Αλλάζουν τα δεδομένα στην τηλεοπτική διαφήμιση

Αλλάζουν τα δεδομένα στην τηλεοπτική διαφήμιση

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά για τη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης διαφημιστικού χρόνου

Νομοσχέδιο για τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου έθεσε σήμερα σε διαδικασία διαβούλευσης ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς.

Την ώρα που η ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου, με την αδειοδότηση των ιδιωτικών καναλιών (για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια λειτουργίας τους) έχει εισέλθει στην τελική της ευθεία, με τη νέα του πρωτοβουλία, κυβερνητικές πηγές λένε ότι με το νέο νομοσχέδιο ο υπουργός Επικρατείας προχωρά στη θέσπιση ξεκάθαρων κανόνων σε έναν ακόμη χώρο που ταλανίζεται από αδιαφάνεια, προνομιακές σχέσεις και αποκλεισμούς.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου θα λειτουργήσει ως ένα «χρηματιστήριο», μέσω του οποίου κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη αγορά με τον πλέον διαφανή τρόπο. Στο σύστημα θα συμμετάσχουν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από τον εν εξελίξει διαγωνισμό, καθώς και αυτά της ΕΡΤ και όλες οι συναλλαγές που θα αφορούν στον διαφημιστικό τηλεοπτικό τους χρόνο θα γίνονται στο φως. Τα κανάλια θα μπορούν να διαπραγματευθούν τις τιμές πώλησης του τηλεοπτικού τους χρόνου όπως επιθυμούν, ορίζοντας τις τιμές εκκίνησης και προχωρώντας στις συναλλαγές με τους ενδιαφερόμενους που θα προσφέρουν την υψηλότερη τιμή.

Με αυτό τον τρόπο, αναφέρουν οι ίδιες πάντα πηγές, θα αφαιρεθεί η δυνατότητα των media shops ή των μεγάλων χορηγών να κατευθύνουν τη διαφήμιση στα ΜΜΕ που τους παρέχουν τη μεγαλύτερη επιβράβευση. Τα διαφημιστικά κονδύλια θα κατευθύνονται, πλέον, στα media που προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης και ο διαφημιστικός χρόνος στον διαφημιζόμενο που θα προσφέρει την υψηλότερη τιμή. Με τον τρόπο αυτό, θα καταργηθεί η υφιστάμενη μεγάλη στρέβλωση της αγοράς, με τις επιστροφές, τα πιστωτικά σημειώματα, τις απαιτήσεις για τεράστιες πιστώσεις εκ μέρους των ΜΜΕ και τις καθυστερήσεις πληρωμών εκ μέρους ορισμένων media shops. Θα εξαφανιστούν οι θολές διαπραγματεύσεις και, στη θέση τους, θα οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης, αφού η συμμετοχή στο ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου θα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο επισφάλειας των συναλλαγών.

Σε πρώτη φάση, στο σύστημα θα ενταχθούν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από το διαγωνισμό αδειοδότησης, καθώς και τα κανάλια της ΕΡΤ, δεδομένου ότι αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον ΜΜΕ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Στόχος της πρωτοβουλίας, αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, είναι η καταπολέμηση της νόθευσης του ανταγωνισμού και της φοροδιαφυγής, χωρίς κανενός είδους παρέμβαση στην ελευθερία των ΜΜΕ να προσδιορίζουν τις τιμές και να συμβάλλονται με τους διαφημιζόμενους. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα απλοποιήσει τη διαδικασία τιμολόγησης και έκδοσης παραστατικών, ενώ θα παράσχει άμεση πρόσβαση στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με προφανή το θετικό φορολογικό αντίκτυπο. Επίσης, θα διευκολυνθεί η αποτελεσματικότερη εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων και ιδιαίτερα των ανηλίκων (για παράδειγμα, η τήρηση των διατάξεων σχετικά με το χρόνο προβολής διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά).

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο έρχεται να καταργήσει τη σχετική ρύθμιση της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία μέσω της τροπολογίας Σταμάτη –που κατατέθηκε αρχές Αυγούστου, στα θερινά τμήματα της Βουλής, χωρίς διαβούλευση και χωρίς έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- οδηγούσε de facto στο βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα της διαφήμισης και του media planning, προς όφελος των καναλαρχών, υποστηρίζουν επίσης κυβερνητικές πηγές.

Η διαβούλευση επί του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί στην Παρασκευή 15 Ιουλίου και, στο πλαίσιο της, θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους συλλογικούς φορείς. Η μετάβαση στο νέο τρόπο διάθεσης του διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου θα υλοποιηθεί με ομαλό τρόπο και σε βάθος 6μήνου. Αμεσα, με νομοθετική ρύθμιση, θα παραταθεί για ένα τρίμηνο το ισχύον καθεστώς τιμολόγησης των διαφημίσεων.

SHARE:

24Media Network