General Motors: Έληξε η απεργία - Οι 50.000 συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι ενέκριναν τη νέα συλλογή σύμβαση

Τέλος της απεργιακής κινητοποίησης στα εργοστάσια της General Motors
Τέλος της απεργιακής κινητοποίησης στα εργοστάσια της General Motors AP

Η μεγαλύτερης διάρκειας τα τελευταία 50 χρόνια απεργιακή κινητοποίηση στα εργοστάσια της GM, έληξε κατόπιν σκληρής διαπραγμάτευσης με τη διεύθυνση της εταιρείας.

Οι περίπου 50.000 συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors (GM) ενέκριναν την Παρασκευή τη νέα εταιρική συλλογική σύμβαση εργασίας, με τετραετή ισχύ, κατόπιν σκληρής διαπραγμάτευσης με τη διεύθυνση της εταιρείας, γεγονός το οποίο σήμανε το τέλος της πιο μακράς απεργιακής κινητοποίησής τους τον τελευταίο μισό αιώνα.

«Με την επικύρωση αυτής της σύμβασης, η απεργία των μελών του UAW τερματίζεται και οι εργαζόμενοι μπορούν πλέον να επιστρέψουν στην εργασία τους» στην Τζένεραλ Μότορς, ανέφερε το ισχυρό συνδικάτο United Auto Workers, το οποίο είχε καλέσει σε αυτή την κινητοποίηση εύρους χωρίς προηγούμενο, που παρέλυσε τα αμερικανικά εργοστάσια της GM, τη 16η Σεπτεμβρίου.

«Μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε μπροστά και να επικεντρωθούμε στις προτεραιότητές μας», δηλαδή την «κατασκευή αυτοκινήτων καλής ποιότητας για τους πελάτες μας», ανέφερε με ικανοποίηση η Μέρι Μπάρα, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Τζένεραλ Μότορς, σε δελτίο Τύπου της διεύθυνσής της.

Με βάση αυτή τη νέα εταιρική σύμβαση, το UAW σκοπεύει να αρχίσει πλέον διαπραγματεύσεις με τη Ford από μεθαύριο Δευτέρα και κατόπιν με τη Fiat Chrysler, ανέφερε ο Μπράιαν Ρόθενμπεργκ, εκπρόσωπος του συνδικάτου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ — ένας από τους πνεύμονες της αμερικανικής βιομηχανίας — διέρχεται δύσκολη φάση, με τις πωλήσεις της να αναμένεται να σημειώσουν πτώση φέτος, έπειτα από μια σειρά ρεκόρ μετά το 2014, κατά την εκτίμηση του οίκου αξιολόγησης Standard and Poor's.

Το βασικό στοιχείο της συμφωνίας που επικυρώθηκε χθες είναι η αύξηση των μισθών κατά 3% τον χρόνο για τη διάρκεια της νέας σύμβασης και η διανομή πριμ 11.000 δολαρίων ανά μόνιμο εργαζόμενο. Οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου θα λάβουν πριν 4.500 δολαρίων.

Η GM θα επενδύσει 7,7 δισεκ. δολάρια στα αμερικανικά της εργοστάσιο, κάτι που θα επιτρέψει να δημιουργηθούν 9.000 θέσεις εργασίας, επιβεβαιώθηκε. Σε αντάλλαγμα, η διοίκησή της έλαβε το πράσινο φως για το ήδη προαναγγελθέν κλείσιμο τριών εργοστασίων (Μέριλαντ, Μίσιγκαν, Οχάιο). Ο όμιλος θέλει επίσης να κλείσει μια τέταρτη εγκατάσταση, στην Καλιφόρνια, πάντως το UAW μπόρεσε να περισώσει το εργοστάσιο στο Χαμτράμικ του Ντιτρόιτ, που έχει αναλάβει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού ημιφορτηγού και μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της GM.

Έναν χρόνο πριν από τις προεδρικές εκλογές, ενόψει των οποίων το μέλλον της αμερικανικής βιομηχανίας θα είναι αναμφίβολα μια από τις κυρίαρχες θεματικές του διαλόγου, οι αντιδράσεις των πολιτικών δεν άργησαν.

Χαρακτηρίζοντας τη συμφωνία «καλή είδηση», η Ντέμπι Στάμπεναου, Δημοκρατική γερουσιάστρια του Μίσιγκαν — Πολιτείας στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας — εκτίμησε ότι «οι εργαζόμενοι του Μίσιγκαν είναι η αμερικανική μεσαία τάξη» και «κάνουν πιο στέρεη την οικονομία κάθε μέρα».

«Είναι μια θλιβερή μέρα για τον κόσμο στο Λόρντσταουν, που συγκαταλέγεται σε έναν μακρύ κατάλογο», στηλίτευσε από τη δική του πλευρά ο Σέροντ Μπράουν, Δημοκρατικός γερουσιαστής από το Οχάιο, όπου έχει ανακοινωθεί το προσεχές κλείσιμο εργοστασίων.

Το Μίσιγκαν και το Οχάιο, βιομηχανικές Πολιτείες, είχαν ψηφίσει τον Ντόναλντ Τραμπ το 2016, με τους ψηφοφόρους να σαγηνεύονται από τις υποσχέσεις του πως θα τερμάτιζε τις μετεγκαταστάσεις εργοστασίων προωθώντας τα προϊόντα αμερικανικής κατασκευής.

Συμμετέχοντας στην απεργία για έξι εβδομάδες, οι συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι της Τζένεραλ Μότορς αξίωναν αυξήσεις μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας των συμβασιούχων, μετά την ιστορική «διάσωση» του ομίλου που κήρυξε πτώχευση το 2009 από την κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα.

Η απεργία παρέλυσε επίσης τα εργοστάσιο στον Καναδά και στο Μεξικό της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από τις μάρκες Chevrolet, Cadillac, GMC και Buick, όπως και τους προμηθευτές της.

Ο αμερικανικός όμιλος Lear Corporation, που προμηθεύει με καθίσματα και ηλεκτρονικά την GM, προειδοποίησε την Παρασκευή ότι οι πωλήσεις του ενδέχεται να σημειώσουν πτώση κατά τουλάχιστον 8% το 2019 σε σχέση με το 2018, λόγω της απεργίας που του κόστιζε από 70 ως 75 εκατομμύρια δολάρια σε τζίρο ανά εβδομάδα που συνεχιζόταν.

Για τη Τζένεραλ Μότορς, που παράγει κανονικά 8.400 οχήματα την ημέρα στις ΗΠΑ, η αναστολή λειτουργίας των εργοστασίων συνεπαγόταν απολεσθέντα έσοδα 100 εκατομμυρίων δολαρίων καθημερινά, σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο λογαριασμός αναμένεται να γίνει γνωστός όταν δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα χρήσης τρίτου τριμήνου του ομίλου την Τρίτη.

Οι παραχωρήσεις της GM στους εργαζομένους εξάλλου ίσως καθυστερήσουν, εκτιμούν αναλυτές της αγοράς, την εφαρμογή της νέας στρατηγικής της, η οποία έχει επίκεντρο την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. Η διοίκηση της Τζένεραλ Μότορς έχει αναγγείλει ότι θα διπλασιάσει τις επενδύσεις της σε αυτά τα πεδία την προσεχή διετία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: απεργία
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

General Motors: Συνεχίζεται η πιο μακροχρόνια απεργία στην ιστορία της

Επιμένουν οι εργαζόμενοι της General Motors: Τέταρτη εβδομάδα απεργίας

SHARE: