Τράπεζα Θεμάτων: Πώς και γιατί τα Plan Β έμειναν ανενεργά και ολοκληρώθηκε το φιάσκο

Τράπεζα Θεμάτων: Πώς και γιατί τα Plan Β έμειναν ανενεργά και ολοκληρώθηκε το φιάσκο
Εξετάσεις σε σχολείο Eurokinissi

Το εναλλακτικό πλάνο για την ομαλή διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια μετά το...κρασάρισμα της Τράπεζας Θεμάτων δεν εφαρμόστηκε ποτέ και αυτό είναι τεκμήριο ότι τίποτα δεν πήγε καλά.

Ισως το πιο επίμονο από τα ερωτήματα που προέκυψαν μέσα από το φιάσκο με την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων είναι αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί άλλη λύση έτσι ώστε οι ενδοσχολικές εξετάσεις να συνεχιστούν απρόσκοπτα.

Στο ερώτημα αυτό υπάρχει μία απόλυτως σίγουρη απάντηση: Η ίδια η κυβέρνηση έχει, θεωρητικά, αποφασίσει για τον εναλλακτικό τρόπο με τον οποίο οι εξετάσεις συνεχίζονται σε περίπτωση που προκύψε οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα στην πλατφόρμα της Τράπεζας.

Στην απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 30 Δεκεμβρίου με αριθμό 173678/ΓΔ4 και υπογράφεται από την τότε Υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη αναφέρονται επί λέξει τα εξής: Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων,ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

https://www.news247.gr/download/1784/https://www.news247.gr/wp-content/uploads/2023/05/fek1.pdf/838000/fek1.pdf

Σε απλά ελληνικά η κλήρωση θα μπορούσε να γίνει στο γραφείο του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και να αποσταλλούν εν συνεχεία στα σχολεία. Η λύση αυτή όμως δεν προτιμήθηκε αφού το Υπουργείο Παιδείας εκτίμησε, σύμφωνα με πληροφορίες, τα ακόλουθα:

Κατά την οπτική του το πρόβλημα αφορούσε πολλά διαφορετικά σχολεία, άρα κατά συνέπεια και πολλά διαφορετικά μαθήματα. “Δεν θα μπορούσε, άρα, να λάβει χώρα μία τέτοια διαδικασία στα γραφεία διεύθυνσης γιατί ο φόρτος θα ήταν τεράστιος” όπως μάς τονίστηκε χαρακτηριστικά. Σε πολλά γραφεία επίσης εμφανίστηκε το ίδιο πρόβλημα, δεν υπήρχε πρόσβαση στην πλατφόρμα.

Πρακτικά όμως αυτό σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν είχε προβλεφθεί ότι το σύστημα θα μπορούσε να βγει νοκ-άουτ σε πολλές σχολικές μονάδες ταυτόχρονα, είχε γίνει πρόβλεψη μόνο για τοπικά τεχνικά προβλήματα που θα μπορούσα να ξεπεραστούν πιο εύκολα.

Μία ακόμη απορία είναι αν υπήρξε προετοιμασία να δοθούν εν τέλει θέματα από τους καθηγητές κάθε σχολείο ξεχωριστά χωρίς να χρησιμοποιηθεί καθόλου την Τράπεζα Θεμάτων όπως παραδοσιακά γινόταν στα ελληνικά σχολεία τα πολλά τελευταία χρόνια πριν εφαρμοστεί η μέθοδος της Τράπεζας.

Η πληροφόρησή μας αναφέρει ότι πράγματι υπήρξαν τέτοιου είδους σκέψεις, ως το έσχατο Plan B, η οποία όμως δεν εφαρμόστηκε καθώς “έστω και καθυστερημένα δόθηκαν τα θέματα τη Δευτέρα ενώ την Τρίτη τα προβλήματα δεν ήταν τόσα πολλά”.

Συμπερασματικά: Το όποιο Plan B, είτε αυτό που είχε καταγραφεί σε ΦΕΚ, είτε το… έσχατο δεν εφαρμόστηκε. Στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ αφού όταν πραγματικά χρειάστηκε δεν ήταν δυνατόν να τεθεί σε λειτουργία.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα