Επιστροφή στο γραφείο: Πώς θα αντιμετωπίσουμε τη μεθεόρτια μελαγχολία

Νέος επιχειρηματίας που σκέφτεται τρόπους επιτυχίας.

Ποια είναι τα βήματα που προτείνει το Harvard Business Review για να μη γυρίσουμε στη δουλειά με "βαριά καρδιά".

Η εορταστική περίοδος και οι χριστουγεννιάτικες διακοπές αποτελούν παρελθόν. Για τους περισσότερους σήμερα είναι η πρώτη μέρα δουλειάς για το 2020 και ως τέτοια πάντα φαίνεται να γυρνάμε στην εργασία με «βαριά καρδιά». Η μεθεόρτια μελαγχολία είναι κάτι ιδιαίτερα συνηθισμένο ειδικά, όταν έχουμε περάσει διασκεδαστικά και ξεκούραστα. Το περιοδικό Harvard Business Review μας προτείνει μερικά ουσιαστικά βήματα προκειμένου να ξεπεράσουμε τη μελαγχολία αυτή.

Εστιάζουμε στο μέλλον

Είναι σύνηθες την Πρωτοχρονιά να κοιτάζουμε πίσω στο χρόνο που έφυγε. Η έρευνα έχει δείξει ότι όσο πιο μακριά είστε από οτιδήποτε στο χρόνο, το χώρο ή κοινωνικά, τόσο πιο αφηρημένα σκέφτεστε. Η απομάκρυνση από το γραφείο και η ανασκόπηση ολόκληρου του έτους που έφυγε οδηγεί στο να σκεφτείτε τη συμβολή σας και όχι μόνο τα καθήκοντα που εκτελέσατε.

Αυτό είναι φυσικό και υγιές. Εξάλλου, η συμβολή δεν έγκειται μόνο στα χιλιάδες mails που στείλατε, αλλά στις σχέσεις που καλλιεργήθηκαν, τα project που είχατε στην ευθύνη σας και τις συνεργασίες που συνεχίσατε ως αποτέλεσμα αυτών των μηνυμάτων. Όμως ενώ πιθανόν αισθάνεστε υπερήφανοι για κάποια πράγματα που επιτύχατε, μπορεί επίσης να σκεφτείτε και κάποιες από τις αποτυχίες σας. Αυτές συχνά έχουν επίδραση στις υποσχέσεις και τους στόχους που βάζετε για το νέο έτος.

Παρατηρώντας λοιπόν τις όποιες αποτυχίες του περασμένου έτους μπορεί να καταλήξετε σε έναν κύκλο σκέψεων για το τι θα μπορούσατε να είχατε κάνει διαφορετικά στο παρελθόν. Αυτό το πισωγύρισμα είναι που μπορεί στην πραγματικότητα να ενισχύσει τα συναισθήματα της μελαγχολίας και του άγχους και να επηρεάσει αρνητικά τα κίνητρα για να επιστρέψετε με περισσότερη αισιοδοξία στη δουλειά.

Όταν επιστρέφετε στη δουλειά, είναι σημαντικό να αρχίσετε να προσβλέπετε στο νέο έτος και όχι στο παρελθόν. Αντιμετωπίστε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε ως νέες προκλήσεις και ως πηγή ενέργειας και όχι ως αντίβαρο για πράγματα που δεν έγιναν πέρυσι. Εστιάζοντας στο μέλλον - και βλέποντας νέες ευκαιρίες επιτυχίας - μπορεί να σας βοηθήσει να αντλήσετε την ενέργεια για να ξεκινήσετε.

Βάλτε συγκεκριμένους στόχους

Οι σκέψεις σας για το προηγούμενο έτος μπορεί επίσης να σας οδηγήσουν στη δέσμευση να κάνετε αλλαγές. Αυτό είναι καλό, αλλά δεν θα πρέπει οι δεσμεύσεις σας να είναι αφηρημένες και γενικές, όπως "να είστε πιο παραγωγικοί", "να βρείτε νέα δουλειά" ή "να γίνετε καλύτερος manager".

Στην πραγματικότητα, αυτοί οι αφηρημένοι στόχοι μπορεί να ατονήσουν γρήγορα. Είναι απλά πάρα πολύ μεγάλοι για να φανεί γρήγορα η πρόοδος για την επίτευξή τους. Αντ’ αυτού, μετατρέψτε το στόχο σας σε συγκεκριμένες ενέργειες που, όταν προστεθούν, οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό το είδος του συγκεκριμένου σχεδίου ονομάζεται «πρόθεση εφαρμογής». Απαιτεί να επιμερίσετε το γενικό στόχο σε ενέργειες που μπορούν να τοποθετηθούν σε μια χρονική σειρά.

Διπλό όφελος

Πρώτον, απαιτεί να σκεφτείτε τι πρέπει πραγματικά να γίνει για να επιτευχθεί ο στόχος. Μπορεί να ανακαλύψετε ότι δεν γνωρίζετε όλα τα βήματα ή ότι κάποια από τα βήματα είναι αυτά, περιλαμβάνουν δεξιότητες που χρειάζεστε να μάθετε. Σε αυτή την περίπτωση, ίσως θελήσετε να βρείτε έναν μέντορα που μπορεί να σας βοηθήσει.

Δεύτερον, βρείτε τις συγκεκριμένες δυνάμεις για να αντιμετωπίσετε το πυκνό σας πρόγραμμα. Ένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι συχνά αποτυγχάνουν να επιτύχουν σημαντικούς στόχους είναι ότι δεν μπορούν να βρουν χρόνο για να κάνουν τις απαιτούμενες ενέργειες που θα οδηγήσουν στην επιτυχία. Όταν προσπαθείτε να προσθέσετε νέες ενέργειες στην ατζέντα σας, είστε αναγκασμένοι να καταλάβετε τι μπορεί να μετακινηθεί, να καθυστερήσει ή να ματαιωθεί, προκειμένου να μπείτε σε ρότα για το νέο στόχο.

Κάντε τις σωστές κοινωνικές συγκρίσεις

Μια τρίτη πιθανή πηγή μελαγχολίας μετά τις διακοπές είναι η κοινωνική σύγκριση. Πολλές φορές εκτιμούμε την επιτυχία μας σε σχέση με κάποια πρότυπα. Συχνά, το κάνουμε αυτό μέσα από τη διαδικασία κοινωνικής σύγκρισης, όπου συγκρίνουμε τον εαυτό μας με κάποιον άλλο.

Υπάρχουν δύο είδη κοινωνικών συγκρίσεων. Το πρώτο είναι η σύγκριση με κάποιον καλύτερο από εμάς σε ένα συγκεκριμένο τομέα Για παράδειγμα, με ένα φίλο από το γυμνάσιο που είχε μια πολύ καλή πρόταση ή έναν άλλο παλιό φίλο που μόλις αγόρασε το αυτοκίνητο των ονείρων μας. Αυτές οι συγκρίσεις τείνουν να σας κάνουν να αισθάνεστε άσχημα για τον εαυτό σας, επειδή δείχνουν ότι άλλοι άνθρωποι έχουν ότι δεν έχουμε, είτε πρόκειται για χρήμα, κοινωνική θέση ή για συγκεκριμένες σχέσεις.

Το δεύτερο είδος αφορά σε συγκρίσεις με κάποιον χειρότερο από εσάς. Αυτές οι συγκρίσεις γενικά σας κάνουν να αισθάνεστε καλά για τον εαυτό σας και την κατάστασή σας.

Δυστυχώς, και τα δύο είδη σύγκρισης μπορούν να αλλοτριώσουν το κίνητρό σας. Οι κοινωνικές συγκρίσεις με κάποιον «καλύτερο» μπορεί να σας φρενάρουν, καθώς μπορεί να αισθάνεστε ότι ότι άλλοι άνθρωποι που γνωρίζετε είναι πιο επιτυχημένοι, ευτυχισμένοι ή πλουσιότεροι από εσάς. Υπάρχει ο κίνδυνος να πιστέψετε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν καλύτερα από εσάς, κάτι που μπορεί να σας οδηγήσει να νιώσετε ότι θέλετε να τα παρατήσετε

. Όταν κάνετε κοινωνικές συγκρίσεις με κάποιον «χειρότερο», αισθάνεστε καλύτερα για το τι έχετε και τι έχετε επιτύχει, αλλά έτσι χάνετε το κίνητρο να συνεχίσετε για παραπάνω. Αντ’ αυτού, σας κάνει να αισθάνεστε ικανοποιημένοι με το πού βρίσκεστε και, συχνά, εφησυχάζετε.

Η ενέργεια που χρειάζεστε για να παρακινήσετε τον εαυτό σας προέρχεται από το να βρείτε τι σας δυσαρεστεί στο παρόν σαν και μαζί με την ανάπτυξη ενός σχεδίου να προσπαθήσετε αυτό που θέλετε. Δεν μπορείτε βέβαια να σταματήσετε να κάνετε κοινωνικές συγκρίσεις, αλλά μπορείτε να διαχειριστείτε σωστά αυτές τις συγκρίσεις για να σας παρακινήσουν.

Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε σύγκριση με κάποιον που κάνει λίγο καλύτερα κάτι σε σχέση με σας, αλλά η απόδοση του οποίου είναι αρκετά κοντά στη δική σας ώστε να δείτε πώς θα μπορούσατε να αναλάβετε κάποιες ενέργειες για να φτάσετε στο επίπεδό του.

Μπορείτε επίσης να κάνετε κοινωνικές συγκρίσεις με τον «προηγούμενο εαυτό σας». Ρίξτε μια ματιά στην μέχρι τώρα πορεία συνολικά. Αναγνωρίστε ότι ακόμη και αν δεν έχετε επιτύχει όλους τους στόχους σας, έχετε σημειώσει βελτίωση στην πάροδο του χρόνου. Χρησιμοποιήστε αυτή την αναγνώριση της δικής σας ανόδου για να σας ωθήσει να συνεχίσετε να εργάζεστε για να φτάσετε σε νέα επίπεδα.

Κανείς δεν θέλει να ξεκινήσει το έτος και να βρίσκεται εκτός τροχιάς ανόδου. Και όμως πολλοί από εμάς ξεκινάμε τον Ιανουάριο επικεντρωμένοι στο παρελθόν με άσχημη αίσθηση για αυτό που δεν έχουμε ακόμη επιτύχει. Με κάποιες μικρές αλλαγές στις προσδοκίες μας, μπορούμε να μπούμε σε τροχιά επιτεύξεων.

SHARE:

24Media Network