Αττική Οδός: Στα σκαριά η υλοποίηση της διάνοιξης της Λ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό

Αττική οδός
Αττική οδός EUROKINISSI

Το συνολικό μήκος της επέκτασης της Λ. Κύμης θα είναι περίπου 4 χλμ., τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν μία αστική σήραγγα περίπου 3 χλμ. που θα διέρχεται κάτω από τα βόρεια προάστια της Αθήνας.

Ακόμα ένα βήμα μπρος έγινε για την υλοποίηση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού που αφορά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λυκόβρυσης.

Πιο συγκεκριμένα ο Δήμος Ηρακλείου (Δήμος από όπου θα περνά ο νέος άξονας) ομόφωνα ενέκρινε τη σκοπιμότητα της υλοποίησης του έργου που θα επεκτείνει τη λεωφόρο Κύμης και θα την συνδέσει με την Εθνική Οδό, δίνοντας διέλευση στην διαμπερή κυκλοφορία η οποία στην υφιστάμενη κατάσταση διοχετεύεται μέσα από τον αστικό ιστό.

Πέραν της έγκρισης ο Δήμος ζητά η διάνοιξη της Λ. Κύμης να να κατασκευαστεί η διάνοιξη με υπογειοποίηση του τμήματος της επέκτασης που διέρχεται εντός των ορίων του Δήμου Ηρακλείου Αττικής "προκειμένου να μη διαταραχθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής καθώς και η λειτουργικότητα του συνόλου της πόλης λόγω της διακοπής της συνέχειας του αστικού ιστού, φαινόμενο που το Ηράκλειο ήδη βιώνει δεδομένης της διέλευσης κυκλοφοριακών διαδρομών όπως η Αττική Οδός και η γραμμή ΗΣΑΠ" όπως αναφέρεται στην απόφαση.

Περαιτέρω ο Δήμος Ηρακλείου ζητά και κάποια ανταποδοτικά οφέλη. Πιο συγκεκριμένα, ζητά να κατασκευαστούν στο σκεπαστό, πλέον, τμήμα της λεωφόρου Κύμης χώροι πρασίνου, αθλητικές υποδομές και λοιποί κοινόχρηστοι χώροι ως αντισταθμιστικά έργα.

Ποιο είναι το έργο της επέκτασης της Αττικής Οδού μέσω της Λ. Κύμης

Το σχέδιο επεκτάσεων της Αττικής Οδού έχει ως αντικείμενο τρία έργα. Το πιο ώριμο από αυτά είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το συνολικό μήκος της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης θα είναι περίπου 4 χιλιόμετρα, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν μία αστική σήραγγα περίπου 3 χιλιομέτρων που θα διέρχεται κάτω από τα βόρεια προάστια της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα θα περνά κάτω από την Πεύκη και τη Λυκόβρυση.

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν εκπονηθεί, το μοντέλο μετακινήσεων δείχνει ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027 θα υπάρχουν οδικά σημεία συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων των δύο κύριων αυτοκινητοδρόμων της Λεωφόρου Κηφισού (A1 και Α8) και της Αττικής Οδού (A6). Μία σημαντική παρέμβαση είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον Κηφισό που θα μετριάσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην έξοδο με την Αττικής Οδό.

Το 2021 η δημοπράτηση του έργου

Το κόστος του έχει υπολογισθεί σε περίπου 250 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η χρηματοδότηση του θα επιδιωχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι ένα από τα έργα που θεωρείται πως θα αποσπάσει με ευκολία την έγκριση της ΕΕ. Το έργο αναμένεται να αποτελέσει το μήλον της έριδος ανάμεσα στους μεγάλους τεχνικούς ομίλους της χώρας.

Σήμερα η ωρίμανση του έργου είναι σε τελικό στάδιο και απομένει η επικαιροποίηση του κτηματολογίου για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις (στο τμήμα εντός πόλης). Επίσης απομένει η εκπόνηση κάποιων τελικών μελετών που θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο το 2021. Η εκτίμηση είναι ότι μέσα στο 2021   το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές
SHARE:

24Media Network