Στην τελική ευθεία για υπογραφές το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Στην τελική ευθεία για υπογραφές το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος
Δρόμος (φωτογραφία αρχείου) Getty Images

Στη Βουλή αναμένεται το επόμενο διάστημα το έργο για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με τα χρονοδιαγράμματα να είναι ασφυκτικά.

Γκαζώνει για υπογραφές το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Πλέον είναι θέμα χρόνου για να περάσει το έργο την διαδικασία παρουσίασης του στη Βουλή των Ελλήνων. Στόχος είναι να πέσουν οι υπογραφές σύντομα και να ξεκινήσει η κατασκευή και αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο σε αυτό το τμήμα.

Η όλη διαδικασία τρέχει με μεγάλη ταχύτητα καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά. Θα πρέπει να σημειωθεί πως εφόσον ολοκληρωθεί η διαγωνιστική περίοδος στα χρονικά πλαίσια που προαναφέρθηκαν, θα μιλάμε για διαδικασία-εξπρές καθώς ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ολοκλήρωση σε σχεδόν έξι μόλις μήνες όταν ο μέσος όρος των διαγωνισμών -ειδικά σε διαγωνισμούς μεγάλων έργων- φτάνει και ξεπερνά το ένα έτος.

Η ΑΚΤΩΡ που είναι η ανάδοχος του έργου με ποσοστό έκπτωσης 7,1% θα προσθέσει ακόμα ένα μεγάλο έργο στο ανεκτέλεστο της που αναμένεται να διογκωθεί περαιτέρω το επόμενο δωδεκάμηνο. Θα είναι και η πρώτη μεγάλη εταιρεία που θα “πατήσει πόδι” στο μεγάλο έργο για την μετατροπή του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο.

Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με τη μέθοδο ΣΔΙΤ που εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί επίσης εντός του έτους. Το ανάδοχο σχήμα αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός με τη μέθοδο της παραχώρησης για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά-Χερσόνησος.

Η ανατομία του τμήματος Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Το μεγάλο στοίχημα του ΒΟΑΚ ολοκληρώνεται με το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που συμπληρώνει το παζλ του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα που ολοκληρώνει τον ΒΟΑΚ έχει μήκος 14,5χλμ και κόστος με ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 136,29 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αναλυτικά, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.

Η δημοπράτηση του έργου με την υποβολή των φακέλων και την αποσφράγιση των προσφορών πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στην τελική του μορφή ο ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία θα έχει μήκος 300χλμ.

Τι θα κατασκευαστεί στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Στον ΒΟΑΚ με την υλοποίηση στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τα έργα που θα γίνουν είναι σημαντικά. Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαµβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωµατουργικών εργασιών (µε τα σχετικά έργα δανειοθαλάµων και αποθεσιοθαλάµων), τεχνικών έργων (Γεφυρών, έργων µερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), Άνω & Κάτω ∆ιαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συµπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούµενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήµανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµού, σηµατοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, µετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.

Στο έργο περιλαμβάνεται, ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου και εκτιμώμενη αξία 13.709.677,42€ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version