15 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ 2022

Τα συν και τα πλην της ελληνικής τηλεόρασης το 2022.

Ελληνικές σειρές μυθοπλασίας που μας έκαναν υπερήφανους, μεταγραφές, εκπλήξεις και αποχωρήσεις σε εκπομπές, τραγικές ιστορίες που έγιναν “τροφή προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού”, ριάλιτι που απέτυχαν, συγκινητικές στιγμές που καθήλωσαν το πανελλήνιο, πρόσωπα που ενέπνευσαν μεγάλη μερίδα κόσμου και μεγάλες επιστροφές, συνθέτουν το τηλεοπτικό σκηνικό του 2022.

Λαμβάνοντας υπόψιν το περιεχόμενο της τηλεοπτικής χρονιάς που φεύγει, καταλήγουμε στο ότι μας αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα για το μέλλον της ελληνικής τηλεόρασης. Αφενός είδαμε να γίνονται πολλά βήματα προς τα εμπρός και πως έχει αρχίσει να αποκτά μία ευαισθησία ως προς τα κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν, αλλά και ως προς την ποιότητά της. Αφετέρου παρατηρήσαμε πως τα κακώς κείμενά της δεν έχουν εξαλειφθεί και συνεχίζουν να αναπαράγονται ανεξέλεγκτα, εκτός εάν υπάρξουν αντιδράσεις. Ελπίζουμε πως το 2023 θα είναι πιο κοντά στην ελληνική τηλεόραση που θέλουμε και πως η ομοφοβία, ο ρατσισμός, η αντιδεοντολογία και τα προγράμματα που υποτιμούν την νοημοσύνη του κοινού, θα έχουν ελαχιστοποιηθεί.

Ιδού τα 15 πράγματα που θα θυμόμαστε από το τηλεοπτικό 2022:

1. Η υπόθεση της Πάτρας ως φτηνό ριάλιτι

Το 2022 στιγματίστηκε από την υπόθεση θανάτου των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, η οποία συγκλόνισε το πανελλήνιο, με τους γονείς των παιδιών, Ρούλα Πισπιρίγκου και Μάνο Δασκαλάκη, να γίνονται πρωταγωνιστές του “θρίλερ”. Το κουβάρι της συνταρακτικής υπόθεσης ξεκίνησε να ξετυλίγεται λίγο – λίγο στις αρχές της χρονιάς και όσο περνούσε ο καιρός, τόσο πιο σοκαριστικές ήταν οι λεπτομέρειες που έβγαιναν στο “φως”. Σ’ αυτό, συνέβαλαν και οι απανταχού τηλεοπτικές εκπομπές (από δελτία ειδήσεων μέχρι πρωινάδικα και ψυχαγωγικά μαγκαζίνο), οι οποίες κάλυψαν την υπόθεση με έναν τρόπο, όχι και τόσο δεοντολογικό, φτάνοντας στο σημείο να την “ξεχειλώσουν” και να την μετατρέψουν σε φτηνό ριάλιτι μαζικής κατανάλωσης.

Αχρείαστα ρεπορτάζ, τηλεδίκες και συνεντεύξεις με πρόσωπα που ουδεμία σχέση είχαν με την υπόθεση στήθηκαν σε ζωντανή μετάδοση στον βωμό της τηλεθέασης, την ίδια στιγμή που η κοινή γνώμη παρακολουθούσε με μανία τις εξελίξεις σαν να πρόκειται για true crime σειρά του Netflix. Δημοσιογράφοι και παρουσιαστές επιδόθηκαν σε ένα κυνήγι του ποιος θα βγάλει προς τα έξω τις πιο ανατριχιαστικές λεπτομέρειες της υπόθεσης, ενώ ιατροδικαστές, δικηγόροι και ψυχολόγοι είχαν μία μόνιμη θέση στα πάνελ, καθημερινά, είτε δίνοντας πληροφορίες, είτε αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια, είτε εκφράζοντας απλώς τη γνώμη τους – ακόμη κι αν δεν εμπλέκονταν νομικά ή ιατρικά στην υπόθεση. Η δημοσιογραφική κάλυψη και ενημέρωση κατάντησε τηλεοπτικό σόου, στο οποίο είχαμε μέχρι και ολόγραμμα ενός νεκρού παιδιού.

2. “Ράδιο Αρβύλα” χωρίς Στάθη Παναγιωτόπουλο

Πέρυσι, τέτοιες μέρες, λίγο προτού εκπνεύσει το 2021, είχε “σκάσει” η υπόθεση του revenge porn με πρωταγωνιστή τον Στάθη Παναγιωτόπουλο από τους “Ράδιο Αρβύλα”, ο οποίος κατηγορείται ότι δημοσίευσε βίντεο και φωτογραφίες πρώην συντρόφου του σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου, χωρίς τη συγκατάθεσή της. Ο Αντώνης Κανάκης είχε ανακοινώσει την απομάκρυνσή του από την εκπομπή, με την σύμφωνη γνώμη του ΑΝΤ1, ενώ οι “Ράδιο Αρβύλα” έριξαν πρόωρα αυλαία λίγες μέρες μετά, χωρίς να ολοκληρώσουν τον αριθμό επεισοδίων που ήταν προγραμματισμένα. Στις 10 Ιανουαρίου του 2022, οι Αντώνης Κανάκης, Γιάννης Σερβετάς και Χρήστος Κιούσης επέστρεψαν για ένα νέο ξεκίνημα, χωρίς τον Στάθη Παναγιωτόπουλο, με την τέταρτη θέση της παρέας να παραμένει κενή. Οι συντελεστές βρήκαν ένα τρόπο να κάνουν αστεία με τον αριθμό 3, αποφεύγοντας να θίξουν ξανά το θέμα.

3. Η Ιωάννα Παλιοσπύρου έβγαλε την μάσκα

Δύο χρόνια μετά από την επίθεση με βιτριόλι που δέχτηκε τον Μάιο του 2020, η Ιωάννα Παλιοσπύρου έβγαλε την ειδική μάσκα και αποκάλυψε για πρώτη φορά το πρόσωπό της χωρίς αυτήν. Σε μια μεγάλη συνέντευξη στην εκπομπή “Πρωταγωνιστές” του Σταύρου Θεοδωράκη στον Alpha, η γυναίκα που έγινε σύμβολο δύναμης ψυχής, επέστρεψε στο σημείο του εγκλήματος, μίλησε για το τραυματικό γεγονός της επίθεσης, μοιράστηκε τα συναισθήματά της, αναφέρθηκε στις πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις στις οποίες υποβλήθηκε και, τελικά, ξανασυστήθηκε στον κόσμο, δείχνοντας το πρόσωπό της.

“Δεν ήθελα να δω το πρόσωπό μου. Απέφευγα να δω και τα χέρια μου. Στην τουαλέτα του νοσοκομείου είχα καθρέφτη και ήταν καλυμμένος για να μην δω τον εαυτό μου. Είχα την επιλογή, αλλά δεν τολμούσα. Ήρθε η ώρα που ήρθε ο γιατρός και μου έβαλε μέικ-απ και μου έδωσε ένα μικρό καθρέφτη. Κοιτάζω τον εαυτό μου για τρία δευτερόλεπτά, κρατάω την αναπνοή μου και λέω ΟΚ. Είδα τα μάτια μου, το ένα ήταν πολύ άσχημα, τα χείλη μου τραβηγμένα, δεν πίεσα τον εαυτό που πάρα πολύ”, ανέφερε κατά τη διάρκεια της εκπομπής και πρόσθεσε: Ξυπνούσα και έβλεπα το πρόσωπό μου και έλεγα όχι πάλι αυτός ο εφιάλτης”.

4. Ο Μάρκος Σεφερλής και τα αστεία για βιαστές

Το 2022 ο Μάρκος Σεφερλής επέστρεψε στην τηλεόραση με τη σειρά “Super Mammy”, στην οποία έβαλε όλη του την “τέχνη”, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Πριν από την πρεμιέρα, υπήρχε προβληματισμός από μερίδα του κοινού για το περιεχόμενο και την ποιότητα της σειράς, αφού ο Μάρκος Σεφερλής είχε προετοιμάσει το έδαφος, αποκαλύπτοντας πως θα υποδύεται την “Χαρίκλεια”, μια Ελληνίδα μάνα με όλα της τα στερεότυπα. Το πρώτο επεισόδιο επιβεβαίωσε το πιο δυσοίωνο σενάριο, καθώς αναπαράχθηκαν όλα τα ομοφοβικά και σεξιστικά στερεότυπα για τα οποία μέρα – νύχτα δίνουμε αγώνες προκειμένου να εξαλειφθούν.

Ο Μάρκος Σεφερλής στη σειρά "Super Mammy" ΑΝΤ1

Οι ομοφυλόφιλοι παρουσιάστηκαν για άλλη μια φορά ως καρικατούρες για να “γελάσει” το κοινό, οι γυναίκες αντικειμενοποιήθηκαν και εργαλειοποιήθηκαν, οι βιαστές και οι επιδειξίες εμφανίστηκαν ως άνδρες τους οποίους οι γυναίκες ποθούν. Το “χιούμορ” του Μάρκου Σεφερλή είναι γνωστό εδώ και χρόνια, ωστόσο, είχαμε την ελπίδα πως στην Ελλάδα του 2022 (και τώρα του 2023), προϊόντα με “αστεία” για βιασμούς και γυναίκες που κάνουν σεξ ούσες μεθυσμένες, δεν θα είχαν θέση στην τηλεόραση, δεδομένων, μάλιστα, των αποκαλύψεων που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια με το #MeToo και τα αυξανόμενα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, βιασμών και γυναικοκτονιών.

5. Τέλος για το “Στην υγειά μας”, 17 χρόνια μετά

Μετά από 17 ολόκληρα χρόνια, γεμάτα μουσική, κέφι, τραγούδια και χορούς, η εκπομπή “Στην υγειά μας” ολοκληρώθηκε το 2022, με τον πρωταγωνιστή της, Σπύρο Παπαδόπουλο, να ανακοινώνει το τέλος μια μακράς ιστορίας. “Αγαπημένοι μου “Έλληνες απανταχού”, νομίζω ότι είναι η σωστή στιγμή το “Στην υγειά μας ρε παιδιά” να περάσει στην ιστορία. Ελπίζω, όχι και στη λήθη!”, έγραψε χαρακτηριστικά ο γνωστός ηθοποιός – παρουσιαστής. Η πρώτη εκπομπή προβλήθηκε στις 23 Οκτωβρίου 2004, στην NET και ήταν αφιερωμένη στον Μάνο Ελευθερίου. Το πρόγραμμα “μετακόμισε” για ένα διάστημα στον Alpha και έπειτα στον ΣΚΑΙ, όπου προβαλλόταν μέχρι και το τέλος του.

Στα 17 αυτά χρόνια τιμήθηκαν αγαπημένοι καλλιτέχνες και δημιουργοί, αλλά και το ελληνικό τραγούδι εν γένει, με το αρχείο της εκπομπής να αποτελεί πραγματικό θησαυρό. Από τη σκηνή του “Στην Υγειά μας” πέρασαν οι περισσότεροι μεγάλοι ερμηνευτές, στιχουργοί και συνθέτες της χώρας μας, αλλά και νεότεροι καλλιτέχνες που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο, ενώ ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της θρυλικής εκπομπής, ήταν οι διαφορετικές εκτελέσεις τραγουδιών που άκουγαν οι τηλεθεατές. Όλα αυτά τα χρόνια σημείωσε πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης, ενώ ο Σπύρος Παπαδόπουλος είχε συνδέσει το όνομά του με το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

6. Το δυνατό come-back του Χριστόφορου Παπακαλιάτη

Είναι αδιαμφισβήτητο πως η μυθοπλασία “άνθισε” στην ελληνική τηλεόραση το 2022, με τις σειρές να είναι δεκάδες, ωστόσο, μία ήταν εκείνη που αποτέλεσε την μεγάλη είδηση της χρονιάς: το “Maestro” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Η πολύχρονη αποχή του από την TV και η μοναδικότητα των έργων του, που ακολουθούν ένα πολύ συγκεκριμένο, προσωπικό καλλιτεχνικό ύφος, είχαν δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες στους τηλεθεατές, με τη σειρά να αποδεικνύεται, τελικά, αντάξια αυτών. Το “Maestro”, το οποίο κατάφερε να φτάσει μέχρι το Netflix (είναι η πρώτη ελληνική σειρά που στριμάρει σε παγκόσμια πλατφόρμα), αποθεώθηκε από το κοινό, και όχι άδικα, λόγω ενός συνδυασμού θετικών στοιχείων.

Πρόκειται για μία σειρά κινηματογραφικής αισθητικής και πολύ υψηλής ποιότητας σε διάφορους τομείς, με ωραία φωτογραφία, μαγευτικά πλάνα από τους Παξούς, κοινωνική ευαισθησία, εύστοχη σκηνοθεσία και σασπνές, όσον αφορά την εξέλιξη του σεναρίου. Ο δημιουργός συμπορεύεται με την εποχή του σε όλους τους άξονες: είναι η πρώτη ελληνική τηλεοπτική σειρά στην οποία βλέπουμε την πανδημία να είναι παρούσα, προβάλλονται οι “αόρατες” ασθένειες (διαβήτης, αυτοάνοσα, ψυχοσωματικά), ενώ καταπιάνεται με κοινωνικά ζητήματα και προβλήματα που μας απασχολούν καθημερινά, όπως είναι η ενδοοικογενειακή βία, ο ρατσισμός, η ομοφοβία, αλλά και οι παθογένειες της “αγίας ελληνικής οικογένειας”, την οποία και αποδομεί με χειρουργική ακρίβεια.

Όσον αφορά το καστ του “Maestro”, αυτό είναι αριστουργηματικό, αφού αποτελείται εξίσου από καταξιωμένους ηθοποιούς, οι οποίοι έχουν αποδείξει εδώ και χρόνια το τεράστιο ταλέντο τους, αλλά και από νεότερους ηθοποιούς, φρέσκα πρόσωπα που δεν έχουν “καεί” στην τηλεόραση. Στους εξαιρετικούς ηθοποιούς προστίθεται και η αγαπημένη Χαρούλα Αλεξίου, στην πρώτη της τηλεοπτική συμμετοχή, η οποία αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επιτυχημένη. Τέλος, όλα τα παραπάνω “δένουν” με τις εξαιρετικές μουσικές επιλογές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, οι οποίες “ντύνουν” μοναδικά τις σκηνές, συμβάλλοντας στο άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα του “Maestro”.

7. Ο “Σασμός” συνέχισε ακάθεκτος την επιτυχία του

Η δραματική σειρά του Alpha που μας ταξιδεύει στην Κρήτη και την κουλτούρα της, ο “Σασμός”, προβλήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2022 και κατάφερε να διατηρήσει τόσο το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού, όσο και τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως πρόκειται για σειρά – φαινόμενο, αφού, παρά την μεγάλη παραγωγή που είχαμε στη μυθοπλασία, η συγκεκριμένη “κράτησε” τον κόσμο της και γινόταν κάθε βράδυ trend στο Twitter. Μάλιστα, οι χρήστες που σχολίαζαν ανελλιπώς τα επεισόδια, μοιάζουν πια σαν μια μεγάλη οικογένεια που συζητά τις εξελίξεις, ανταλλάζει απόψεις, μοιράζεται τα ίδια συναισθήματα για τους χαρακτήρες. Και η αλήθεια είναι πως λίγες σειρές το κατάφεραν αυτό την χρονιά που πέρασε, αλλά και γενικότερα τα τελευταία έτη.

8. Η αναβάθμιση της ΕΡΤ και η απογείωση του ERTFLIX

Το 2022 η ΕΡΤ επένδυσε σε σημαντικό βαθμό στη μυθοπλασία, κάτι που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο, το απογείωσε. Εκτός από τις σειρές που συνεχίστηκαν, επέστρεψε με τέσσερις καινούργιες σειρές, οι οποίες “κάλυψαν” μια γκάμα ειδών: αστυνομικές, εποχής, κωμωδίες. Οι δύο εξ αυτών που κατάφεραν να “αιχμαλωτίσουν” το τηλεοπτικό κοινό ήταν το “Κάνε ότι κοιμάσαι” και “Τα Νούμερα”. Η μεν καθήλωσε τους τηλεθεατές από το πρώτο κιόλας επεισόδιο, τόσο με το μυστήριο του σεναρίου όσο και με τα σύγχρονα ζητήματα που θίγει, όπως το bullying ή το revenge porn. Η δε ήταν μια σειρά που αποτέλεσε ανατρεπτική επιλογή για την ΕΡΤ, αφού η σουρεαλιστική, μουσική κωμωδία του Φοίβου Δεληβοριά ήταν μια πρωτότυπη και υβριδική μορφή προγράμματος, το οποίο απευθυνόταν σε ένα συγκεκριμένο κοινό – και, τελικά, ένα “στοίχημα” που κερδήθηκε.

Η επιτυχία των σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ μπορεί να μην φάνηκε στα νούμερα τηλεθέασης της Nielsen, ωστόσο, αποτυπώθηκε σε αυτά του ERTFLIX, της ψηφιακής πλατφόρμας του καναλιού. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητά του, το ERTFLIX μετρά 2 εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 κάθε μέρα, ενώ μόνο τον Οκτώβριο του 2022 δέχθηκε 9,7 εκατομμύρια επισκέψεις. Μάλιστα, από τα καταγεγραμμένα ποσοστά, αποδεικνύεται πως το ERTFLIX υπερδιπλασιάζει την πραγματική τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ.

9. Η μεταγραφή της Φαίης Σκορδά στον ΣΚΑΙ

Η μεταγραφή της Φαίης Σκορδά στον ΣΚΑΙ, έπειτα από 9 χρόνια στον ΑΝΤ1, αποτέλεσε την πιο πολυσυζητημένη της χρονιάς. Η γνωστή παρουσιάστρια, που την προηγούμενη σεζόν συμπαρουσίαζε “Το Πρωινό” με τον πρώην σύζυγό της, Γιώργο Λιάγκα, ανέλαβε την ψυχαγωγική εκπομπή “Πρωινό μου” στο κανάλι του Φαλήρου, έχοντας στο πάνελ της μια νεοσύστατη ομάδα. Η αλλαγή αυτή υπήρξε μεγάλη πρόκληση για την ίδια, η οποία είχε δηλώσει σχετικά με την απόφασή της ότι ήθελε να επιστρέψει στο αμιγώς ψυχαγωγικό κομμάτι, σε αυτό που ξέρει καλά να κάνει τόσα χρόνια, σε αυτό που την κάνει χαρούμενη και που την γεμίζει, εφόσον η προηγούμενη εκπομπή της είχε πλέον αρκετά στοιχεία δημοσιογραφικού – ρεπορταζιακού χαρακτήρα. Το κοινό της, πάντως, αποδείχτηκε πιστό και την δικαίωσε.

Αξίζει να σημειωθεί, πως η Ιωάννα Μαλέσκου (που μέχρι την προηγούμενη σεζόν είχε την πρωινή ζώνη) έμεινε εκτός σταθμού, αλλά και εκτός τηλεοπτικού τοπίου.

10. Η σύντομη παρουσία της Δούκισσας Νομικού στο “Πρωινό”

Η μεταγραφή της Φαίης Σκορδά άφησε κενή τη θέση στο πλάι του Γιώργου Λιάγκα, με την Δούκισσα Νομικού να την αντικαθιστά στο “Πρωινό” του ΑΝΤ1. Η εμφάνισή της στην εκπομπή δεν κράτησε για πολύ, αφού μόλις δύο εβδομάδες μετά από την πρεμιέρα, ξεκίνησαν οι φήμες για αποχώρησή της, οι οποίες “πυροδοτήθηκαν” από διάφορα παράξενα σκηνικά. Τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ, πάντως, ανέφεραν πως η Δούκισσα Νομικού αισθανόταν παραγκωνισμένη και ανεπιθύμητη στην εκπομπή. Τελικά, μερικά 24ωρα αργότερα, ήρθε η επίσημη ανακοίνωση από τον ΑΝΤ1, ο οποίος επιβεβαίωσε την αποχώρησή της σημειώνοντας πως “κατά τη διάρκεια της συνεργασίας, υπήρξαν διαφωνίες σε θέματα που δεν θα επέτρεπαν την ομαλή λειτουργία της εκπομπής”, ενώ η ίδια ανέφερε σε ανάρτησή της πως ήταν δική της η απόφαση.

Λίγες μέρες αργότερα, την θέση της Δούκισσας Νομικού πήρε η γνωστή ηθοποιός Μαρία Κορινθίου.

11. Η απάντηση του Γιώργου Καπουτζίδη στη Eurovision

Μια “γροθιά” στην ομοφοβία έδωσε ο Γιώργος Καπουτζίδης κατά τη διάρκεια του σχολιασμού του τελικού της Eurovision 2022, ο οποίος μεταδιδόταν από την ΕΡΤ. Καθώς ο γνωστός σεναριογράφος και ηθοποιός μιλούσε για την εμφάνιση της Σουηδίας και έκανε διάλογο με τη συνάδελφό του Μαρία Κοζάκου, αποφάσισε να μοιραστεί ζωντανά, με όλη την Ελλάδα, το ομοφοβικό σχόλιο που δέχτηκε και την – αποστομωτική – απάντηση που έδωσε. Την Πέμπτη που σχολίαζα τη Σουηδία, κάποιος μου έγραψε ότι είμαι κακιά αδερφή. Που αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή. Κι όμορφη κι έξυπνη και πετυχημένη. Και μη σοκάρεστε, μη σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε. Και να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε ποτέ”, ανέφερε ο Γιώργος Καπουτζίδης, στέλνοντας το μήνυμα πως πρέπει να τελειώσει πια η ρητορική μίσους, η ομοφοβία και ο ρατσισμός.

“Θα ήταν λίγο περίεργο κι υποκριτικό να μην κάνουμε κάποιο σχόλιο (για την ομοφοβική επίθεση), απλά και μόνο επειδή αυτό εκφράστηκε με λέξεις του παρουσιαστή ή της παρουσιάστριας. Το είχαμε συζητήσει πριν… Είναι σαν να ανοίξαμε ανοιχτές θύρες. Δεν είμαστε πια στη φάση “ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει, αρκεί να μην με ενοχλεί”, είμαστε ένα βήμα πιο μπροστά, κάτι καλό γίνεται, αλλά η τηλεόραση είναι λίγο συντηρητική”, ανέφερε λίγες μέρες μετά σε συνέντευξή της η Μαρία Κοζάκου, σχετικά με το περιστατικό.

12. Το GNTM, το diversity και η Σοφία Χατζηπαντελή

Το GNTM επέστρεψε για 5η συνεχή χρονιά, με την Βίκυ Καγιά να αναλαμβάνει ξανά τη θέση της παρουσιάστριας και κριτή, έπειτα από αποχή ενός έτους. Με το μότο “ολική επαναφορά”, το ριάλιτι μοντέλων αντικατέστησε τους προηγούμενους κριτές και coaches, με τη νέα σύσταση της ομάδας να αποτελείται από τους: Βίκυ Καγιά, Γιώργο Καράβα, Τάσο Σοφρωνίου, Mary Vitinaros, Χρήστο Μπίρμπα, ενώ guest κριτής στις οντισιόν ήταν η Σοφία Χατζηπαντελή. Παρά τις μεγάλες προσδοκίες της παραγωγής, το GNTM δεν πήγε καλά αυτή τη χρονιά, καταγράφοντας αισθητή πτώση στα νούμερα τηλεθέασης σε σχέση με τους προηγούμενους κύκλους, ενώ το κοινό φάνηκε να χάνει το ενδιαφέρον του.

Το πιο ενοχλητικό στοιχείο, όμως, αυτής της σεζόν του GNTM, ήταν η υποκρισία. Από την αρχή, οι συντελεστές του ριάλιτι “διατυμπάνιζαν” πως ζητούμενο ήταν το diversity, μία έννοια που, τελικά, δεν γνώριζαν επαρκώς οι κριτές, όπως αποδείχτηκε. Τα λόγια και οι πράξεις τους δεν συμβάδιζαν με την επιθυμία τους να “σπάσουν” τα πρότυπα ομορφιάς και να υποστηρίξουν τα μοντέλα στο να είναι ο εαυτός τους, αφού είτε τις προσέβαλλαν κάθε φορά που έφερναν αντίρρηση σε κάτι, είτε τους έκαναν κήρυγμα ότι δεν μπορούν να έχουν τη δική τους άποψη, όταν υπάρχει ο “πελάτης”. Πολλές φορές εξευτέλισαν κορίτσια, επειδή δεν προσαρμόστηκαν στους κανόνες που ίδιοι έφτιαξαν.

Από την άλλη, η Σοφία Χατζηπαντελή υπήρξε μια δυναμική παρουσία στο GNTM, έστω κι αν εμφανίστηκε μόνο σε λίγα επεισόδια, ενώ, παράλληλα, λειτούργησε ως σύμβολο και ως πρότυπο του diversity. Μπορεί τα ενωμένα φρύδια της να θεωρήθηκαν αποκρουστικά από μερίδα κόσμου, ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητη η μεγάλη καριέρα που έχει κάνει με αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό της, αλλά και η έμπνευση που έχει προσφέρει σε αρκετά νέα κορίτσια και αγόρια με το κίνημα #UnibrowMovement. Το 25χρονο μοντέλο όχι μόνο ήρθε σε σύγκρουση με τις συντηρητικές απόψεις της Βίκυς Καγιάς, αλλά πέρασε πολλά μηνύματα μέσα από τη σύντομη παρουσία της στο ριάλιτι.

13. Το πρόωρο τέλος του Love Island

Ο μεγάλος χαμένος της τηλεοπτικής αυτής χρονιάς ήταν το “Love Island”, το ριάλιτι αγάπης του ΣΚΑΙ που γυρίστηκε στην εξωτική Τενερίφη της Ισπανίας, και το οποίο οδηγήθηκε σε πρόωρο τέλος, λόγω της χαμηλής τηλεθέασής του. Το concept είχε ως εξής: γυναίκες και άνδρες κλήθηκαν να μείνουν σε μία πολυτελή βίλα και να βρουν το άλλο τους μισό, ενώ κάθε εβδομάδα όποιος/α έμενε χωρίς ζευγάρι, αποχωρούσε. Την παρουσίαση είχε αναλάβει η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, η οποία, όμως, δεν κατάφερε να “σώσει” το πρόγραμμα, παρά την εντυπωσιακή παρουσία της. Η συνταγή δεν “έδεσε” καλά, το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν πολύ χαμηλό – προφανώς τέτοια concept δεν συμβαδίζουν με τη σύγχρονη εποχή – και έτσι πραγματοποιήθηκε άρον – άρον ο τελικός, με την αυλαία να πέφτει.

14. Η επιστροφή της Ρούλας Κορομηλά στο MEGA

Το 2022 είχαμε και το μεγάλο come-back της Ρούλας Κορομηλά, η οποία επανήλθε στην βραδινή ζώνη της ελληνικής τηλεόρασης, αναλαμβάνοντας την παρουσίαση της μουσικής εκπομπής “Σπίτι με το MEGA”. Η γνωστή παρουσιάστρια έκανε μια συγκινητική έναρξη, υπό τους ήχους του διάσημου τραγουδιού “Bella Ciao”, σχολιάζοντας την επάνοδό της: “Έχω αποφασίσει να βρίσκομαι εκεί που περνάω καλά”. Επίσης, συστήθηκε εκ νέου στο κοινό, με την φράση: Είμαι η Ρούλα Κορομηλά και δηλώνω παρουσιάστρια”. Η τηλεοπτική επιστροφή της σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, ειδικά στο Twitter, όπου πολλοί χρήστες θυμήθηκαν τις εποχής του θρυλικού “Μπράβο”, πάλι στο MEGA.

15. Οι καβγάδες του Survivor και η ατάκα Βαλάντη

Από το τηλεοπτικό 2022 θα μας μείνουν οι αμέτρητοι καβγάδες των παικτών του Survivor, αλλά όχι για καλό. Το ριάλιτι επιβίωσης επιδόθηκε τη χρονιά που φεύγει σε μια συνεχή επίδειξη συγκρούσεων, τσακωμών και προσβολών μεταξύ των συμμετεχόντων, γεγονότα τα οποία τις περισσότερες φορές ξέφευγαν από τα λογικά πλαίσια. Η παραγωγή δεν προστάτευσε, όχι μόνο τους παίκτες, οι οποίοι ήταν πλήρως εκτεθειμένοι (για να μην πούμε πως έγιναν ρεζίλι), αλλά ούτε και τους τηλεθεατές από τέτοια θλιβερά θεάματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο μεγάλος καβγάς του Άρη Σοϊλέδη και του Τάκη Καραγκούνια, που σχεδόν πιάστηκαν στα χέρια, με αποτέλεσμα να παρεμβαίνει η παραγωγή.

Τέλος, σίγουρα δεν θα ξεχάσουμε την απαράδεκτη, χυδαία και απάνθρωπη ατάκα του τραγουδιστή Βαλάντη στην Ευρυδίκη Παπαδοπούλου για τον καρκίνο που πέρασε: “Δεν έγινες καλύτερος άνθρωπος τελικά. Όλα τα περνάμε για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Εσύ δεν έγινε καλύτερος άνθρωπος”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα