Μετά την Αθήνα, σειρά πήρε η Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ανήγγειλε την προκήρυξη του διεθνή διαγωνισμού, επισημαίνοντας ότι «στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου.»
Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.
Ο σχεδιασμός της ΓΑΙΑΟΣΕ και του Υπουργείου, περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες Σιδηροδρομικές Υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω του Αξονα 10 με τη Σερβία και τη π.ΓΔΜ, αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση.
Καταλήγοντας, ο υπουργός ανέφερε ότι «οι υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη.»
Ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ για το έργο με τίτλο: «Διεθνής Διαγωνισμός με ανταγωνιστικό διάλογο για την Ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση Εμπορευματικού Κέντρου στον Χώρο του Πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη», θα πραγματοποιηθεί με ταχύτατες διαδικασίες, σε δύο στάδια που είναι τα εξής:
Το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες: