“Ταλαιπωρία Pass” στην Αθηνών – Κορίνθου: Το επιτελικό κράτος πήγε πάλι διακοπές

“Ταλαιπωρία Pass” στην Αθηνών – Κορίνθου: Το επιτελικό κράτος πήγε πάλι διακοπές
INTIME

Όπως και στην Αττική Οδό με χιόνια, έτσι και στην Αθηνών- Κορίνθου κατακαλόκαιρο, αποδείχθηκε έλλειμα οργάνωσης με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν εκατοντάδες οδηγοί 

Η φωτιά που ξέσπασε χθες σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Αθηνών- Κορίνθου, ευτυχώς δεν εξελίχθηκε σε τραγωδία, αφού ο οδηγός αντελήφθη εγκαίρως τη διαρροή και η Πυροσβεστική επενέβη άμεσα. Στάθηκε όμως αφορμή για μία ακόμη “επιτυχία” του επιτελικού κράτους:

Στην αντικειμενική δυσκολία της μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου 7,2 τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ήρθε να προστεθεί και έλλειμμα οργάνωσης με αποτέλεσμα χάος και ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς και επιβάτες.

Από τις 12 το μεσημέρι οπότε και σημειώθηκε η διαρροή και η πυρκαγιά στο βυτιοφόρο στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, πέρασαν ώρες κατά τις οποίες φαίνεται ότι δεν ελήφθησαν επαρκή μέτρα για να μην εγκλωβιστούν οχήματα. Με καθυστέρηση καταγγέλλουν οι εγκλωβισθέντες ότι ξεκίνησε έστω και μερική διανομή νερού από Τροχαία και Πυροσβεστική, ενώ η θερμοκρασία ήταν υψηλή.

Επί της ουσίας, στην Αθηνών- Κορίνθου μέσα στο κατακαλόκαιρο έγιναν τα ίδια σφάλματα που είχαν σημειωθεί και στην Αττική Οδό με χιόνια: Επί ώρες άφηναν τα οχήματα να διέρχονται από τα διόδια (αρχικά πληρώνοντας και εν συνεχεία δωρεάν), χωρίς ουσιαστική ενημέρωση πως ο δρόμος ήταν κλειστός, χωρίς κάποιο σχέδιο για την εκτροπή ή αναστροφή της κίνησης και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια άντλησης του επικίνδυνου φορτίου.

Η μόνη ενημέρωση που φέρονται να είχαν οι οδηγοί ήταν μία αναφορά στους ηλεκτρονικούς πίνακες πως λόγω πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο στην Κινέτα θα υπήρχε παράκαμψη από την παλιά εθνική οδό. Το δε τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν συνεχώς κατειλημμένο, σύμφωνα με καταγγελίες. Τελικά με καθυστέρηση η Τροχαία έδωσε εντολή για υποχρεωτική αναστροφή στα διόδια Ελευσίνας και Ισθμού.

Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά η Αθηνών- Κορίνθου να φρακάρει, ενώ την ίδια στιγμή ανοιγόκλεινε η παλιά εθνική οδός, όπου επίσης επικράτησε το αδιαχώρητο. Σημειωτέον ότι ΚΤΕΛ και πουλμαν αναχωρούσαν κανονικά από Πελοπόννησο προς Αθήνα και αντιστρόφως. Εν τω μεταξύ περνούσαν οι ώρες και μηχανές του ΕΚΑΒ παρείχαν βοήθεια σε πολίτες που είχαν μείνει πέντε, έξι και επτά ώρες εγκλωβισμένοι κάτω από τον καυτό ήλιο. Τα πρατήρια είχαν ξεμείνει από νερό και τα ΙΧ άρχισαν να ξεμένουν από βενζίνη, καθώς αναγκαστικά δούλευαν συνεχώς τον κλιματισμό.

Τελικά η μετάγγιση του επικίνδυνου φορτίου ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις εννέα το βράδυ και αφού διασφαλίστηκε ότι δεν υπήρχε κίνδυνος έκρηξης άνοιξε ξανά η νέα εθνική οδός καταρχήν στο ρεύμα προς Αθήνα.

Η κυβέρνηση εν τω μεταξύ είχε αφήσει τον “πρώτο λόγο” σε Πυροσβεστική και Τροχαία, αποφεύγοντας κεντρική επικοινωνιακή εμπλοκή. Εν τω μεταξύ πάντως τα κόμματα της αντιπολίτευσης πυροβολούσαν το επιτελικό κράτος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε τις καταγγελίες πολιτών για έλλειψη στοιχειώδους ενημέρωσης, σχολιάζοντας: “Τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκε έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες.

Το βέβαιο είναι ότι το δήθεν επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανίκανο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις.”

Ενώ το ΚΚΕ επισήμανε ότι δεν υπήρξε μέριμνα, τόσο από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς όσο και από τη διαχειρίστρια εταιρεία, εκτιμώντας ότι το γεονός “αναδεικνύει για ακόμα μία φορά την έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων στους κατά τα άλλα γεμάτους διόδια αυτοκινητοδρόμους της χώρας.”

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης επικοινώνησε για το θέμα με τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια και ο βουλευτής Χρήστος Τσοκάνης με το Α’ Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αττικής στα Μέγαρα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα