Καταγγελία βόμβα από τις εταιρείες διαδικτυακών παιχνιδιών – Η ευθύνη του ΥΠΟΙΚ

Καταγγελία βόμβα από τις εταιρείες διαδικτυακών παιχνιδιών – Η ευθύνη του ΥΠΟΙΚ
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας Eurokinissi

Σε μια πολύ σημαντική καταγγελία προχωρά η Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας κάνοντας λόγο για “παραθυράκια” στη διαδικασία αδειοδοτήσεων.

Η Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας αποστέλλει σήμερα επιστολή στην Επιτροπή Παιγνίων, εκφράζοντας τη διαφωνία της για δύο “παρεκκλίσεις” στη διαδικασία αδειοδότησης που προωθεί.

Η πρώτη αφορά την απόφαση της Επιτροπής να επιτρέψει να μπουν στην αγορά με μόνιμες άδειες οι δύο νέες εταιρείες, νωρίτερα χρονικά. Όπως εξηγούν, πολλές από τις εταιρείες με προσωρινές άδειες έχουν κάνει αιτήσεις από το Σεπτέμβριο, πριν τις δύο καινούργιες εταιρείες, και η αδειοδότηση των δύο νέων δεν αποτελεί ισότιμη μεταχείριση.

Το δεύτερο θέμα που θίγει είναι ότι η Επιτροπή Παιγνίων έστειλε απόφαση στο Υπουργείο Οικονομικών για να γίνει τροποποίηση του Κανονισμού και να επιτραπεί στις υποψήφιες εταιρείες να διατηρούν τους servers τους σε χώρες εκτός Ευρώπης, με αποδεκτό status GDPR. Κάτι τέτοιο δημιουργεί “παραθυράκι” αδιαφάνειας ως προς τον έλεγχο των στοιχείων των εταιρειών αυτών. Παράλληλα, ενδέχεται να δώσει “σήμα” και σε άλλους παρόχους για να πράξουν αναλόγως.

Ολόκληρη η επιστολή προς την Ε.Ε.Ε.Π. παρακάτω:

“Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Με την παρούσα επιστολή και με την ιδιότητα της εκπροσώπησης των εταιρειών διαδικτυακών παιγνίων στην Ελλάδα, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την αντίθεσή των εταιρειών της ελληνικής αγοράς στην προώθηση σημαντικών αλλαγών/εξαιρέσεων από την ΕΕΕΠ, οι οποίες στη διαδικασία της τελικής ρύθμισης της αγοράς, θεωρούμε ότι υποβαθμίζουν, εκ των πραγμάτων, το ίδιο το νέο πλαίσιο λειτουργίας της.

Συγκεκριμένα, προωθείται από την ΕΕΕΠ μια σημαντική εξαίρεση στην υποχρέωση από τον κανονισμό για την εγκατάσταση τόσο των υποψηφίων για αδειοδότηση εταιρειών αλλά και των main server τους, εντός χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Η εξαίρεση αυτή, εφόσον εγκριθεί, θα δίνει τη δυνατότητα για λήψη άδειας παροχής τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο στην Ελλάδα και σε εταιρείες με εγκατάσταση (τόσο των εταιρειών όσο και των main server τους) σε χώρες εκτός της ΕΕ και του ΕΟΧ, αρκεί οι χώρες αυτές να έχουν ενταχθεί σε καθεστώς επαρκούς (adequate) GDPR status.

Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η δυνατότητα αυτή βάλει ευθέως κατά της βασικής θεώρησης του νέου κανονιστικού πλαισίου για άμεσο έλεγχο των εταιρειών που θα λειτουργούν με άδεια από την ΕΕΕΠ, όπως επίσης βάλει και κατά του στόχου της απόλυτης διαφάνειας στην λειτουργίας τους. Ταυτόχρονα δε, προσκρούει στον πυρήνα των πολιτικών της ΕΕ για την προστασία του καταναλωτικού κοινού στον ευαίσθητο τομέα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Η βασική υποχρέωση των εταιρειών για διατήρηση των server τους εντός χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΕΟΧ, δίνει τη δυνατότητα για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο τόσο των εσόδων τους όσο και όλων των κινήσεων που πραγματοποιούνται, διασφαλίζοντας τόσο τα δημόσια έσοδα και το υπεύθυνο παιχνίδι, όσο και τον ίδιο τον υγιή ανταγωνισμό, δεδομένου ότι η εκμηδένιση της δυνατότητας φοροδιαφυγής δημιουργεί εκ των πραγμάτων ίδιους όρους για όλες τις εταιρείες που θα λειτουργούν με άδεια στην Ελλάδα.

Και βέβαια με έναν τρόπο που η προστασία των προσωπικών δεδομένων που διασφαλίζει το νέο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο, δεν θα θίγεται ούτε θα μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο.

Η χαλάρωση του βασικού αυτού όρου του κανονισμού, στην περίπτωση που υιοθετηθεί τελικά από τον Υπουργό Οικονομικών (αφού πρόκειται για αλλαγή του ισχύοντος κανονισμού), θα πρέπει να συνοδεύεται από τη ρητή πρόβλεψη για άμεση δυνατότητα ελέγχου και πρόσβασης στους main server των εταιρειών, με υπογραφή σύμβασης συνεργασίας μεταξύ της ΕΕΕΠ και της εκάστοτε ρυθμιστικής αρχής της χώρας εγκατάστασης, καθώς και από τη δυνατότητα για άμεσο, real time audit από την ΕΕΕΠ, στα ίδια πρότυπα που έχουν εφαρμόσει άλλες ευρωπαϊκές χώρες (όπως για παράδειγμα η Δανία), διαφορετικά δεν θα διασφαλίζεται η διαφάνεια και η ισονομία, πράξη που δεν μπορεί από το να μας βρίσκει αντίθετους.

Παράλληλα, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι προωθείται μία ακόμη σημαντική εξαίρεση, αυτή της έναρξης λειτουργίας νέων παρόχων στην Ελληνική αγορά πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης για τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη νόμιμα στην Ελλάδα σύμφωνα με το μεταβατικό καθεστώς, είτε απευθείας είτε ως sublicensees, και που έχουν καταθέσει φάκελο για έκδοση αδείας νόμιμα και τυπικά. Πολλές φορές δε, αρκετούς μήνες πριν από τους νέους παρόχους.

Είναι πρόδηλο ότι η δυνατότητα που προτίθεστε να δώσετε σε αυτές τις εταιρείες, να ξεκινήσουν άμεσα τη λειτουργία τους είτε εφαρμόζοντας τον νέο κανονισμό είτε τον σημερινό μεταβατικό (έχοντας όμως ως δεδομένο ότι το μεταβατικό καθεστώς που όρισε ο Νόμος 4635/2019, άρθρο 203, δεν δίνει αυτήν την δυνατότητα σε καμία άλλη εταιρεία πλην των με κάθε τρόπο νομίμως λειτουργούντων μέχρι και την ψήφιση του Νόμου) και ενώ η διαδικασία αδειοδότησης για τις εταιρείες που λειτουργούν ήδη στην Ελλάδα ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα που η ΕΕΕΠ έχει θέσει, δημιουργεί προφανείς συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Εμείς, οι εταιρείες που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα με το μεταβατικό καθεστώς, έχουμε καταθέσει εδώ και αρκετούς μήνες όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δικαιολογητικά που συνθέτουν τον φάκελο για την αδειοδότησή μας και ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα που εσείς έχετε θέσει και έχουμε αποδεχτεί, θα ενταχθούμε στο νέο καθεστώς λειτουργίας (go Live Date), την 1η Αυγούστου 2021. Η δυνατότητα σε νέους παρόχους να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους πριν από την ημερομηνία αυτή, θα δημιουργήσει μια σοβαρή εξαίρεση στην αγορά, χωρίς να γίνεται προφανές το όφελος που θα προκύψει, πέρα αυτού που αποδίδεται στις νέες εταιρείες.

Σε μια χρονική συγκυρία όπου κατόπιν των αποφασιστικών πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης επίκειται η τελική ρύθμιση της αγοράς και η έκδοση των νέων αδειών, θεωρούμε τη διαβούλευση και τη συνεργασία της ΕΕΕΠ με τις εταιρείες του κλάδου για τόσο σημαντικές αλλαγές, ως βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη και διαφανή λειτουργία του νέου κανονιστικού πλαισίου, κάτι που θεωρούμε ότι επιδιώκουμε και οι δύο πλευρές.

Στη βάση των παραπάνω θα θέλαμε τον προγραμματισμό άμεσης συνάντησης, έτσι ώστε αφενός να έχουμε την ευκαιρία να εκθέσουμε τις απόψεις μας και αφετέρου να μας αιτιολογήσετε από την πλευρά σας την σκοπιμότητα των συγκεκριμένων αλλαγών. Επιπλέον και σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε:

– τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕΕΠ σκοπεύει να ελέγξει την λειτουργία των εταιρειών που θα αδειοδοτηθούν πρόωρα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση του νόμου και των κανονισμών.

– τον τρόπο και την μέθοδο με τα οποία η ΕΕΕΠ και οι ελληνικές φορολογικές αρχές θα ελέγξουν τις εταιρείες εκείνες που θα αποκτήσουν άδεια σε χώρες εκτός ΕΕ και ΕΟΧ αλλά με adequate GDPR status.

– τη διαδικασία και το πλαίσιο με τα οποία θα επιτραπεί στις εταιρείες που θα αδειοδοτηθούν πρόωρα να προβληθούν διαφημιστικά, δεδομένου ότι η υποβολή και έγκριση ενός διαφημιστικού πλάνου διαρκεί, σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα εμπειρία και πρακτική, τουλάχιστον ένα μήνα, χρόνος που θα προσεγγίζει, αν όχι θα υπερβαίνει τον χρόνο μετάβασης από το σημερινό κανονιστικό πλαίσιο στο νέο.

Τους τελευταίους μήνες, λίγο πριν την ολοκλήρωση της αδειοδότησης, έχει γίνει ένας σημαντικός αριθμός αλλαγών τόσο στην φορολόγηση των παιχνιδιών όσο και στο κανονιστικό πλαίσιο που θα ισχύσει, αλλαγές για τις οποίες δεν προϋπήρξε κανένας διάλογος με τις εταιρείες του κλάδου μας.

Είναι αυτονόητο ότι ο αιφνιδιασμός οποιουδήποτε κλάδου της αγοράς δημιουργεί ανησυχία αλλά και αβεβαιότητα. Οι εταιρείες του κλάδου μας καλούνται να επενδύσουν σημαντικά ποσά σε κεφάλαια και ανθρώπινο δυναμικό και προφανές είναι ότι αυτές οι επενδύσεις επιθυμούμε να γίνουν σε ένα περιβάλλον σταθερότητας και ίσων όρων.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Για την Ελληνική Ένωση Εταιρειών Παιγνίων στο Διαδίκτυο”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα