Στρατηγική PSA 2010 – 2015

Ο Christian Streiff, Πρόεδρος του ομίλου PSA Peugeot Citroën, παρουσίασε τους στρατηγικούς στόχους για τη χρονική περίοδο 2010-2015
- 25 Σεπτεμβρίου 2007 15:43
Για το 2010, η PSA Peugeot Citroën έθεσε σαν στόχο την επιστροφή στην ανάπτυξη και την κερδοφορία, μέσω της πώλησης άνω των τεσσάρων εκατομμυρίων οχημάτων και της εδραίωσης της, ως ηγέτη στην κατηγορία των φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.
Για το 2015, η δέσμευση του Group είναι να γίνει ο πλέον ανταγωνιστικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο στόχος είναι να παρουσιάσει λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξεως του 5.5 με 6% για το 2010 και 6 με 7% έως το 2015.
Στο 2015, η PSA Peugeot Citroën σκοπεύει να έχει εδραιώσει τη θέση της στην Ευρωπαϊκή αγορά, παρουσιάζοντας σταθερή ανάπτυξη και κερδοφορία, μέσω εκτενών δραστηριοτήτων και σε άλλες διεθνείς αγορές, και να συμπεριληφθεί μεταξύ των ηγετών σε κάθε επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Η Faurecia στοχεύει να βρίσκεται μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών σε κάθε δραστηριότητά της, η Gefco αναμένεται να γίνει ο Ευρωπαίος ηγέτης στον χώρο του logistics αυτοκινήτων και η Banque PSA Finance, είναι αποφασισμένη να παραμείνει το σημείο αναφοράς σε ότι αφορά την κερδοφορία.
Ο Christian Streiff προσδιόρισε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης (CAP)1 για το έτος 2010 και μέχρι το 2015 για τον κλάδο των αυτοκινήτων:
– Μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Η πρόκληση είναι να μειωθεί κατά 50% ο αριθμός των αστοχιών ποιότητας, καθώς επίσης και η μείωση του χρόνου επίλυσης αυτών των περιστατικών, κατά τα δύο τρίτα. Σε ότι αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών, ο στόχος για την Peugeot και τη Citroën, είναι η κατάκτηση μίας εκ των 5 πρώτων θέσεων πανευρωπαϊκά.
-Μία επιθετική πολιτική σε Ευρωπαϊκά προϊόντα σηματοδοτεί την δυναμική επιστροφή της Peugeot, αλλά και την επιταχυνόμενη ανοδική πορεία της Citroën. Η συγκεκριμένη πρόκληση περιλαμβάνει την ενίσχυση της γκάμας και των δύο μαρκών μέσα από την ισχυροποίηση της θέσης τους σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες (segments), την ενίσχυση της ηγετικής θέσης του Group στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη ενός ιδιαιτέρα ανταγωνιστικού και ξεχωριστού μοντέλου σε κάθε κατηγορία 29 συνολικά παρουσιάσεις νέων μοντέλων στην Ευρώπη, προβλέπονται για την περίοδο 2007-2010, με διαφοροποιημένα μοντέλα για κάθε μάρκα, ώστε να αυξηθεί σημαντικά η κάλυψη της αγοράς. Ένας ακόμα στόχος μας, είναι να κρατήσουμε την μέση ηλικία της γκάμας μας στα 3 χρόνια, σε σύγκριση με εκείνη του 2006 που έφτανε τα 4,5.
– Επιθετική πολιτική marketing στην Ευρώπη. Έτσι θα μπορέσει το Group να πουλήσει 300,000 μονάδες το 2010, και αυτό χάρη στην ειδική στρατηγική στον τομέα των εταιρικών πωλήσεων, τις ειδικές ενέργειες υποστήριξης στα ολοκληρωμένα συγκροτήματα, την καλύτερη ανταποδοτικότητα της επένδυσης στα μέσα, καθώς και την μετατροπή των ιδιόκτητων ολοκληρωμένων συγκροτημάτων σε πραγματικές μονάδες κερδοφορίας.
– Πρόγραμμα περικοπής κόστους, με στόχο την μείωση κατά 50% στα κόστη των εγγυήσεων, αύξηση της παραγωγικότητας των αγορών από 4 σε 6% ετησίως, μείωση γενικών λειτουργικών δαπανών και παγίων εξόδων κατά 30%, ελάττωση χρόνου ανάπτυξης προϊόντος κατά 30%, μείωση κόστους εφοδιασμού κατά 10%, πλήρης ανάπτυξη του προγράμματος βιομηχανικής αποδοτικότητας “Convergence”2, μέχρι το τέλος του 2007, και αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 20 μονάδες.
– Εγκαταστάσεις υψηλής ανταγωνιστικότητας, με την εφαρμογή του συστήματος παραγωγής της PSA, ανάπτυξη ευέλικτων συστημάτων παραγωγής με τη μέθοδο των διαμορφώσιμων τμημάτων (“modular platforms”), διεύρυνση της βάσης παραγωγής και των διαθεσίμων πηγών στις αναδυόμενες αγορές, καθώς και αύξηση των δυνατοτήτων εξατομίκευσης (customisation) κάθε οχήματος στη φάση προ-παραγωγής.
– Μία διεθνής επιθετική στρατηγική, στοχεύει να φέρει 400.000 προσθετικές πωλήσεις εκτός Ευρώπης το έτος 2010.
— Στο Mercosur (Βραζιλία,Αργεντινή, Ουραγουάη και Παραγουάη), το Group στοχεύει να διπλασιάσει βαθμιαία τις πωλήσεις στα 400,000 οχήματα. Στην Βραζιλία ο στόχος είναι να συμπεριληφθεί στους 4 μεγάλους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η PSA Peugeot Citroën έχει σκοπό: να παρουσιάσει 12 νέα μοντέλα, να έχει παρουσία και στις χαμηλότερες κατηγορίες / υποκατηγορίες, να ισχυροποιήσει και να διευρύνει το δίκτυο ολοκληρωμένων συγκροτημάτων και των δύο μαρκών, να αυξήσει με γρήγορους ρυθμούς την παραγωγική ικανότητα, να εμπλουτίσει το τοπικό στοιχείο, και να ενισχύσει την έρευνα & ανάπτυξη (R&D) στην περιοχή.
— Στην Κίνα, οι στόχοι του Ομίλου για το 2015, είναι να γίνει ένας καταξιωμένος και κερδοφόρος βιομηχανικός όμιλος, με πωλήσεις που θα φτάσουν στο 1 εκατομμύριο οχήματα. Για να γίνει αυτό, ο σχεδιασμός είναι να ξεκινήσει μέχρι το 2010, μία νέα παραγωγική μονάδα, σε συνεργασία με τον τοπικό επιχειρηματικό εταίρο την Dongfeng Motor, ενώ παράλληλα θα εκμοντερνίσει την γκάμα της Peugeot και της Citroën παρουσιάζοντας 12 νέα μοντέλα. Μία μελέτη σκοπιμότητας έχει ήδη πραγματοποιηθεί με θέμα την επιχειρηματική συνένωση (joint venture) με την Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Hafei, η οποία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη και μίας τρίτης παραγωγικής μονάδας στο νότο. Την ίδια στιγμή το Business Unit της Κίνας, προτίθεται να δημιουργήσει σχεδιαστικό κέντρο και τμήμα έρευνας & ανάπτυξης (R&D), καθώς και να ενισχύσει τις προμήθειες.
— Στη Ρωσία, η PSA Peugeot Citroën έχει θέσει στόχο τις 100,000 μονάδες για το 2010, καθώς και την ταχεία αύξηση των πωλήσεων στις 300,000 μονάδες.
– Εν κατακλείδι, η στρατηγική του προϊόντος θα δώσει τη δυνατότητα και στις δύο μάρκες – σε όλες τις αγορές – να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες, να προσφέρουν ανταγωνιστικά και “premium” μοντέλα σε κάθε κατηγορία. Συνολικά 53 νέα μοντέλα θα παρουσιαστούν παγκοσμίως στο διάστημα των 4 ετών, από το 2007 έως το 2010.
– Τέλος, ο Όμιλος επιθυμεί να ισχυροποιήσει την κυριαρχία του σε ότι αφορά τα φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα. Ο στόχος είναι να μειωθούν οι μέσες εκπομπές ρύπων CO2 στην Ευρώπη, τουλάχιστον κατά 10g/km. Το γεγονός αυτό σημαίνει εντονότερη προσπάθεια σε R&D στους κινητήρες, και εκτεταμένη χρήση υβριδικών τεχνολογιών, όπως η παρουσίαση των υβριδικών HDi το 2010 και η πώληση ενός εκατομμυρίου μονάδων «Stop & Start» από το 2011. Τέλος, κινητήρες που κινούνται με 30% βιο-diesel θα είναι διαθέσιμοι στην γκάμα και θα διατεθούν και κινητήρες που προορίζονται για χρήση με βιοαιθανόλη ανάλογα με τη ζήτηση κάθε χώρας.
Μετά από 4ετή απόκλιση στα περιθώρια κέρδους, οι μεγαλύτεροι όγκοι και τα χαμηλότερα κόστη που εμφανίζονται στο πλάνο του CAP 2010 θα οδηγήσουν το Group σε σημαντική ανάκαμψη λειτουργικών κερδών, η οποία αναμένεται να φτάσει το 5.5 με 6% το 2010, με βελτίωση στο 6 με 7% κατά την περίοδο 2010- 2015.
Το συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο, θα καταστήσει την PSA Peugeot Citroën, την πλέον ανταγωνιστική βιομηχανία αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενη κερδοφορία, με σημαντική διεθνή παρουσία, ανοιχτή στις προκλήσεις και ευκαιρίες για ισχυρή θέση και δημιουργία αξίας στους μετόχους της.
1. CAP: Εσωτερικό πλάνο δράσης της PSA Peugeot Citroën (προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Πελάτης, Επιτάχυνση, Προϊόν στα γαλλικά).
2. Convergence: Συνεργασία PSA Peugeot Citroën και BMW Group