Γαλλία: Σεξιστικός ο αλγόριθμος των διαφημίσεων για θέσεις εργασίας στο Facebook
Διαβάζεται σε 2'
Στη Γαλλία, έρευνα διαπίστωσε ότι ο αλγόριθμος των διαφημίσεων για θέσεις εργασίας στο Facebook ήταν σεξιστικός.
- 05 Νοεμβρίου 2025 16:51
Διακρίσεις λόγω φύλου φαίνεται ότι έκανε ο αλγόριθμος του Facebook στη Γαλλία σε διαφημίσεις για θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έρευνα της Οργάνωσης Global Witness, μιας ομάδας εκστρατείας που διερευνά, μεταξύ άλλων, τον αντίκτυπο των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η οργάνωση είχε δημοσιεύσει διαφημίσεις στο Facebook που περιείχαν συνδέσμους για διάφορες θέσεις εργασίας σε χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία και η Νότια Αφρική. Η έρευνα διαπίστωσε, όπως αναφέρει ο Guardian, ότι στη Γαλλία συγκεκριμένα, εννέα στους δέκα ανθρώπους που είδαν διαφήμιση για θέσεις μηχανικών ήταν άνδρες, ενώ το ίδιο ποσοστό γυναικών είδε διαφημίσεις για θέσεις νηπιαγωγών. Οκτώ στους δέκα που είδαν διαφημίσεις για θέσεις ψυχολόγων ήταν γυναίκες, ενώ επτά στους δέκα που είδαν διαφημίσεις για πιλότους ήταν άνδρες.
Η Global Witness, μαζί με τις γαλλικές οργανώσεις για τα δικαιώματα των γυναικών Fondation des Femmes (Ίδρυμα για τις Γυναίκες) και Femmes Ingénieurs (Γυναίκες Μηχανικοί), που είχαν υποβάλει την καταγγελία στο αρμόδιο εποπτικό όργανο, χαιρέτισαν την απόφαση.
“Αυτή φαίνεται να είναι η πρώτη φορά που ένας ευρωπαϊκός ρυθμιστικός φορέας αποφασίζει ότι ο αλγόριθμος μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης κάνει διακρίσεις λόγω φύλου — ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της λογοδοσίας αυτών των πλατφορμών απέναντι στη νομοθεσία”, ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση.
Η δικηγόρος των προσφευγόντων, Josephine Shefet, δήλωσε: “Η απόφαση στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες: θα λογοδοτήσουν για τέτοιες προκαταλήψεις. Η νομική αυτή αρχή δημιουργεί ένα σημαντικό προηγούμενο για μελλοντικές υποθέσεις”.
Η Meta απέρριψε την απόφαση. “Διαφωνούμε με την απόφαση και εξετάζουμε τις επιλογές μας”, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Το 2022, η Meta είχε συμφωνήσει να αλλάξει τους αλγόριθμους του Facebook, μετά από ισχυρισμούς του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης ότι το σύστημα διαφημίσεων στέγασης της πλατφόρμας έκανε διακρίσεις εις βάρος των χρηστών με βάση χαρακτηριστικά όπως η φυλή, η θρησκεία και το φύλο.