Μία νέα πραγματικότητα, με νέα ατομικά και συλλογικά καθήκοντα

Μία νέα πραγματικότητα, με νέα ατομικά και συλλογικά καθήκοντα

Διανύουμε μία πρωτόγνωρη περίοδο, η οποία θέτει πολλά ερωτήματα αλλά και νέες προκλήσεις για την επόμενη ημέρα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η κρίση του κορωνοϊού έχει φέρει στο προσκήνιο καινούργια δεδομένα τόσο για την οικονομία όσο και για την κοινωνία, διαμορφώνοντας νέες συνθήκες λειτουργίας για τις επιχειρήσεις, μεταβάλλοντας, την ίδια στιγμή, σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο πως από την αρχή της πανδημίας, μεγάλες εταιρείας δεσμεύτηκαν να σταθούν στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών ώστε αυτή η κρίση να ξεπεραστεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Ενδεικτικά, η Google, σε ανακοίνωσή της, μέσα από μία ειδική ενότητα στο site της, αναφέρει πως έως τις 30 Απριλίου για κάθε 1 δολάριο που δωρίζεται, θα προσφέρει 2 δολάρια στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, μέσω του Ιδρύματος του ΟΗΕ, για την ενίσχυση του Ταμείο Αλληλεγγύης για τον COVID-19, με στόχο τη συγκέντρωση 7,5 εκατ. δολαρίων.

Έπειτα, η Google μαζί με την Apple ετοιμάζουν από κοινού ένα σύστημα παρακολούθησης για τον κορωνοϊό μέσα στα Android και τα IOS. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν πρόσφατα τη συνεργασία τους για τη δημιουργία νέων APIs, που με τη βοήθεια του Bluetooth θα ειδοποιούν έναν χρήστη σε περίπτωση που βρίσκεται κοντά σε κάποιον που έχει βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό. Τα APIs των Apple και Google θα είναι διαθέσιμα από το Μάιο, ωστόσο, στους επόμενους μήνες αυτού του είδους η παρακολούθηση μέσω Bluetooth θα ενσωματωθεί στα λειτουργικά συστήματα Android και iOS.

Μία άλλη αξιοσημείωτη περίπτωση είναι και η συμβολή της The Coca-Cola Company μαζί με τους Εμφιαλωτές της και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation), που συνεισφέρει πάνω από 120 εκατομμύρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την ανακούφιση των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο από τον COVID-19. Με τον τρόπο αυτό εστιάζει στην ενίσχυση νοσοκομειακού εξοπλισμού, στη στήριξη του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και στη διάθεση τροφίμων για τις ευπαθείς ομάδες.

Τέλος και η P&G στηρίζει τον αγώνα ενάντια στην πανδημία του κορωνοϊού, προσφέροντας προϊόντα, ύψους 15 εκατ. δολάρια σε είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακής φροντίδας. Εκατομμύρια προϊόντα από περισσότερα από 30 brands της εταιρίας έχουν διατεθεί μέχρι στιγμής σε περισσότερες από 20 χώρες ανά τον κόσμο. Παράλληλα, η P&G προχώρησε στην εφαρμογή νέων γραμμών παραγωγής για απολυμαντικό χεριών στις εγκαταστάσεις της, με σκοπό την παραγωγή χιλιάδων λίτρων τουλάχιστον ανά εβδομάδα.

Η συνεισφορά και σε τοπικό επίπεδο είναι εξίσου ελπιδοφόρα για ένα καλύτερο μέλλον

Με την υγειονομική κρίση να κάνει αισθητή την παρουσία της και στη χώρα μας, φέροντας μαζί της καθοριστικές αλλαγές σε όλες τις εκφάνσεις των δραστηριοτήτων της, ο ιδιωτικός και δημόσιος τομέας, καθώς και η κοινωνία των πολιτών χρειάστηκε να προσαρμοστούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στη νέα πραγματικότητα. Από την πρώτη στιγμή, επιχειρήσεις και οργανισμοί στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, προστατεύοντας τους ανθρώπους τους και λαμβάνοντας ενεργή δράση για να σταθούν στο πλευρό του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των ευπαθών ομάδων και του συνόλου της κοινωνίας μας, αποδεικνύοντας πως μέσω της συνεργασίας μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.

Η ανταπόκριση ήταν πρωτοφανής. Μικρές και μεγάλες εταιρίες, οργανισμοί και ιδρύματα, παρά τις μεταβολές που είχαν υποστεί στον ρυθμό λειτουργίας και την οικονομική τους ευημερία, προχώρησαν άμεσα σε πρωτοβουλίες και κοινωνικές δράσεις ώστε να συμβάλλουν εκεί όπου υπάρχει ανάγκη και να στηρίξουν την εθνική προσπάθεια. Με τον τρόπο αυτό, δείχνουν πως δεν λειτουργούν κατά μόνας και ξέχωρα από το κοινωνικό σύνολο, αλλά ως μέρη των κοινωνιών, στις οποίες δραστηριοποιούνται για το καλό όλων και όχι των λίγων.

Μία νέα πραγματικότητα, με νέα ατομικά και συλλογικά καθήκοντα

Το πρόγραμμα που υλοποιεί το Ίδρυμα Μποδοσάκη με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει ως στόχο την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων και περιλαμβάνει:

· 2 Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, πλήρως εξοπλισμένες, που διαθέτουν αναπνευστήρες θετικής πίεσης, μόνιτορ συνεχούς παρακολούθησης ζωτικών λειτουργιών και ηλεκτρικές θεραπευτικές κλίνες

· Αντιδραστήρια για την υλοποίηση 12.000 διαγνωστικών ελέγχων κορωνοϊού, στηρίζοντας το έργο και τον αγώνα του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων

· Υποστήριξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι Plus» του Δήμου Αθηναίων, μέσω της κατ’ οίκον παράδοσης αγαθών πρώτης ανάγκης

Επιπλέον, σε εγχώριο επίπεδο, η Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas) έχει προχωρήσει στη δωρεά 1 πλήρως εξοπλισμένης Μονάδας Εντατικής Θεραπείας, 3 αναπνευστήρων για την κάλυψη επιπλέον αναγκών των μονάδων εντατικής θεραπείας και στην προσφορά 447.000 προϊόντων σε περισσότερους από 19.000 γιατρούς και νοσηλευτές που αυτές τις μέρες βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή» μιας συντονισμένης εθνικής προσπάθειας, εργαζόμενους στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία όλης της χώρας, μία προσφορά που θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί. Παράλληλα, συμβάλλουν ενεργά στην καθημερινή διανομή των αναγκαίων αγαθών προς τους επωφελούμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», με την πολύτιμη συμμετοχή των εργαζομένων τους.

Με γνώμονα την κάλυψη των σημαντικών αναγκών και την καλύτερη αντιμετώπιση αυτής της κρίσης, οι συνεργασίες και τα προγράμματα συνεισφοράς αποτελούν ίσως ένα από τα σημαντικότερα ζητούμενα και ένα από τα κυριότερα επιτεύγματα που θα βοηθήσουν το κράτος, την κοινωνία και όλους μας να βγούμε από αυτήν την «μαύρη» πραγματικότητα πιο δυνατοί και πιο αλληλέγγυοι γνωρίζοντας πως όταν δουλεύουμε μαζί, μπορούμε να τα καταφέρουμε, μπορούμε να πάμε μπροστά και μπορούμε να κάνουμε την διαφορά – όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι αυτή, σίγουρα μετράει.

SHARE:

24Media Network