2020 XL5: Ο νέος Τρωικός αστεροειδής που ακολουθεί τη Γη

Διάστημα iStock

Επιστήμονες επιβεβαίωσαν ότι η Γη "ακολουθείται" από έναν νέο Τρωικό αστεροειδή, με την ονομασία 2020 XL5.

Ένας νέος Τρωικός Αστεροειδής (Trojan Asteroid) βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη, σύμφωνα με όσα επιβεβαίωσαν επιστήμονες και μάλιστα, πρόκειται για το δεύτερο παρόμοιο αντικείμενο και αρκετά πιο πολλά υποσχόμενο από το πρώτο που ανακαλύπτεται ποτέ γύρω από τη Γη.

Ο “2020 XL5“, όπως ονομάστηκε, είναι το δεύτερο παρόμοιο αντικείμενο που ανακαλύφθηκε ποτέ και σύμφωνα με τους ερευνητές η ανακάλυψή του υποδηλώνει ότι οι “Τρώες της Γης” είναι πιθανό να είναι πιο συνηθισμένοι από όσο γνωρίζουμε, προσφέροντας παράλληλα νέα στοιχεία για αυτούς τους μυστηριώδεις βράχους.

Οι τρωικοί αστεροειδείς, οι οποίοι έχουν πάρει την ονομασία τους από τα αντικείμενα που βρέθηκαν για πρώτη φορά γύρω από τον Δία και ονομάστηκαν από τις μορφές του Τρωικού Πολέμου, μοιράζονται την τροχιά τους με έναν πλανήτη, ωστόσο σχεδόν κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει εντοπιστεί ποτέ στη Γη, πέρα από τον πρώτο αστεροειδή με την ονομασία2010 TK7″.

Ωστόσο, στις 12 Δεκεμβρίου 2020, όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Independent, επιστήμονες εντόπισαν έναν νέο και ενδιαφέρον στόχο και από τις πρώτες παρατηρήσεις συμπέραναν ότι επρόκειτο για έναν ακόμη αστεροειδή, χωρίς όμως να έχουν στην κατοχή τους περισσότερα στοιχεία ή δεδομένα για την τροχιά που ακολουθεί.

Συνδυάζοντας τα επιστημονικά δεδομένα οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όντως πρόκειται για έναν Τρωικό αστεροειδή, ωστόσο ακόμα παραμένει ασαφές το σημείο προέλευσής του, καθώς είναι πιθανό να δημιουργήθηκε στη ζώνη αστεροειδών που βρίσκεται εκτός του ηλιακού μας συστήματος και να ξεκίνησε το ταξίδι του μετά από αλληλεπιδράσεις με τη βαρύτητα του Δία.

Κι αν είναι δεν είναι ακόμα γνωστό το από πού προήλθε ο “2020 XL5“, οι επιστήμονες γνωρίζουν την πορεία που ακολουθεί, καθώς σύμφωνα με τις παρατηρήσεις, ο αστεροειδής δείχνει ότι θα παραμείνει στην τρέχουσα τροχιά του για άλλα 4.000 χρόνια.

Ο νέος αστεροειδής είναι μεγαλύτερος από τον προκάτοχό του, τον 2010 TK7″, ενώ σύμφωνα με τους ερευνητές, “αυτά τα αντικείμενα μπορεί να γίνουν ιδανικοί στόχοι για διαστημικές αποστολές και, στο πιο μακρινό μέλλον, για εγκατάσταση ανθρώπινων βάσεων ή εγκατάσταση επιστημονικού υλικού που θα ωφελούνταν από την περίεργη θέση τους”.

Η νέα μελέτη με τίτλο “Ανάλυση τροχιακής σταθερότητας και φωτομετρικός χαρακτηρισμός του δεύτερου Τρωικού αστεροειδούς Γης 2020 XL5″, δημοσιεύτηκε στο Nature Communications.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις