ΟΛΜΕ: Συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 14 Απριλίου

ΟΛΜΕ: Συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 14 Απριλίου
Στιγμιότυπο απο πορεία της ΟΛΜΕ. Eurokinissi

Κινητοποιήσεις προγραμματίζει η ΟΛΜΕ και  σε ανακοινωσή της επικρίνει έντονα  την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο θέμα της πανδημίας σε σχέση με την εκπαίδευση.

“Το Νοέμβριο τα σχολεία έκλεισαν με τα κρούσματα να κυμαίνονται γύρω στις 2.000 ημερησίως και τώρα το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί πάση θυσία να τα ανοίξει, πιέζοντας την επιτροπή των λοιμωξιολόγων, παρότι τα κρούσματα ξεπερνούν πλέον τις 4000, με τους ειδικούς να προβλέπουν ακόμα περισσότερα τις επόμενες ημέρες”. Αυτό αναφέρει σε ανακοινωσή της η ΟΛΜΕ υπογραμμίζοντας οτι το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test.

“Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων” τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η ΟΛΜΕ συνεχίζει αναφέροντας οτι “ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης για παροχή μόνο των αδιάθετων εμβολίων σε εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι εμβολιασμένοι οι εκπαιδευτικοί εγκαίρως, πριν το άνοιγμα των σχολείων”.

Κατά την Ομοσπονδία, “ο κίνδυνος που ελλοχεύει από μία εκ νέου επαναλειτουργία των σχολείων, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, είναι τεράστιος τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και για την κοινωνία συνολικά”.

Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει οτι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων, μετά την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας τους, αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και την αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών σε σχέση με την τηλεκπαίδευση αλλά και για να «ρίξει στάχτη στα μάτια» της κοινωνίας, ότι επιστρέφουμε σε μια «κανονικότητα», να δικαιολογήσει το άνοιγμα του λιανεμπορίου και σε λίγες ημέρες και του τουρισμού χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο υγιεινής και ασφάλειας.

Σε άλλο σημείο της μακροσκελούς ανακοίνωσης αναφέρεται οτι “όλο αυτό το διάστημα οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση  και προωθήθηκε  η περαιτέρω  ιδιωτικοποίηση της. Ακόμη και τα προσωπικά δεδομένα, η εκπαιδευτική πράξη, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί,  αποτελούν ένα επικερδές  εμπόρευμα”.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, “δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα”.

Η ανακοίνωση συνεχίζει:

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Κρατήσαμε αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται. Σταματήσαμε την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Μπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα. Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.
  • Πλήρη επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:
  • Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
  • Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
  • Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα.
  • Δημοσιοποίηση των πρακτικών της συνεδρίασης της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, κατά την οποία αποφασίστηκε το άνοιγμα των λυκείων.
  • Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
  • Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια.
  • Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
  • Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.
  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών  σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με  ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.
  • Επαναφορά των μαθημάτων που εξοβελίστηκαν από τα ωρολόγια προγράμματα (κοινωνικές επιστήμες, καλλιτεχνικά μαθήματα κλπ)
  • Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Καμία μετατροπή σχολείου σε πρότυπο

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση:

  • Στις 14 Απριλίου 2021, πανελλαδική μέρα δράσης για τα σχολεία, προχωράμε σε ανοιχτές συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συσκέψεις, συνεντεύξεις τύπου και άλλες μορφές.  Στην Αθήνα διοργανώνουμε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 6.30 στα Προπύλαια.
  • Στις 15 Απριλίου 2021 η ΟΛΜΕ στηρίζει και συμμετέχει στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όσες πόλεις  διοργανώνονται από τους φοιτητικούς συλλόγους    απαιτώντας να παρθούν μέτρα για ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία και οι σχολές, ενάντια στο νόμο που μειώνει τον αριθμό των εισακτέων και επιβάλλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια.
  • Οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν πολύμορφες τοπικές μαζικές δράσεις: συσκέψεις με εκπαιδευτικούς – μαθητές – Συλλόγους Γονέων στα σχολεία, παραστάσεις σε τοπικό επίπεδο στους Δήμους και στις ΔΔΕ το διάστημα 12-23 Απρίλη προτάσσοντας τα αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα επιδιώξει άμεσα συναντήσεις με τον Πρωθυπουργό και την ηγεσία των πολιτικών κομμάτων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα επιδιώξει άμεσα κοινή συνάντηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων και των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα