Οδηγήσαμε το υδρογονοκίνητο Mercedes-Benz GLC F-CELL

Το υδρογονοκίνητο Mercedes-Benz GLC F-CELL
Το υδρογονοκίνητο Mercedes-Benz GLC F-CELL MERCEDES-BENZ CARS PRESS PHOTO

Μοναδική εμπειρία για ένα καύσιμο που αποτελεί όνειρο για την Ελλάδα.

Αποστολή στη Γερμανία: Δημήτρης Μπαλής

Για πρώτη φορά μου δόθηκε η δυνατότητα να οδηγήσω ένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο κι αυτό συνέβη προ ημερών στη Στουτγάρδη. Η τεχνολογία του υδρογόνου στα αυτοκίνητα, έχει ξεκινήσει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες και αναπτύσσεται, όχι όμως με τόσο ταχείς ρυθμούς, επειδή δεν είναι εύκολη η ανάπτυξη πολλών σταθμών ανεφοδιασμού.

Για όσους δεν γνωρίζουν, το υδρογόνο είναι το πλέον φιλικό καύσιμο, διότι δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, παρά μόνο υδρατμούς.

ADVERTISING

Στη Γερμανία, λοιπόν, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω, επί της ουσίας, τις κινήσεις που κάνει η Mercedes-Benz προς την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2022, ολόκληρη η σειρά προϊόντων της Mercedes πρόκειται να ηλεκτροδοτηθεί. Θα υπάρχουν ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις σε κάθε κατηγορία, με περισσότερες από 130 παραλλαγές συνολικά, που κυμαίνονται από εκδόσεις EQ Boost με 48-volt ηλεκτρικό σύστημα, σε plug-in-υβριδικά βενζίνης και πετρελαίου, σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ή με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου. Μάλιστα, σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, οι πωλήσεις μονάδων ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να αυξηθούν στο 15-25% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2025, ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών και την ανάπτυξη της δημόσιας υποδομής.

Το υδρογόνο είναι το πλέον φιλικό καύσιμο, διότι δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους
Το υδρογόνο είναι το πλέον φιλικό καύσιμο, διότι δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους DAIMLER AG

Τώρα, όσον αφορά στο GLC F-CELL που οδήγησα, μπαίνει στην παραγωγή εντός του Οκτωβρίου και θα ξεκινήσουν άμεσα πωλήσεις. Είναι ένα SUV όχημα (4.671 μ. μήκος) με δυνατότητες μεγάλων αποστάσεων, πλήρως ηλεκτρικό με την καινοτομία να έγκειται στο ότι μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο και ηλεκτρισμό, ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που έχει μηδενικές εκπομπές CO2.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου στο GLC F-CELL είναι μια ολοκαίνουργια εξέλιξη. Είναι περίπου 30% πιο συμπαγές από πριν, και είναι τοποθετημένο όπως ένας συμβατικός κινητήρας. Το συνολικό σύστημα κίνησης προσφέρει περίπου 40% περισσότερη απόδοση από τον προκάτοχό του.

Όλα τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας της Mercedes-Benz, είναι στάνταρ στο GLC F CELL
Όλα τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας της Mercedes-Benz, είναι στάνταρ στο GLC F CELL DAIMLER AG

Όσον αφορά στη δομή, στο πίσω μέρος βρίσκεται η μπαταρία ιόντων λιθίου 13,5 kWh, που χρησιμεύει ως πηγή ενέργειας για τον ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία Plug-in επιτρέπει την εύκολη φόρτιση (από το πίσω μέρος, στον προφυλακτήρα) μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή ισχύος 7,4 kW από μια τυπική οικιακή πρίζα, από Wallbox ή δημόσιο σταθμό φόρτισης. Για τη φόρτιση από 10 έως 100% χρειάζεται περίπου 1,5 ώρα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα, έχει ισχύ 155 kW (211 hp) και ροπή 365 Nm, επιταχύνοντας σε 9,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα τα 160 χλμ./ώρα.

Τώρα, η δεξαμενή του υγρογόνου, βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, που ανασηκώθηκαν κατά 3 εκ. για να χωρέσει. Γεμίζει με 4,4 κιλά υδρογόνου και το Mercedes-Benz GLC F CELL έχει συνδυασμένη κατανάλωση υδρογόνου 0,34 κιλά / 100 χλμ., και συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος 13,7 kWh / 100 χλμ.) Αμιγώς ηλεκτρικά η μπαταρία μπορεί να κινήσει το όχημα για 51 χλμ. (κύκλος NEDC) και μαζί με το υδρογόνου συνολικά 478 χλμ.

Οδηγήσαμε το υδρογονοκίνητο Mercedes-Benz GLC F-CELL

Το GLC F-CELL αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα της Mercedes-Benz στην ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η χρήση πλατίνας στην κυψέλη καυσίμου έχει μειωθεί κατά 90% σε σύγκριση με το προηγούμενο όχημα. Κατά συνέπεια, διατηρούνται οι πόροι και μειώνονται οι δαπάνες του συστήματος χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση. Δύο δεξαμενές από ανθρακονήματα, είναι ενσωματωμένες στο δάπεδο του οχήματος και συγκρατούν τα 4,4 κιλά υδρογόνου σε πίεση 700 bar. Μάλιστα, η τροφοδοσία του υδρογόνου μπορεί να ανανεωθεί μέσα σε μόλις τρία λεπτά.

Για την καλύτερη λειτουργία και εξοικονόμηση καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας, υπάρχει το πρόγραμμα οδήγησης με επιλογές: ECO, COMFORT ή SPORT.

• HYBRID: Το όχημα αντλεί ενέργεια από τις δύο πηγές ενέργειας. Η μπαταρία φροντίζει για το ξεκίνημα, ενώ η κυψέλη καυσίμου λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος απόδοσης.

Οδηγήσαμε το υδρογονοκίνητο Mercedes-Benz GLC F-CELL

• F-CELL: η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης διατηρείται σταθερή και μόνο το υδρογόνο καταναλώνεται. Αυτή η λειτουργία είναι ιδανική για σταθερή οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις.

• BATTERY: Το GLC F-CELL λειτουργεί ηλεκτρικά και τροφοδοτείται από τη μπαταρία υψηλής τάσης. Το σύστημα κυψελών καυσίμου δεν λειτουργεί. Αυτή είναι η ιδανική λειτουργία για μικρές αποστάσεις.

• CHARGE: Η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει προτεραιότητα, για παράδειγμα προκειμένου να επαναφορτιστεί η μπαταρία για το μέγιστο συνολικό εύρος πριν από την ανεφοδιασμό με υδρογόνο ή για τη δημιουργία αποθεμάτων ισχύος.

Σε όλους τους τρόπους λειτουργίας, το σύστημα διαθέτει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, η οποία καθιστά δυνατή την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματοςης πέδησης ή της ακινητοποίησης και την αποθηκεύει στην μπαταρία.

Μπορείς να ελέγχεις ανά πάσα στιγμή την κατανάλωση και να ρυθμίζεις τον τρόπου που οδηγείς για εξοικονόμηση ενέργειας και υδρογόνου
Μπορείς να ελέγχεις ανά πάσα στιγμή την κατανάλωση και να ρυθμίζεις τον τρόπου που οδηγείς για εξοικονόμηση ενέργειας και υδρογόνου DAIMLER AG

Όλα τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας της Mercedes-Benz, είναι στάνταρ στο GLC F CELL, ενώ διαχειρίζεται εξαιρετικά τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, ώστε να είναι αποδοτικό και να μην καταναλώνει πολύ ενέργεια.

Οδηγώντας το, είναι σαν να οδηγείς ένα συμβατικό αυτοκίνητο, μόνο που ως ηλεκτρικό είναι σχεδόν αθόρυβο στον δρόμο. Μπορείς να ελέγχεις ανά πάσα στιγμή την κατανάλωση και να ρυθμίζεις τον τρόπου που οδηγείς για εξοικονόμηση ενέργειας και υδρογόνου. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται μόνα τους.

Οι πωλήσεις του GLC F-CELL ξεκινούν στα τέλη Οκτωβρίου και βέβαια το βάρος των πωλήσεων θα πέσει κυρίως στις μεγάλες πόλεις που είναι ήδη καλά εξοπλισμένες με σταθμούς υδρογόνου: Βερολίνο, Αμβούργο, Φρανκφούρτη, Στουτγάρδη, Μόναχο, Κολωνία και Ντίσελντορφ. Μέχρι το 2019 θα υπάρξουν 100 σταθμοί ανεφοδιασμού στη Γερμανία και προβλέπεται να φθάσουν τους 400 τα επόμενα χρόνια. Πάντως, δίκτυο υδρογόνου (Η2) αναπτύσσεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.

SHARE:

24Media Network