Ποια οικονομική στήριξη ζητούν τα τουριστικά γραφεία

Ποια οικονομική στήριξη ζητούν τα τουριστικά γραφεία
Τουρίστριες στη Μύκονο εν μέσω πανδημίας eurokinissi

Την ανάγκη άμεσων μέτρων στήριξης για υγιή επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, εκφράζει η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, FedHATTA.

Μέτρα στήριξης των εργαζομένων στα τουριστικά γραφεία υπήρξαν, όπως συνέβη και με όλους τους εργαζόμενους. Επίσης, ορισμένα τουριστικά γραφεία υπολειτούργησαν, μέσω του προγράμματος Συν-Εργασία. Κι ακόμη, περίπου 500 τουριστικά γραφεία, από τα 4.000, έλαβαν επιστρεπτέα προκαταβολή με όριο τις 800.000 ευρώ, ενώ αναμένεται και η χώρα μας να ανακοινώσει την αύξηση της χρηματοδότησης μέσω επιστρεπτέας προκαταβολής, στα 3 εκατ. ευρώ.

Επίσης, δόθηκαν χρήματα και σε πρακτορεία που είχαν τουριστικά λεωφορεία, μέσω αποζημίωσης συγκοινωνιών.

Ωστόσο, τα τουριστικά γραφεία ζητούν πάγια υποστήριξη, σύμφωνα και με επιστολή που απέστειλε προς τα συναρμόδια Υπουργεία, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, FedHATTA.

Ουσιαστικά, επαναφέρει το αίτημά της για την οικονομική στήριξη των τουριστικών γραφείων με μη επιστρεπτέες ενισχύσεις από την Πολιτεία ανάλογες των απωλειών που έχουν υποστεί λόγω των αποτελεσμάτων της πανδημίας, που αποτελεί πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας από την αρχή της πανδημίας.

Τα τουριστικά γραφεία, ο κλάδος που έχει πληγεί περισσότερο παγκοσμίως σε αυτή την πρωτόγνωρη καταστροφική συγκυρία, παραμένουν και θα παραμείνουν για καιρό με μηδενικό έργο και μηδενικές εισπράξεις, αντιμετωπίζοντας ρεαλιστικό κίνδυνο επιβίωσης.

Πολλές άλλες χώρες, και αρκετά κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγνωρίζοντας τη σημασία των τουριστικών γραφείων-διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών για τον τουρισμό και την οικονομία τους, έχουν ήδη στηρίξει τις επιχειρήσεις του κλάδου με ουσιαστικό τρόπο, αξιοποιώντας διάφορα εργαλεία χρηματοδότησης.

Στην Ελλάδα, τα διάφορα μέτρα στήριξης που έχουν ήδη εφαρμοστεί, τα περισσότερα από τα οποία αφορούν πιο πολύ τους εργαζόμενους, δεν βοηθούν ουσιαστικά τις ίδιες τις επιχειρήσεις, στο σύνολό τους, να παραμείνουν ανοιχτές.

Υπάρχουν τουριστικά γραφεία-οικογενειακές επιχειρήσεις τις οποίες λειτουργούν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους, ως εταίροι, οι οποίοι δεν είναι δηλωμένοι ως εργαζόμενοι, και δεν έχουν άλλους εργαζόμενους. Πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις δεν έχουν ενταχθεί σε κανένα εργαλείο χρηματοδότησης και δεν έχουν λάβει καμία στήριξη μέχρι σήμερα, εκτός από την αποζημίωση ειδικού σκοπού δύο φορές, την οποία όμως έλαβε ο ένας μόνο από τους εταίρους.

Η FedHATTA ζητά τη λήψη αντίστοιχων πρωτοβουλιών και από την ελληνική Πολιτεία, και πιο συγκεκριμένα την ένταξη των τουριστικών γραφείων σε μηχανισμό ενίσχυσης, με τα εξής κριτήρια:

1) την οικονομική ζημία που θα έχουν υποστεί στο χρονικό διάστημα μεταξύ 1ης Μαρτίου 2020 και 31ης Μαΐου 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

2) η απώλεια θα πρέπει να υπερβαίνει το 50% του σχετικού κύκλου εργασιών της προηγούμενης χρονιάς,

3) η ενίσχυση θα πρέπει να αφορά τους ΚΑΔ του κλάδου.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κατάσταση στον κλάδο των τουριστικών γραφείων, τα οποία στην πραγματικότητα δεν λειτούργησαν καθόλου αυτή τη χρονιά, είναι τραγική και αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο του 2021.

Η πρόταση της FedHATTA, είναι όσα τουριστικά γραφεία έχουν κύκλο εργασιών 0 – 1 εκατ. ευρώ, να λάβουν το 20% της απώλειας εισοδήματος που υπέστησαν, όσες έχουν 1 – 5 εκατ. ευρώ το 15%, 5 – 50 εκατ. ευρώ το 10% και άνω των 50 εκατ. Ευρώ, να λάβουν το 5%.

Επίσης, τα τουριστικά γραφεία ζητούν να ληφθεί υπόψη και η περίπτωση των εταιρειών που είναι συνδεδεμένες με άλλες, ομίλων επιχειρήσεων απολύτως υγιών και με σοβαρή παρουσία στην αγορά, με πάνω από 150 ή 200 εργαζόμενους, οι οποίοι αδικούνται στην προκειμένη περίπτωση λόγω της συγκεκριμένης σύνδεσης και δεν μπορούν να στηρίξουν όλες τις επιχειρήσεις τους.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των συγκεκριμένων ΚΑΔ στη χώρα μας, από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2018, υπολογίζεται σε 2,8 δισ. ευρώ. Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών για τα αεροπορικά εισιτήρια και την ακτοπλοΐα, που επίσης διακινούνται στο μεγαλύτερο μέρος τους μέσω των τουριστικών γραφείων, ήταν το 2019 αντίστοιχα 1,7 δισ. και 0,8 δισ. ευρώ. Κατά συνέπεια, τα ποσά που θα εγκριθούν θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να επιτρέψουν στον κλάδο και σε κάθε μία από τις επιχειρήσεις του ξεχωριστά, να επιβιώσουν.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα