BMW X6 ActiveHybrid

BMW X6 ActiveHybrid
bmwhybrid24907small

Το ντεμπούτο της έκανε στο IAA 2007 και η νέα υβριδική φιλοσοφία της BMW (X6 outside)

Η BMW Concept X6 ActiveHybrid είναι το πρώτο στον κόσμο Sports Activity Coupé που υιοθετεί μία πρωτοφανή φιλοσοφία υβριδικής αυτοκίνησης.




Συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση



Η τεχνολογία BMW ActiveHybrid για πρώτη φορά συνδυάζει τον κινητήρα καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλών επιδόσεων, ώστε το όχημα να μπορεί να εκμεταλλεύεται την αυξημένη απόδοση της υβριδικής τεχνολογίας σε μία πολύ μεγαλύτερη κλίμακα ταχυτήτων συγκριτικά με ένα συμβατικό, υβριδικό όχημα. Ένα ακόμα μοναδικό σημείο είναι η οδηγική εμπειρία που προσφέρει η τεχνολογία BMW ActiveHybrid, η οποία αντανακλά τα ιδιαίτερα στοιχεία της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τα δοκιμασμένα χαρακτηριστικά ενός κινητήρα καύσης της BMW.



Ανταποκρινόμενη άμεσα στις εντολές του οδηγού κατά την εκκίνηση, η ηλεκτροκίνηση προσφέρει τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά της από την αρχή. Στη συνέχεια, στη φάση της επιτάχυνσης, η BMW Concept X6 ActiveHybrid επιτυγχάνει μία τέλεια συνύπαρξη των δύο πηγών ισχύος, προσφέροντας ηχητικά και κραδασμικά ερεθίσματα στον οδηγό, κάτι πρωτοφανές για υβριδικό όχημα. Το αποτέλεσμα είναι μία οδηγική εμπειρία σε όλες τις ταχύτητες, όπου η δυναμική παραγωγή ισχύος και οι επιδόσεις ενός κλασικού κινητήρα BMW συνδυάζονται με το εξαιρετικά ακριβές και ταχείας ενεργοποίησης αυτόματο κιβώτιο.




Το επόμενο βήμα



Η τεχνολογία BMW ActiveHybrid αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής εξέλιξης BMW EfficientDynamics. Λανσάροντας αυτή την τεχνολογία, η BMW κάνει το επόμενο βήμα στη σταθερή μείωση τόσο της κατανάλωσης καυσίμου όσο και των εκπομπών ρύπων. Η τεχνολογία BMW ActiveHybrid βασίζεται σε μία αρθρωτή φιλοσοφία που ακολουθεί τη στρατηγική “Best of Hybrid“ για την ενσωμάτωση των βέλτιστων εξαρτημάτων για κάθε περίπτωση σε οχήματα διαφορετικών φιλοσοφιών.




Σε συνεργασία με τις GM και DaimlerChrysler



Ο συνδυασμός Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης της BMW με μία σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων στο πρώτο πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο της μάρκας, απαιτούσε την εφαρμογή μιας πρωτοποριακής τεχνολογίας για την αρμονική συνύπαρξη του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα.



Για μέγιστη αποτελεσματικότητα αυτής της διαδικασίας εξέλιξης, το BMW Group ένωσε τις δυνάμεις του με τη General Motors και τη DaimlerChrysler δημιουργώντας την Παγκόσμια Υβριδική Συνεργασία – Global Hybrid Cooperation με στόχο τη δημιουργία της επόμενης γενιάς υβριδικών συστημάτων κίνησης. Αυτοί οι τρεις ισότιμοι εταίροι ενώνουν τις τεχνογνωσίες και τους πόρους τους στο Κέντρο Υβριδικής Εξέλιξης των GM, DaimlerChrysler και BMW στο Troy Michigan, ΗΠΑ, και επικεντρώνονται στη δημιουργία ενός ευέλικτου συστήματος που θα επιτρέπει στην κάθε συμμετέχουσα εταιρία να εντάσσει την ειδική φιλοσοφία, σχεδίαση και δομή των αυτοκινήτων της στη νέα τεχνολογία, με έμφαση στα ιδιαίτερα στοιχεία κάθε μάρκας. Ακριβώς γι’ αυτό, η τεχνολογία του ενεργού κιβωτίου δύο προγραμμάτων που προέκυψε μέσα από αυτή τη συνεργασία, αποτελεί τμήμα του αρθρωτού συστήματος εξέλιξης BMW ActiveHybrid.




BMW ActiveHybrid και η διαφορά από τα άλλα υβριδικά συστήματα



Τα συμβατικά υβριδικά συστήματα παρέχουν μία αποδοτική λύση μόνο για σχετικά μικρά ή μεσαίου μεγέθους οχήματα και σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Και αυτό επειδή η περισσότερη ισχύς που προέρχεται από τον κινητήρα καύσης καταναλώνεται κυρίως για την παραγωγή και μετάδοση ηλεκτρικής ισχύος, λόγω του υψηλού ποσοστού ηλεκτροκίνησης. Ένα αυτοκίνητο με αυξημένη δυναμική, επιδόσεις και υψηλές ταχύτητες, επομένως, θα απαιτούσε μεγαλύτερο κινητήρα καύσης και κατά συνέπεια λιγότερο αποδοτικούς, μεγαλύτερους και βαρύτερους ηλεκτροκινητήρες.



Στο πρόγραμμα κίνησης με διαχωρισμό ισχύος, που ονομάζεται και φιλοσοφία διακλάδωσης ισχύος, ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εκτελεί χρέη γεννήτριας, μετατρέποντας μέρος της ισχύος του κινητήρα σε ηλεκτρικό ρεύμα, που τροφοδοτείται στη συνέχεια στη μπαταρία ή στον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα. Κατόπιν, ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει αυτή την ισχύ που προέρχεται από τον πρώτο ηλεκτροκινητήρα ή από τη μπαταρία πάλι σε μηχανική ισχύ προς τον άξονα μετάδοσης.



Η τεχνολογία δύο προγραμμάτων (two-mode) μεταβάλλει την ισορροπία ηλεκτρικής και μηχανικής ενέργειας στις αντίστοιχες διαδρομές ισχύος για βέλτιστη απόδοση.

Ένα ακόμα σημείο είναι ότι τα συμβατικά υβριδικά συστήματα κίνησης δε συνοδεύονται από σταθερές σχέσεις μετάδοσης, που θα μπορούσαν να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση καυσίμου. Αντί αυτού χρησιμοποιούν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο, με το μειονέκτημα οι όποιες επιδόσεις να μη συνοδεύονται από την ανάλογη πληροφόρηση από το αυτοκίνητο, αποτυγχάνοντας έτσι να προσφέρουν μία δυναμική οδηγική αίσθηση.



Το ενεργό κιβώτιο δύο προγραμμάτων, από την άλλη, ξεπερνά και ελαχιστοποιεί τα μειονεκτήματα ενός συμβατικού υβριδικού συστήματος μετάδοσης. Μειώνει την αναλογία ισχύος που ρέει μέσω του ηλεκτρικού τμήματος της μετάδοσης σε μία ευρύτερη κλίμακα σχέσεων μετάδοσης. Με το διαχωρισμό ισχύος σε δύο κλίμακες μετάδοσης, το ενεργό κιβώτιο δύο προγραμμάτων, επομένως, εκμεταλλεύεται την ενέργεια και των δύο ηλεκτροκινητήρων με ιδανικό τρόπο, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα