίας χωρίς στοιχειοθέτηση βασισμένη στο περιεχόμενο της δικογραφίας υπηρετούν μικροκομματικά κίνητρα. Διεκδικούν το ρόλο του γνήσιου τιμωρού, του απηνούς διώκτη. Η δημοκρατία όμως δεν έχει ανάγκη από Ροβεσπιέρους. Σε κάθε περίπτωση προσφέρουν πολύτιμη υπηρεσία στον κ. Μητσοτάκη που από απολογούμενος, παρουσιάζεται σήμερα ως διωκόμενος και με τους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς που διαθέτει επιχειρεί να  αποπροσανατολίσει την συζήτηση. 

Η πλειοψηφία μη μπορώντας μετά τα συλλαλητήρια να εξασφαλίσει ξανά το ακαταδίωκτο σε αυτόν τον οποίο όρθιοι χειροκροτούσαν, καταθέτει εξαναγκασμένη σήμερα ένα προδήλως έωλο κατηγορητήριο που πάσχει νομικά ώστε να οδηγήσει βασίμως στην έκδοση απαλλακτικού βουλεύματος.

Ένα κατηγορητήριο τα πραγματικά περιστατικά του οποίου δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να διευρυνθούν από το δικαστικό συμβούλιο όπως ψευδώς ισχυρίζεται το Μέγαρο Μαξίμου. Απαιτούνται νέα περιστατικά, η ψήφος της Βουλής οριοθετεί το πεδίο έρευνας του δικαστικού συμβουλίου.

Και αν ανησυχούν μήπως για δεύτερη φορά προκύψει το ακαταδίωκτο για τον κ. Καραμανλή, ας ψηφίσουν την πρότασή μας. Αν αυτή δεν ευσταθεί το δικαστικό συμβούλιο θα απαλλάξει τον κ. Καραμανλή, γιατί άραγε τη φοβούνται τόσο πολύ;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι με την πρόταση της πλειοψηφίας παρακολουθούμε μια ακόμη οργανωμένη πράξη συγκάλυψης.

Προσέξτε υπάλληλοι κατηγορούνται από τον Εφέτη ανακριτή για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι ο προϊστάμενος υπουργός τους είναι ανεύθυνος για την ασφάλεια. Αν όμως είναι ένοχος για παράβαση καθήκοντος όπως ισχυρίζεστε επειδή δεν φρόντισε για την διοικητική και δημοσιονομική υποστήριξη του σιδηροδρόμου, τότε αυτό το καθήκον το είχαν πολύ περισσότερο άλλα μέλη της κυβέρνησης αρμόδια για την χρηματοδότηση του ΟΣΕ. Αυτή η παραπλανητική μετατόπιση της ευθύνης που επιχειρείτε, θεωρώντας ότι έτσι προστατεύετε τον κ. Καραμανλή σας εκθέτει και αναδεικνύει ποινικές ευθύνες και άλλων Υπουργών και πρωτίστως την μέγιστη πολιτική ευθύνη του Πρωθυπουργού.

Οι παθογένειες της διοίκησης επιστρατεύονται ως άλλοθι, οι Υπουργοί απαλλάσσονται των ευθυνών τους και μια ετοιμόρροπη ποινικά κατηγορία κατασκευάζεται προκειμένου να αμνηστευθεί για δεύτερη φορά ο κ. Καραμανλής και δι αυτού η διακυβέρνηση Μητσοτάκη, ενώ τον Οκτώβριο επέρχεται παραγραφή ,καθώς η κυβέρνηση δεν φρόντισε μόλις εξελέγη να ψηφίσει τον αναγκαίο μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος εκτελεστικό νόμο. 

Δεν υπάρχει στιγμή της ζωής, ούτε δημόσια, ούτε ιδιωτική, ούτε στο πώς συμπεριφέρεσαι, ούτε στις συναλλαγές σου με τους άλλους, που να μπορείς να απαλλαγείς από τη λογοδοσία. Για όλα θα καλείσαι να δίνεις λογαριασμό γράφει ο Κικέρων στο βιβλίο του Περί Καθηκόντων. Είναι προφανές ότι αυτά δεν αφορούν τους κ Μητσοτάκη και Καραμανλή.

Το ΠΑΣΟΚ με την πρόταση του που στηρίζεται αποκλειστικά στα κατηγορητήρια του Εφέτη ανακριτή για τους υφισταμένους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, αναλαμβάνει το ιστορικό χρέος της απόδοσης των ευθυνών και της διασφάλισης ότι ποτέ ξανά δεν θα επιτραπεί στην πολιτική εξουσία να αποδεχτεί ανεύθυνα και ασύγνωστα την διακινδύνευση της δημόσιας ασφάλειας. Σας καλούμε να υπερψηφίσετε τη μόνη πρόταση που διασφαλίζει ότι θα δοθεί η δυνατότητα στους υπαίτιους να λογοδοτήσουν ενώπιον του φυσικού δικαστή.

Και μαζί με το σύνολο της κοινωνίας απομονώνουμε και καταγγέλλουμε την για μια ακόμη φορά επιχειρούμενη από τον Πρωθυπουργό συγκάλυψη και αμνήστευση των ευθυνών του κ. Καραμανλή για την τραγωδία των Τεμπών». 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα