Δύο ταχύτητες στην εμπορική κίνηση γιορτών και εκπτώσεων

Καταναλωτές σε καταστήματα της Ερμού
Καταναλωτές σε καταστήματα της Ερμού ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/ EUROKINISSI

Μικτή εικόνα στο εγχώριο λιανεμπόριο τόσο κατά την εορταστική περίοδο όσο και κατά τις πρώτες μέρες των χειμερινών εκπτώσεων.

Η αναθέρμανση της κατανάλωσης στο δεύτερο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου κρίθηκε ως αναμενόμενη αλλά όχι ικανή να φέρει τις εμπορικές επιχειρήσεις στα επίπεδα πωλήσεων του 2019 – έτους βάσης όσον αφορά την κανονικότητα λειτουργίας- καθώς πληθωρισμός και ανησυχία για το αυξημένο κόστος ζωής ροκάνισαν το διαθέσιμο εισόδημα.

Από την άλλη, οι παράγοντες της αγοράς παρατήρησαν για μια ακόμη χρονιά τη δυναμική των μεγάλων και οργανωμένων αλυσίδων (με omnichannel παρουσία) να κερδίζουν μερίδια έναντι των μικρότερων και περιφερειακών επιχειρήσεων. Έτσι, αν μέσα στην πανδημία για λόγους εγγύτητας και ευκολίας, οι μικρότερες περιφερειακές επιχειρήσεις κέρδισαν κάποιο μερίδιο έναντι των μεγάλων, το 2022 επιβεβαιώθηκε πως η κατανάλωση επέστρεψε στους μεγάλους.

ADVERTISING

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021, ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή. Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Προκειμένου δε να προσελκύσουν καταναλωτές και στον απόηχο ενός έντονα εκτπτωτικού Νοεμβρίου, μία στις τρεις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν προσφορές και εκπτώσεις και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Η ανισότητα στις επιδόσεις αποτυπώνεται και στις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2023, όπου μία στις πέντε επιχειρήσεις (18,4%) δηλώνει αδυναμία πρόβλεψης εξαιτίας της υψηλής αβεβαιότητας και του ιδιαίτερα ρευστού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ μία στις τέσσερις (26,4%) αναμένουν επιδείνωση. Σε γενικές γραμμές πάντως οι πληροφορίες από εμπορικούς συλλόγους συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η ρευστότητα των επιχειρήσεων τονώθηκε τις τελευταίες ημέρες του 2022 και η νέα χρονιά ξεκινά με θετικό πρόσημο εξαιτίας και της εκπτωτικής περιόδου που άρχισε τη Δευτέρα.

Από την άλλη, οι πρώτες εκτιμήσεις των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων δείχνουν σημαντικό rebound πωλήσεων σε επίπεδο που προσεγγίζει ή ισοφαρίζει τις επιδόσεις του 2019 και σαφώς ξεπερνά εκείνο του 2021. Μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών (Hondos Center, Galleries de Beaute ) παρουσιάζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ ο όμιλος Αττικά Πολυκαταστήματα κατέγραψε εντυπωσιακές επιδόσεις, ξεπερνώντας την κακή εκκίνηση της περασμένης χρονιάς, με ένα καλό δ’ τρίμηνο αλλά και αυξημένες πωλήσεις το Δεκέμβριο. Ακόμη και αλυσίδες προσιτών τιμών, όπως η Jumbo προέβλεψαν σημαντική δυναμική πωλήσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα στοιχεία και τη δυναμική που παρουσιάζουν οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον κρίσιμο μήνα Δεκέμβριο, που λειτουργούν χωρίς τους περιορισμούς που σχετίζονταν με τον Covid-19, η διοίκηση της αλυσίδας εκτίμησε ότι οι πωλήσεις του Δεκεμβρίου 2022 για τον Όμιλο θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου του 2019.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς υποδέχθηκαν το 2023 με προσφορές στα ψηφιακά τους καταστήματα, οι οποίες έφτασαν το 60% τις τελευταίες ημέρες. Ενδεικτικά, με προσφορές 20%-50% άρχισε η H&M, μέχρι 50% η Zara, ενώ στα καταστήματα καλλυντικών και στα πολυκαταστήματα οι τιμές σε σημαντικό εύρος προϊόντων κινούνται μέχρι 50% χαμηλότερα, ανάλογα με το brand.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Λιανεμπόριο, εκπτώσεις, Αγορά
SHARE:

24Media Network