Ερευνητές ανακάλυψαν το Γουρούνι Μπάρμπι στον Ειρηνικό Ωκεανό

Διαβάζεται σε 3'
Ερευνητές ανακάλυψαν το Γουρούνι Μπάρμπι στον Ειρηνικό Ωκεανό
Ερευνητικό έργο που «έτρεχε» από το 2021 εντόπισε νέα είδη που ζουν στα 4.000 μέτρα από την επιφάνεια του νερού, στον Ειρηνικό Ωκεανό. iStock

Επιστήμονες ήλθαν αντιμέτωποι με κάποια, άγνωστα έως τώρα, εντυπωσιακά είδη στο βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Μεγάλης Βρετανίας πέρασε τις τελευταίες εβδομάδες, εξερευνώντας τον ανατολικό τροπικό Ειρηνικό Ωκεανό. Ο στόχος τους ήταν να δουν τι ζει στα 4.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Αυτή ήταν η τελευταία αποστολή του NERC SMARTEX (Seabed Mining And Resilience To EXperimental impact, εν συντομία SMARTEX) Project, έργο που άρχισε το 2021 και χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω του Συμβουλίου Έρευνας Φυσικού Περιβάλλοντος.

Ο Επικεφαλής Επιστήμονας της αποστολής, Δρ Άντριαν Γκλόβερ εξήγησε πως στον Ειρηνικό πάρχει μεγαλύτερη βιομάζα ζωής στην κορυφή ενός εκατοστού μιας δεδομένης περιοχής λάσπης στον πυθμένα της θάλασσας παρά σε ολόκληρα τα 4.000 μέτρα νερού πάνω από αυτόν.

Η περιφέρεια που είναι γνωστή ως Clarion-Clipperton Zone (CCZ) καλύπτει περιοχή αντίστοιχη του μεγαλύτερου μέρους της Αυστραλίας. Έως τώρα αγνοείτο ένα εκπληκτικό επίπεδο ζωής που ευδοκιμεί σε αυτά τα βάθη.

Με ρομποτικά ελεγχόμενο υποβρύχιο, εντοπίστηκαν διάφορα εντυπωσιακά που ζουν επί πιθανώς εκατοντάδες χρόνια στα βάθη του Ειρηνικού Ωκεανού.

Ένα είναι το αγγούρι της θάλασσας που ονομάστηκε Barbie-piglet. Δηλαδή, Μπάρμπι χοιρίδιο. Ο λόγος γίνεται ξεκάθαρος, μόλις δείτε τη φωτογραφία.

Το Βarbie-piglet ζει στα βάθη του Ειρηνικού Ωκεανού εδώ και εκατομμύρια χρόνια. SMARTEX Project

Ιδού κάποιες από τις άλλες ανακαλύψεις. Όλες θα τις βρείτε στην ιστοσελίδα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Μεγάλης Βρετανίας.

Παρά την ακραία πίεση, υπάρχουν μερικά σπονδυλωτά που μπορούν να επιβιώσουν στα βάθη, όπως αυτό το ψάρι rattail. SMARTEX Project