Ενίσχυση της Ρεβυθούσας με νέα δεξαμενή για να καλυφθεί το κενό από το ρωσικό αέριο

Ο σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα
Ο σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Θεωρείται "κλειδωμένη" η απόφαση για την προσθήκη ενός τέταρτου πλωτού αποθηκευτικού χώρου στο τέρμιναλ και στις τρεις ανάλογες χερσαίες εγκαταστάσεις που αυτό ήδη διαθέτει.

Η επιλογή ανάμεσα στην ενοικίαση καραβιού-αποθήκης ή στην αγορά και εγκατάσταση μίας μόνιμης πλωτής δεξαμενής Υγροποιημένου Αερίου απομένει, ώστε να δρομολογηθεί η ενίσχυση της δυναμικότητας του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας προκειμένου να υπάρχει επάρκεια τροφοδοσίας της χώρας με αέριο για τον επόμενο χειμώνα.

Ανεξάρτητα από το αν θα κλείσει κάποια στιγμή τη στρόφιγγα των αγωγών αερίου η Ρωσία, η ευρωπαϊκή απόφαση για σταδιακή ενεργειακή απεξάρτηση από τη Μόσχα, οδηγεί στην ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών LNG έτσι ώστε να μπορεί να καλυφθεί το κενό, έστω και εν μέρει.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΕΝ, σε κάθε περίπτωση είναι «κλειδωμένη» η απόφαση για την προσθήκη ενός τέταρτου πλωτού αποθηκευτικού χώρου στο τέρμιναλ και στις τρεις ανάλογες χερσαίες εγκαταστάσεις που αυτό ήδη διαθέτει. Όπως προσθέτουν, η απόφαση ανάμεσα στις δύο εναλλακτικές λύσεις θα γίνει από το ΥΠΕΝ, ενώ όποια λύση κι αν προκριθεί, η υλοποίησή της θα γίνει μέσω διαγωνισμού.

Η πρώτη εναλλακτική, δηλαδή η πρόσκαιρη ενίσχυση του τερματικού σταθμού, θα γίνει με την ενοικίαση ενός κατάλληλα εξοπλισμένου δεξαμενόπλοιου. Σύμφωνα με τους κύκλους του υπουργείου, το δεξαμενόπλοιο θα ενοικιαστεί για ένα διάστημα 12 μηνών, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να βρίσκεται στη Ρεβυθούσα σε δύο περίπου μήνες.

Η λύση αυτή θα δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στις παραγγελίες LNG, αφού θα επιτρέψει να εκφορτώνονται στη Ρεβυθούσα δύο παραγγελίες ταυτόχρονα, αντί για μία όπως γίνεται τώρα. Με αυτό τον τρόπο, θα υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια στον προγραμματισμό των εισαγωγών, αφού θα μπορεί να συμπέσει η έλευση δύο φορτίων.

Όπως σημειώνουν οι πηγές του ΥΠΕΝ, η ευχέρεια στον προγραμματισμό θα είναι σημαντική στην περίπτωση που διακοπεί η ροή αερίου από τη Ρωσία και, κατά συνέπεια, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες στραφούν στην αναζήτηση νέων φορτίων LNG. Σε αυτό το σενάριο, εκτός από τη δυσκολία εξεύρεσης καινούριων παραγγελιών υγροποιημένου αερίου εν μέσω υψηλής ζήτησης, χάρις στη νέα υποδομή δεν θα υπάρχει και η επιπλέον δυσκολία να «κλειστούν» παραγγελίες που δεν θα καταφτάσουν ταυτόχρονα στη Ρεβυθούσα. Παράλληλα, το καράβι θα λειτουργεί και σαν δεξαμενή εξισορρόπησης, διευκολύνοντας τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς.

Η δεύτερη λύση είναι η μακροχρόνια ενίσχυση της δυνατότητας εισαγωγών, με την αγορά και εγκατάσταση μίας μόνιμης πλωτής δεξαμενής στη Ρεβυθούσα. Με βάση τα στελέχη του ΥΠΕΝ, για τη λύση αυτή θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος, έχοντας πάντως και πάλι τα ίδια πλεονεκτήματα.

Για την απόφαση ανάμεσα στις δύο πιθανές λύσεις, η ΡΑΕ θα συνυπολογίσει στοιχεία όπως η εκτιμώμενη πορεία της ζήτησης του αερίου στην εγχώρια αγορά, αλλά και οι προοπτικές διεύρυνσης του ρόλου της Ρεβυθούσας ως «πύλης εισόδου» φυσικού αερίου για τις γειτονικές αγορές. Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι πηγές του υπουργείου, ήδη Βουλγαρία και Ρουμανία χρησιμοποιούν το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ για εισαγωγές LNG.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Φυσικό αέριο, Ρωσία
SHARE: