Όλοι φοράμε Zara και ίσως υπάρχει λόγος γι’ αυτό

Διαβάζεται σε 2'
Zara
Zara iStock

Αύξηση πωλήσεων για το γκρουπ κατά 26% το 2022. Πως η μείωση περιθωρίων κέρδους των αλυσίδων του ομίλου οδήγησαν σε αύξηση μεριδίου αγοράς.

Το 2022 όλοι προσπαθούσαμε να ξεφύγουμε από την πανδημία και από την ασυγκράτητη ακρίβεια, τάσεις που δεν υποχώρησαν ούτε το 2023. Η κατανάλωση ανάμεσα σ’αυτές τις αντίρροπες δυνάμεις προσπάθησε να βρει το δρόμο της και να ικανοποιήσει τις ανάγκες της, όπως μπορούσε.

Από τα μεγέθη που δημοσιεύονται επισήμως προκύπτει πως σειρά επιχειρήσεων με ισχυρό brand αλλά και λελογισμένη διαχείριση του κέρδους κερδίζουν θεαματικά μερίδια αγοράς στην Ελλάδα, διατηρώντας τα σκήπτρα που διέθεταν ακόμη και σε ανέφελους καιρούς. Μια εξ αυτών, είναι η ΙΤΧ Ελλάς, που για πολλούς είναι άγνωστη ως οικονομική οντότητα, αλλά αποτελεί την θυγατρική του γκρούπ Zara (Inditex) στη χώρα.

Πέρυσι, κατάφερε να δημιουργήσει πωλήσεις αυξημένες κατά 26%, χωρίς μάλιστα να υπολογίζεται ο online τζίρος, φθάνοντας τα 614,814 εκατ. ευρώ τζίρου στη χρήση 01.02.2022-31.01.2023 (έναντι των 457,493 εκατ. ευρώ της πρώτης ενοποιημένης χρήσης του 2021) που παρήγαγαν οι αλυσίδες Zara, Massimo Dutti, ZaraHome, Bershka, Pull&Bear, Oysho, Stradivarious, με αθροιστικό δίκτυο 148 καταστημάτων.

Η παραπάνω αύξηση πωλήσεων προφανώς αποτυπώνει την επαναφορά της κανονικότητας του λιανεμπορίου μετά την πανδημία, αλλά και την πληθωριστική αύξηση στον τζίρο της ελληνικής θυγατρικής, καθώς η Inditex έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας.

Η ελληνική θυγατρική ωστόσο υπέστη και η ίδια την πίεση του κόστους ενέργειας, μισθοδοσίας και εν γένει λειτουργίας εμφανίζοντας σημαντική συρρίκνωση περιθωρίων κέρδους. Ειδικότερα, τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν στα 75,591 από 80,491 εκατ. ευρώ το 2021, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 27,455 εκατ. ευρώ από 29,536 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 21,021 εκατ. ευρώ από 21,110 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Ενδεικτικά το περιθώριο μικτού κέρδους μειώθηκε στο 39% το 2022 από 43% το 2021 ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 3% το 2022 έναντι 5% το 2021.

Σημειώνεται πως ο όμιλος ολοκληρώνοντας τη χρήση του τον Ιανουάριο κάθε χρονιάς, ενσωματώνει και την εκπτωτική περίοδο, ωστόσο η συγκρίσιμη βάση 2021 έναντι του 2022 αποδεικνύει πως απορρόφησε σημαντικό μέρος των πληθωριστικών πιέσεων.

Σημειώνεται τέλος πως ο όμιλος αύξησε το απασχολούμενο προσωπικό του την περασμένη χρήση – χωρίς μεγάλα openings, τα οποία αναμένονται στη χρήση του 2024 με τουλάχιστον δύο νέα flagship stores- μισθοδοτώντας 3.911 άτομα στην Ελλάδα έναντι 3.150 το 2021.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα