Το Fiat 500 Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2008

58 εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι από 22 ευρωπαϊκές χώρες, επέλεξαν το Fiat 500 ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2008»
- 19 Νοεμβρίου 2007 18:51
Η σημασία της νίκης του Fiat 500 γίνεται ακόμα πιο σημαντική από το γεγονός ότι το μίνι της Fiat πήρε ψήφους από τα περισσότερα μέλη της επιτροπής: οι 57 από τους 58 το συμπεριέλαβαν στην τελική λίστα τους και οι 33 το κατέταξαν στην κορυφή της προσωπικής τους κατάταξης.
Είναι η δεύτερη φορά -η πρώτη ήταν με το Fiat Panda το 2004- που ένα μοντέλο της κατηγορίας Α κερδίζει το σημαντικότερο βραβείο στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αυτό το νέο ρεκόρ ανεβάζει τις συνολικές νίκες της Fiat Group Automobiles στις δώδεκα: Fiat 124 (1967), Fiat 128 (1970), Fiat 127 (1972), Lancia Delta (1980), Fiat Uno (1984), Fiat Tipo (1989), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa 156 (1998), Alfa 147 (2001), Fiat Panda (2004) και Fiat 500 (2008).
105.000 παραγγελίες
Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, στις 4 Ιουλίου, το Fiat 500 τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον και συγκέντρωσε πολλά θετικά σχόλια από περισσότερα από 7.000 άτομα από 63 χώρες (μεταξύ τους πάνω από 1.000 δημοσιογράφοι) που παραβρέθηκαν στο Τορίνο για το λανσάρισμά του: οικονομικοί αναλυτές, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι των χώρων της ψυχαγωγίας, του αθλητισμού και της μόδας κλπ.
Η επιτυχία επιβεβαιώθηκε και στις εκθέσεις της Fiat από τους πελάτες. Πάνω από 105.000 παραγγελίες δόθηκαν σε μόλις 4 μήνες και σε μόλις δύο χώρες (Ιταλία και Γαλλία), ενώ το λανσάρισμα προχωρεί με αντίστοιχους ρυθμούς στην υπόλοιπη Ευρώπη (για παράδειγμα, 6.300 παραγγελίες έχουν ήδη καταχωρηθεί στη Γερμανία, όπου το αυτοκίνητο έκανε την εμφάνισή του στην αγορά πριν λίγες εβδομάδες).
Τον Οκτώβριο το Fiat 500 είχε στην Ευρώπη τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Α, με ποσοστό 14,1% (πίσω μόνο από το Fiat Panda, που είχε μερίδιο 21,2%).
Το Fiat 500 αποτελεί το μανιφέστο της «νέας Fiat»
Ένα μοντέλο που αποτελεί την υλοποίηση της νέας προσέγγισης της εταιρείας, της ανανεωμένης στρατηγικής της κι ενός διαφορετικού τρόπου ερμηνείας του αυτοκινήτου, εισάγοντας έναν αριθμό καινοτομιών και σημειώνοντας μερικά σημαντικά ρεκόρ στην κατηγορία.
Για παράδειγμα, είναι η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο μόλις 3,55 μέτρων πήρε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης EuroNCAP και είναι η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας προσφέρεται με 7 αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό του, ενώ ένα σύγχρονο σύστημα ESP είναι διαθέσιμο με όλους τους κινητήρες (στάνταρ στο 1.4 των 100 ίππων).
Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο παρουσιάζεται με το σύνολο της γκάμας των κινητήρων του (1.2 69 ίππων, 1.3 Multijet 75 ίππων με φίλτρο σωματιδίων και 1.4 16V 100 ίππων) να καλύπτει τα όρια εκπομπών ρύπων των προδιαγραφών Euro 5, δύο ολόκληρα χρόνια πριν την προθεσμία της υποχρεωτικής εφαρμογής τους.
Επίσης, είναι η πρώτη φορά που ένα «μικρό» αυτοκίνητο σαν το Fiat 500 προσφέρει μια τόσο μεγάλη γκάμα επιλογών: 4 επίπεδα εξοπλισμού, 3 κινητήρες, 12 χρώματα (μεταξύ των οποίων 6 κλασικά χρώματα που θυμίζουν τις δεκαετίες του 60 και του 70 και το λευκό των 3 στρωμάτων, αποτέλεσμα μιας διαδικασίας βαφής που μέχρι στιγμής έχει υιοθετηθεί μόνο σε υπεραυτοκίνητα), 15 εσωτερικοί διάκοσμοι, συμπεριλαμβάνοντας τους πολυτελείς Cordura και Frau σε δέρμα, 9 σχέδια τροχών και 19 σετ αυτοκόλλητων διακοσμητικών επενδύσεων (stickers) συνθέτουν ένα σύνολο 500.000 εναλλακτικών επιλογών.
Επιπλέον 100 πρωτότυπα αξεσουάρ σχεδιάστηκαν για το Fiat 500, μεταξύ των οποίων αυτά που εκπλήσσουν περισσότερο είναι το ηλεκτρικό σύστημα αρωματισμού και τα διακοσμητικά καλύμματα κλειδιών, μαζί με τα πιο προηγμένα συστήματα τηλεματικής, όπως π.χ. ένα φορητό σύστημα πλοήγησης πολλαπλών λειτουργιών από την πλατφόρμα Blue&Me.
Η τελετή απονομής του βραβείου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2008», που θα οργανωθεί από το γερμανικό περιοδικό Stern, θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο στις 28 Ιανουαρίου 2008.