Γιατί καθυστερεί η δρομολόγηση του βέλους στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Το "Βέλος" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
MOTIONTEAM

Τα τρένα ETR 470 που έχουν έρθει στην Ελλάδα προκειμένου να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν διαθέτουν συσκευή αμμοδιασποράς με αποτέλεσμα να φρενάρει η έναρξη της δρομολόγησής τους.

Στην… άμμο κόλλησε η έναρξη δρομολόγησης των ανακατασκευασμένων ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες τα τρένα που σταδιακά έχουν έρθει στην Ελλάδα προκειμένου να καλύψουν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ διαθέτουν όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία δεν διαθέτουν συσκευή “αμμοδιασποράς”.

Πρόκειται για μία συσκευή η οποία λειτουργεί σε πολύ ιδιαίτερες ή έκτακτες καιρικές συνθήκες. Τοποθετείται στο κάτω μέρος του τρένου και ελευθερώνεται προκειμένου το τρένο να μπορεί να κινηθεί κυρίως σε συνθήκες παγετού ή έντονης χιονόπτωσης.

Η απουσία αυτής της συσκευής προς το παρόν φρενάρει την έναρξη της δρομολόγησης των τρένων καθώς είναι απαίτηση των εθνικών προδιαγραφών. Μάλιστα όπως αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές, δεν υπάρχει και κάποια ελαστικότητα στην εφαρμογή της, δηλαδή το τρένο πρέπει υποχρεωτικά να την διαθέτει.

Οι εθνικές προδιαγραφές έχουν θεσπιστεί και κοινοποιηθεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή.Την απαίτηση μιας τέτοιας συσκευής, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την βρίσκουμε και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Ελβετία. Τα ιταλικά τρένα δεν την διαθέτουν καθώς δεν υπάρχει στον κατάλογο των εθνικών προδιαγραφών της γειτονικής χώρας.

Πώς κόλλησε η πιστοποίηση

Για να μπορέσει κάθε τρένο να ξεκινήσει δρομολόγια στο εθνικό δίκτυο, καταθέτει αίτηση πιστοποίησης στην ΡΑΣ. Η αίτηση γίνεται μέσω ενός one stop shop. Στην περίπτωση των ETR 470, η Trenitalia (ως η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) κατέθεσε την σχετική αίτηση στις 30 Απριλίου.

Στον έλεγχο των απαιτήσεων και των συμμορφώσεων με τους εθνικούς κανόνες διαπιστώθηκε η έλλειψη της συγκεκριμένης συσκευής, οπότε και ενημερώθηκε αρμοδίως από την ΡΑΣ.H Trenitalia, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει κάνει αίτηση παρέκκλισης προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (ως ο αρμόδιος πολιτικός προϊστάμενος), Κώστα Καραμανλή, δηλαδή να δοθεί η πιστοποίηση και άδεια κυκλοφορίας παρά την έλλειψη καθώς υπάρχουν άλλα συστήματα που λειτουργούν αντί της συσκευής αυτής.

Η ΡΑΣ έχει δώσει παράταση  έως τα μέσα Νοεμβρίου, όπως προβλέπει ο σχετικός κανονισμός, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να εντάξει στον φάκελό της είτε κάποιο αίτημα εξαίρεσης (από την υποχρέωση διάθεσης της συσκευής αμμοδιασποράς) είτε τα σχετικά έγγραφα που θα πιστοποιούν την έναρξη των εργασιών εγκατάστασης του συγκεκριμένου συστήματος.

Σε περίπτωση που θα χρειαστεί τοποθέτηση της συσκευής αμμοδιασποράς θα χρειαστεί νέα μελέτη καθώς θα υπάρξει αλλαγή του κέντρου βάρους του κάθε βαγονιού λόγω της τοποθέτηση τους. Αυτό σημαίνει μία χρονική καθυστέρηση και αύξηση του κόστους.

Στόλος τριών τρένων

Την ίδια στιγμή στα τρία έφτασαν τα ETR 470 καθώς ακόμα ένα τρένο αφίχθη στη χώρα. Με τα τρία τρένα θα μπορούσε να ξεκινήσει η δρομολόγηση τους στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Τα δύο τρένα θα δρομολογηθούν με αφετηρία στην κάθε πόλη και το τρίτο θα  λειτουργεί ως αναπληρωματικό. Μέχρι το τέλος του έτους αναμενόταν ο στόλος των τρένων να φτάσει τα πέντε. Ωστόσο το μπλοκάρισμα λόγω του μηχανήματος αμμοδιασποράς, κάνει αμφίβολο το πότε τελικά θα έρθουν τα υπόλοιπα δύο τρένα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τραινοσε
SHARE:

24Media Network