Το ‘Anchor Church’ αναγνωρίστηκε ως οικία εξόριστου βασιλιά του 9ου αιώνα

Η σπηλιά Anchor, στο Derbyshire, του Ηνωμένου Βασιλείου @2021 Shutterstock

Μια από τις σπηλιές στη περιοχή του Derbyshire, της Αγγλίας, σύμφωνα με έρευνες αρχαιολόγων, ήταν οικία ενός εξορισμένου βασιλιά.

Το σπήλαιο ‘Anchor Church’, στο Derbyshire, αποτελεί ένας από τους παλαιότερους εσωτερικούς χώρους που παρέμειναν ακέραιοι, στη περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου. Αρχαιολόγοι είναι πεπεισμένοι πλέον, πως η σπηλιά αποτελούσε πολλά χρόνια πίσω, οικία ενός εξόριστου αγγλοσαξονικού βασιλιά.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πιθανότατα να έζησε εκεί ο βασιλιάς Eardwulf της Northumbria, ο οποίος είχε εξοριστεί μετά τη βασιλεία του.

Το έργο που έχει αναλάβει, η αρχαιολογική ομάδα με αρχηγό τον Edmund Simons, εξετάζει περίπου 170 τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένου και της σπηλιάς ‘Anchor Church’. Η ίδια εχει καταχωρηθεί ως ένα φυσικό σπήλαιο του 18ου αιώνα αλλά σύμφωνα με τον αναλυτή της, δεν γίνεται να αποτελεί φυσική σπηλιά.

Όπως είπε, σύμφωνα με τον Guardian, “δεν μπορώ να φανταστώ φυσική διαδικασία που να δημιουργεί τοίχους, πόρτες και παράθυρα, πόσω μάλλον κολώνες. Τα πάντα μέσα στο σπήλαιο, όπως η στενότητα των παραθύρων για παράδειγμα, θυμίζουν την αγγλοσαξονική αρχιτεκτονική“, πρόσθεσε.

Ένας τοπικός θρύλος, λέει πως ο βασιλιάς Eardwulf έζησε εκεί ως ερημίτης, σε σπηλιές που κατασκευάστηκαν ή διευρύνθηκαν ώστε να τον στεγάσουν.

Shutterstock

Η πρόσφατη ανακάλυψη, κατά τον Simons, καθιστά το μέρος ως “πιθανώς το παλαιότερο άθικτο εσωτερικό σπίτι στο Ηνωμένο Βασίλειο”. Όπως ανέφερε “μέχρι τώρα είχαμε βρει εκκλησίες από εκείνη την εποχή, αλλά δεν είχαμε ανακαλύψει μέρη στα οποία κοιμόντουσαν, έτρωγαν ή προσεύχονταν οι άνθρωποι εκείνης της πειόδου. Εδώ πρόκειται για μια τέτοια περίπτωση και είναι αρκετά αξιοσημείωτο”.

Μάλιστα, ο ίδιος παραπονέθηκε πως οι σπηλιές δεν λαμβάνουν τη προσοχή που πρέπει από τους ιστορικούς και τους ερευνητές και ίσως αυτές να αποτελούν και τις μόνες ακέραιες οικίες, που κατάφεραν να επιβιώσουν από τη σαξονική περίοδο. Η αποστολή στην οποία συμμετέχει ο Edmund Simons, έχει εντοπίσει μέχρι στιγμής περισσότερες από 20 τοποθεσίες στα δυτικά της Αγγλίας, που θα μπορούσαν να χρονολογηθούν κοντά στο 5ο αιώνα.

shutterstock

Η ομάδα πιστεύει ότι το σπήλαιο τροποποιήθηκε τον 18ο αιώνα, όταν κατεγράφη πως ο Βαρονέτος Robert Burdett, “είχε τοποθετηθεί έτσι ώστε εκείνος και οι φίλοι του να μπορούν να γευματίσουν μέσα στα δροσερά και ρομαντικά κελιά του”. Το μέρος περιλάμβανε διευρυμένα ανοίγματα ώστε οι καλοντυμένες κυρίες να μπορούν να διασχίσουν το μέρος.

Ο Simons ηγείται της αρχαιολογικής ομάδας από το Βασιλικό Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (RAU) και της αρχαιολογίας του Wessex. Τα προαναφερθέντα συμπεράσματα τεκμηριώνονται σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Σπηλαιολογικής Εταιρείας του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις